תוך כמה זמן אראה תוצאות בקידום אתרים אורגני

SEO
תמונה של נכתב ע"י: דניאל וולסמן
נכתב ע"י: דניאל וולסמן

כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?
השאלה האהובה על כל מקדם אתרים בגוגל, והתשובה זהה בדרך כלל.

תהליך קידום אתרים אורגני בגוגל לוקח זמן, וכן, אפילו כמה חודשים טובים.
בדרך כלל קידום אורגני לוקח בין ארבע חודשים לבין חצי שנה, ולא כל מי שמחליט להתחיל לעסוק בתחום או לשפר כמה דברים מבחינת האתר יראה תוצאות מיד, בטח לא בתחומים תחרותיים.
אבל לפני שנגלוש לסיבות למה קידום אתרים לוקח כל כך הרבה זמן, חשוב להבין קודם את הבסיס.

תוכן עניינים

מה זה בכלל קידום אתרים אורגני ?

קידום אתרים אורגני בגוגל אולי ידוע לכם יותר בשם SEO, הוא התהליך שעושים בשביל להביא אתר למקומות הראשונים במנועי חיפוש.

תהליך קידום אתרים אורגני כולל כמה חלקים עיקריים וביניהם :

  • מחקר מילות מפתח ומחקר התחרות בתחום שלכם.
  • אופטימזציה לאתר ולכל הנוגע לאתר – כותרות, תמונות, תגיות, ומבנה האתר.
  • הפיכת האתר לאתר רספונסיבי.
  • יצירת פרופיל קישורים איכותי.

בשביל שתהליך הקידום יעבוד צריך לוודא שכל הפרמטרים מבוצעים, וזו עבודה שלוקחת זמן.
ומבין כל מיליוני האתרים שיש כיום, איך בכלל גולל מחליטים את מי לדרג ואיך?

Google index
מתוך האתר של גוגל

עם השנים הם לומדים מה המשתמש מחפש, ומנסים להציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבור כל ביטוי שנרשם במנוע החיפוש שלהם.

גוגל מבינים יותר את ההקשרים ולמה הגולשים מכוונים כדי לתת חוויה טובה ומדויקת יותר עבור הגולשים, כמו לדוגמא – אם תחפשו מוצר כלשהו, סביר להניח שגוגל יספקו לכם קודם כל תמונות של המוצר, עם מחירים ואתרים שמוכרים את המוצר, ולא סתם אתרים או בלוגים בהם רושמים על המוצר הזה בהרחבה. 

גוגל סורק את האתרים על ידי רובוט שנקרא "זחלן" (נקרא גם "עכביש" או "רובוט").
אותם עכבישים עוברים מעמוד לעמוד ומאתר לאתר בעזרת הקישורים ומפות האתר, אותם הם מאנדקסים במאגר המידע שלהם שנקרא Caffeine.
אך העכבישים אינם סורקים כל עמוד שנמצא ברשת ללא אישור.

זחלנים של גוגל

כדי שהעכבישים או הזחלנים ידעו אילו אתרים ועמודים לסרוק ואילו לא, יש להשתמש בקובץ robots.txt שנותן לעכבישים לדעת מה כן לאנדקס.
הקובץ ממוקם בתיקיה הראשית של הדומיין, ואם תוסיפו " robots.txt/ " לכתובת האתר, תקבלו גישה אל הקובץ.

הזחלנים של גוגל סורקים את האתרים בתדירות משתנה, ולכן ככל שתעלו תוכן בצורה עקבית לאתר, אתם תזכו לביקורים רבים יותר של הזחלנים.
ניתן גם לבקש מגוגל לסרוק את האתר שלכם בעצמכם בעזרת ה Google Search Console.

אז מה משפיע על איך גוגל מדרג את האתרים

ישנם פרמטרים רבים המשפיעים על איך שגוגל מדרג את האתרים, אך גוגל לא מוציאים רשימה של הפרמטרים האלו, ומשאירים לעצמם את הסוד הזה.
למרות זאת ישנם פרמטרים רבים שידועים כמשפיעים יותר או פחות על אופן הקידום, כשבראשם:

  • בניית קישורים
  • תוכן
  • רנקבריין (RankBrain)

אלו הם שלושת הפרמטרים החשובים ביותר, כשגוגל עצמם הודיעו על כך שדירוג-מוח (RANKBRAIN) הוא השלישי בחשיבותו לאחר יציאתו בשנת 2015, ובמהלך שנת 2016 בריאיון שעשה Andrey Lipattsev הוא ציין שקישורים ותוכן הם שני הפרמטרים הראשונים.

וכמובן שיש עוד המון פרמטרים רבים ושונים בהם גוגל מדרג את האתרים, על סמך הניסיון של מומחים רבים בתחום, אנו יכולים לדעת שפרמטרים רבים קשורים לאופטימיזציה לאתר (ON PAGE) וכל המבנה הטכני של האופטימיזציה, וחלקם קשורים לOff-Page SEO.
רשימה גדולה מאוד של פרמטרים ניתן למצוא באתר של Brian Dean.

איך התנהגות גולשים מלמדת על האתר

גוגל מנסים ליצור את חווית המשתמש הטובה ביותר עבור הגולשים.
במקרים רבים זה בא לרעת מומחי קידום אתרים כמו עם ה rich snippets שהם הוציאו אשר ללא ספק גורם לפחות הקלקות מכיוון שהגולשים מקבלים תשובה כבר בדף החיפוש של גוגל מבלי להיכנס לשום תוצאה.
אבל עבור גוגל מה שחשוב זה לתת חוויה מספקת לגולש, לכן גוגל בוחנים גם את התנהגות הגולשים.
ולמה אני מתכוון:

פרמטרים חשובים למדידת התנהגות הגולשים:

CTR (Click-Through-Rate) .1
שיעור ההקלקות או שיעור הלחיצות זהו היחס של הלחיצות של הגולשים שרואים את התוצאה שלכם במנוע החיפוש ולוחצים עליה.
יחס גבוה, מצביע על כמות גדולה של גולשים שנכנסו לאתר שלכם, וזה נותן אינדיקציה לגוגל שיש משהו שמושך את הגולשים באתר הזה.
* טיפ: כדי להגביר את הCTR חשוב שיהיה מטא-תיאור ומטא-כותרת שעברו אופטימזציה.

2. אחוז נטישה (Bounce Rate) ואחוז יציאה\עזיבה (Exit Rate)
כל "נטישה(Bounce)" היא גם "יציאה(Exit)" אבל לא כל "יציאה" היא גם "נטישה".
"נטישה" היא שם למצב בו גולש נכנס לאתר או לעמוד שלכם, ולא ביצע שום פעולה נוספת לפני שחזר לדף התוצאות של גוגל.

אחוז נטישה

"פעולה" מבחינת גוגל, היא לחיצה על קישור (מעבר בין עמודים בתוך האתר למשל), רכישה, השארת פרטים הם פעולות שגולש יכול לבצע באתר שלכם.
ככל שיותר גולשים נכנסים ויוצאים מהאתר שלכם ללא פעולה נוספת, גוגל רואה בכך משהו מעט בעייתי מכיוון שהוא עלול להבין שהאתר שלכם לא "מספק את הסחורה" אבל המשתמשים.
*טיפ: אם אתם רואים שיש אחוז נטישה גבוה (מעל 50%) כדאי לכם לשפר את התוכן, לעשות אופטימזציה, אולי להוסיף תמונות או סרטונים ולחשוב איך לגרום לגולש להישאר באתר שלכם.

3. דבר נוסף הוא אחוז היציאה.
"יציאה" היא מצב בו גולש עובר בין עמודים בתוך האתר שלכם, ואז יוצא מהעמוד המסוים.
אחוז היציאה נספר לכל עמוד בנפרד, ובכל עמוד ממנו הגולש יוצא מהאתר אחוז היציאה יעלה.
ההבדל ביניהם הוא הפעולה שהגולש כן מבצע.
גולש שעבר מהעמוד הראשון אליו הגיע אל עמוד אחר(לפחות אחד) ואז ייצא, מגדיל את שיעור היציאה' ולא את שיעור הנטישה'.

את הנתונים האלו תוכלו לראות בגוגל אנליטיקס, יחד עם זמן השהייה של הגולשים ונתונים נוספים כמו כמות כניסות של משתמשים חדשים ושל משתמשים חוזרים.
הנתונים האלו יכולים לתת לכם אינדיקציה לאיך הקהל שלכם מתנהג באתר וניתן להסיק מסקנות לגבי מה יותר מושך ומה צריך לשפר.
גוגל רואים את אותם הנתונים וגם הם יעדיפו להציג תוצאות של דפים שגולשים מעדיפים להשאר בהם.

ותק הדומיין שלך

דומיין שצברו ותק רב יותר הופכים ליותר 'אמינים' עבור גוגל.
זאת בהנחה שהם לא צברו עונשים כמובן.
דומיין ותיק שבמהלך השנים עבר תהליך טוב ובלי עונשים יזכה לדירוג גבוה יותר מגוגל בעיקר אם נשמרו עליו קישורים איכותיים שצבר במהלך השנים.
כך שאם אתם מעוניינים לקנות דומיין, כדאי לכם קודם כל לבדוק האם הוא זמין, ואת ההיסטוריה שלו.
איך עושים את זה ?

אתר WHOIS

בשביל לבדוק האם דומיין פנוי יש לכם אפשרות להכנס לאתר Whois, האתר של איגוד האינטרנט הישראלי, ולהריץ בדיקה על זמינות של דומיין בארץ.

רמת התחרות

בכל התחלה של פרויקט קידום אתרים, חשוב מאוד לבצע בדיקה לרמת התחרות ולמתחרים מולם אתם מתמודדים על המקומות הראשונים בגוגל.

רמת התחרות יכולה לתת לכם אינדיקציה לכמה קשה יהיה לקדם ביטויים מסוימים בתחומים שונים.
לדוגמא אם אתם בעלי וילה להשכרה ואתם רוצים לקדם את האתר שלכם, בדיקה של רמת התחרות תראה לכם שיש תחרות גדולה מאוד בתחום הזה, ולכן ביטוי כמו "וילות להשכרה" יהיה קשה לקדם בזמן קצר.
ככל שרמת התחרות גדולה יותר, כך ייקח יותר זמן לקדם את האתר שלכם.

וילות להשכרה

כמו שאתם יכולים לראות לביטוי "וילות להשכרה" יש כמעט 17 מיליון חיפושים – וזה אתגר גדול להכנס לתחום עם כזו רמת תחרות.

לעומת זאת:

וילות להשכרה בנגב

לביטוי "וילות להשכרה בנגב" יש כ-152 אלף חיפושים בחודש.
בביטוי הזה יהיה קל יותר להתקדם מכיוון שזהו ביטוי ממוקד יותר.

ישנם גם תחומים בהם התחרות נמוכה ברמה נמוכה ביותר כמו :

היפנותרפיה חיפוש

בביטוי "היפנותרפיה" יש כ-3,640 תוצאות וזו אינדיקציה לתחום בו אין תחרות גבוה ויכול להיות קל יותר להגיע למקומות הראשונים בזמן קצר.

גודל האתר

לא רק התחרות, גם גודל המתחרים שלכם יכול להשפיע. 

חברות גדולות ואתרים גדולים, להם יש משאבים גדולים יותר ואפשרות להשקיע תקציבים גבוהים יותר באסטרטגיה שלהם, יכולים להשיג תוצאות בצורה מהירה יותר מאתרים ומעסקים קטנים.

הגודל לא בהכרח תמיד ישפיע וחשוב ליישם אסטרטגיה נכונה בכל מקרה, אבל לעסקים קטנים זה קריטי יותר במיוחד בגלל שאין להם את אותם המשאבים והם צריכים לפעול בדרך קצת שונה.

אם יש לכם עסק קטן ואתם רוצים לדעת איך לקדם אותו בצורה הטובה ביותר, הכנתי מדריך לקידום אתרים לעסקים קטנים, ובו תוכלו למצוא מידע וכלים פרקטיים שיעזרו לכם.

איך העדכונים של גוגל משפיעים על התוצאות

בגוגל משחררים מדי כמה חודשים עדכונים, חלקם עדכונים גדולים וחלקם קטנים.
הם עושים את זה בעיקר כשהם רואים שצריך לעשות "סדר" כמו שהיה בעדכון "פנדה" שיצא בשנת 2011.
העדכון הזה גרם לשינויים רבים בתוצאות במהלך השנים, ואתרים רבים נפגעו ממנו.

אילו עדכונים גוגל הוציאו?
משנת 2000 גוגל הוציאו עשרות עדכונים.
את כולם ניתן לראות ברשימה הענקית שעשו בMOZ.
העדכונים העיקריים של גוגל הם:

עדכון פנדה 
מפברואר 2011 עד סוף שנת 2015/תחילת 2016 שם הוא עבר להיות חלק מהאלגוריתם של גוגל שמתעדכן בזמן אמת.
בין השנים 2011 לתחילת 2016 נעשו עדכוני פנדה, וכל העדכון הזה נוצר כדי לתת מענה לבעיה גדולה אותה ניסו לפתור בגוגל.
מקדמי ובעלי אתרים רבים השתמשו בשיטות שנויות במחלוקת לקידום האתרים שלהם, ובגוגל לא אהבו זאת בלשון המעטה.
הם שמו לב לכמויות הקישורים המוגזמות, לתוכן מועתק ומשוכפל או תוכן שאינו מספק חווית משתמש טובה למשתמש, כמו תוכן דל או שימוש מוגזם במילות מפתח בטקסטים.

פינגווין
אחד העדכונים החשובים ביותר שעשו בגוגל.
העדכון יצא לפועל בשנת 2012 ונקרא בהתחלה "webspam" ונוצר בעיקר בשביל להילחם בלינקים מניפולטיביים ו'מוספאמים'.
מאוחר יותר הפך רשמית ל"פינגווין".
במאי 2013 בוצע עדכון הפינגווין 2.0 שהיה יותר טכני, ונראה בעמודים פנימיים יותר של האתרים ולא רק בעמודי הבית.
עדכון פינגווין 3.0 שהופיע באוקטובר 2014 המשיך את אותו הקו וגרם לשינויים נוספים בדירוגים, כך שמי שתיקן את השגיאות שלו מהעדכון האחרון זכה להיות מדורג שוב, ומי שהצליח להימלט מהעדכון האחרון או מי שלא עבד כמו שגוגל רוצים, והמשיך עם "הלינקים זבל" ראה את ההשפעה של פינגווין בכל הכוח.

בספטמבר 2016 יצא עדכון פינגווין 4.0 כאשר גולת הכותרת בעדכון הזה הייתה הפיכתו של "פינגווין" לחלק מאלגוריתם הליבה של גוגל, ואת השפעתו ניתן יהיה לראות בצורה כמעט מיידית.

בניגוד לעדכונים הקודמים, הפעם העדכון לא היה מלווה בעונשים – בגוגל התמקדו בהורדת הערך של הקישורים הלא טובים ברחבי הרשת (אך זה לא אומר שאין ענישה).

עדכון Hummingbird
העדכון של יונק הדבש שיצא באוגוסט 2013 עזר לגוגל בלפרש את שאילתת החיפוש בצורה טובה יותר, כדי ליצור חווית משתמש טובה יותר.
אתרים התחילו להיות מדורגים גם אם לא היו בהם את מילות המפתח המדויקות.
גוגל עשו את זה בעזרת שימוש במילים נרדפות, מונחים משותפים ושימוש במילות LSI.

עדכון Mobile-First
עדכון הנייד של גוגל הוא עדכון שהתחיל בשנת 2015 ואמור היה להסתיים בספטמבר 2020, אך בשל נגיף הקורונה בגוגל דחו את סיום האינדוקס שלהם למרץ 2021.
בעדכון הזה גוגל הודיעו שיתחילו לדרג אתרים לפי חווית המשתמש ומהירות האתרים בגרסאות המובייל שלהם.

כך שאתרים ללא גרסת מובייל איכותית עלולים לא להתקדם בגוגל.

עדכון RankBrain
גוגל ניסו לתת מענה על תוכן ירוד ועל חווית משתמש גרועה בעזרת עדכון הרנק-בריין.
העדכון הוא חלק מאלגוריתם יונק הדבש (שני סעיפים למעלה).
גוגל רוצים לתת חווית משתמש טובה יותר, ולהבין את צרכי הגולשים, ולכן עדכון ה-rankbrain לוקח חשבון הקשרים לגבי החיפוש של הגולש, בצורה רחבה יותר, הבנה של מילים נרדפות, מרומזות ואפילו היסטוריית החיפוש האישית.

העדכונים של גוגל

MEDIC
עדכון “עדכני” יחסית שיצא במאי 2018, שנוצר בעקבות מחסור סמכותיות בכל מה שקשור לאתרי YMYL.
העדכון נקרא כך משום שהוא פגע בעיקר באתרי רפואה, אך לא רק.
אתרי YMYL הם אתרים "רציניים" יותר (אתרים של עורכי-דין, רופאים, אתרים פיננסיים), והם ספגו את עיקר הפגיעה מהעדכון הזה.

עדכון BERT
העדכון יצא בשנת 2019 בחודש אוקטובר, ובא כדי לתת מענה לאיכות תוכן ירודה.
עדכון האלגוריתם של גוגל מנסה להבין טוב יותר את שאילתת החיפוש של הגולשים, להבין יותר את פירוש הטקסטים ולנסות לזהות הקשרים בצורה טובה יותר.
העדכונים הקודמים הראו על כך שגוגל לא דבוקים רק למילות מפתח ומנסים להבין מעבר, ועדכון ברט נותן לגוגל להבין את הניואנסים בשאילתות ולהתרחק מדירוג רק על ידי מילות מפתח.

אלגוריתם ליבה
עדכוני ה Core של גוגל התחילו משנת 2017 ונמשכים עד היום, בהם גוגל מכניס את העדכונים הגדולים אל האלגוריתם שלהם עצמו, וזה מקשה על הבנתם של העדכונים הללו.
עדכוני הליבה הם ככל הנראה שינויים ושיפורים של העדכונים הקודמים, או עדכונים קטנים שנוספו וחוברו יחד.

אם בעבר מי שהיה נענש היה נאלץ לחכות לעדכון הבא בשביל לחזור לתוצאות (וזה יכל לקחת שבועות וחודשים) כיום בזכות הכנסת העדכונים לאלגוריתם של גוגל, השינויים נראים מהר יותר, לטובה ולרעה.

יש הבדל בין עונשים שבאים על בעקבות שינויים באלגוריתם של גוגל או אחרי עדכונים, לבין עונשים ידניים.

מהו עונש ידני של גוגל?

זהו עונש אותו מקבל אתר ספציפי, שגוגל זיהו שהוא עושה מניפולציה כלשהי (או פשוט עושה משהו לא נכון, לאו דווקא בכוונה תחילה) הענישה מתבצעת בדרך כלל על ידי הורדת האתר מדף החיפוש.
כדי לקבל עונש ידני צריך לעשות דברים מאוד מניפולטיביים מבחינת גוגל, וזה יחסית חריג.

קידום אתרים Black hat יביא אתר למצב של ענישה ידנית ברגע שגוגל יעלו על זה.

ואם אתם שואלים את עצמכם מה זה קידום אתרים Black Hat

קידום אתרים כובע שחור זהו קידום אתרים מניפולטיבי (על גבול הפלילי) שנוגד את הוראות גוגל לדוגמא:

  • העתקת תוכן
  • קישורים מניפולטיבים
  • שימוש מוגזם במילות מפתח

אז מה אתם צריכים לעשות אם נענשתם באופן ידני על ידי גוגל?

יציאה ממצב כזה, בו נציגי גוגל עברו על אתר מסוים והחליטו להעניש אותו, ניתנת רק לאחר שהנציגים של גוגל יעברו שוב על האתר.
יש צורך בטיהור של האתר, שיפור תוכן, מחיקת לינקים לא טובים, שיפור ברמת ה On-Site.
זה תהליך שיכול לקחת הרבה זמן אבל רק ככה ניתן יהיה לצאת מהענישה.
את ההודעה בקשר לענישה ניתן לראות ב GSC.

כדי לא לספוג "מכות" מגוגל הימנעו מטעויות נפוצות
כמו שהבנתם לא רק קידום אתרים שחור עלול להביא לפגיעה בתוצאות האתר בגוגל, וכל עדכון שעלול לצאת בכל רגע עלול להשפיע.
ולכן, כדי להימנע מפגיעה מה שצריך הוא לא לעשות טעויות נפוצות ולבצע קידום אתרים כובע לבן.

טעויות נפוצות בקידום אתרים אורגני

כל אחד עושה טעויות, גם המקדמים הטובים ביותר עלולים לטעות, ואיך אמרו חכמים ממני – "מטעויות לומדים".
בשביל התוצאות הכי טובות ייתכן ויהיה עדיף לכם שיהיה מומחה קידום אתרים שיעבוד על האתר שלכם מאשר שאתם תצטרכו לעשות את זה בעצמכם, כי לא בטוח שיהיה לכם את הזמן או הידע הדרוש לקידום האתר.
אבל בכל מקרה חשוב לדעת מאילו טעויות צריך להימנע, לכן אציין פה כמה טעויות בקידום אורגני שהן הנפוצות ביותר:

• קודם כל חשוב לבדוק – האם לא חסמתם את גוגל מלסרוק את האתר שלכם
כדי שגוגל יוכלו לסרוק את האתר, הם צריכים לקבל אישור ואת האישור הזה ניתן לתת דרך תוספים כמו Yoast ודרך Google Search Console.

• שימוש במילות מפתח לא נכונות
נובע ממחקר מילות מפתח לקוי ולא מעמיק.
צריך לדעת איך לבצע מחקר מעמיק ואיכותי בשביל שיהיו לכם מילים מגוונות לשימוש.
מחקר נכון יתן לכם את המידע לגבי מילים תחרותיות יותר או פחות, ויעזור בשימוש מילות מפתח LSI או מציאת ביטויי זנב ארוך שיביאו לכם תנועה נוספת.

עניין נוסף הוא שימוש מוגזם במילות מפתח, שגם זו טעות נפוצה.
השימוש במילים הרלוונטיות בכל מאמר צריך להיות במידה שתהיה נוחה לחווית הגולשים שלכם.

• תוכן דל ולא איכותי

תוכן איכותי

אחד הפרמטרים החשובים ביותר באתר זהו התוכן.
גם מבחינת גוגל, שמבחינתו תוכן הוא אחד משני הפרמטרים החשובים ביותר, רוצה לראות שכל המאמרים והפוסטים באתר יהיו איכותיים, מקיפים, נוחים לקריאה ומספקים עבור הגולש.

מי שרוצה לראות תוצאות צריך להשקיע במאמרים איכותיים, שיתנו לקורא את כל המידע שהוא זקוק לו ולא ללכת על תוכן קצר של 200-300 מילה "העיקר יש משהו", ממש לא!

חשוב לכתוב תוכן כמה שיותר ארוך ומקיף (כמובן לא לחפור בכוח ולא על חשבון חווית משתמש)
שכפול תוכן הוא נושא חשוב מאוד, ובעלי אתרים רבים נוהגים להוסיף לאתר שלכם תכנים שמוצגים גם באתרים אחרים (לדוגמא מאמן כושר אישי שכתב מאמר לאתר ספורט ואז פרסם את אותו המאמר באתר שלו), מבחינת גוגל זהו שכפול והעתקה וזה עלול לגרום לענישה.

• קישורי זבל
כל נושא הקישורים הוא נושא רחב מאוד, ויכול להיות מלא בטעויות.
טעויות נפוצות מאוד הן אתרים שאין לעמודים השונים שלהם קישור לעמוד הבית, שזהו העמוד שאמור להיות הכי חזק בכל אתר.
והפוך, אתרים שיש להם קישורים רק לעמוד הבית, מה שמוריד מהכוח של שאר העמודים באתר.
קישורים מאתרים מפוקפקים עלולים לגרום לגוגל להסתכל עליכם בצורה עקומה, ולחשוב שאולי האתר שלכם עוסק במשהו בתחום "האפור".
גם קישורים מאתר שאינו מפוקפק ואפילו אתר איכותי, אבל שלא קשור אליכם בשום צורה, יגרום לגוגל להרים גבה כשהם לא יבינו לדוגמא – למה אתר של מומחה לתזונה יקשר לאתר של חלקי חילוף לרכב.

• אתר לא רספונסיבי
מאז שגוגל התחילו לאנדקס לפי גרסת המובייל, כמו שרשמתי בפסקה על עדכוני גוגל, הם ידרגו אתרים החל ממרץ 2021 לפי גרסת המובייל שלהם, ולכן אתר שלא יהיה רספונסיבי ולא תהיה לו גרסת מובייל לא יראה שהוא מקדם בתוצאות.

• קידום אתרים On-Site לקוי
אופטימיזציה לכותרות, לכתובות URL, למבנה האתר, אבטחת האתר וכל מה שקשור לפן הטכני – אלו דברים שאתם צריכים לדעת ולעשות, מפני שזהו הבסיס בקידום אתרים.

• מחסור בעדכונים, חידושים וריענון
אם בניתם אתר, או פתחתם בלוג והוצאתם כמה מאמרים ופוסטים מעניינים ומרתקים, אבל כבר חודשים ארוכים שלא הוספתם עוד תוכן לאתר, אל תצפו לראות התקדמות בתוצאות.
בגוגל רוצים לראות שיש הוספת ערך לגולשים בצורה עקבית, לכן חשוב להקפיד ולהוסיף עדכונים, ולרענן את המאמרים שלכם.

• שימוש במדיה – משאיר את הגולשים
אולי זו לא טעות שתשלמו עליה מבחינת דירוג בצורה ישירה, אבל שימוש במדיה דוגמת תמונות, סרטונים ואינפוגרפיקה תורמים לגולש להישאר, להתעניין ולקבל חוויה טובה יותר באתר שלכם.

שימוש במדיה

מאמר שיש בו רק תוכן, או עמוד עם המון שורות בלי שום מדיה עלול לגרום לגולשים לצאת  ולא להנות מהאתר שלכם, מה שעלול להגביר את אחוז הנטישה וכך גוגל יבינו שהאתר   שלכם לא מספק את מה שהגולש מחפש.
חשוב להקפיד להשתמש בתמונות וסרטונים, אך לא להגזים מבחינת המשקל שלהם כי משקל גדול מדי של תמונה עלול לגרום לאתר שלכם להיות איטי יותר וכן גם זה יכול לעלות   לכם בגולשים.

אז אילו דברים כן כדאי לעשות כדי לראות תהליך קידום אורגני

מכיוון שקידום אתר יכול לקחת זמן, ועדיין בעל האתר רוצה לראות תוצאות ומהר, יש כמה דברים שכן אפשר לעשות בשביל להשיג "נצחונות קטנים":

  • דפי 404 
    חפשו דפי 404 שיש באתר ותוסיפו להם את ההפניה הנכונה.
  • אופטימיזציה לעמודים קיימים
    תעברו על העמודים שיש באתר, ותבדקו איפה חסרות כותרות שצריך לשפר, אילו תגיות אפשר להוסיף, האם יש לכל התמונות תגיות ALT והאם לכל עמוד יש תגית מטא עם מילות המפתח הנכונות.
  • רספונסיביות
    אם יש דפים לא רספונסיביים באתר, אל תחכו – תהפכו אותם למותאמים למובייל.
  • קישורים פנימיים
    השימוש בקישורים הפנימיים עוזר לגולשים להתמצא ולהבין את ההיררכיה באתר שלכם, וזה נכון גם לגבי מנוע החיפוש של גוגל.

White hat SEO
מראש תעשו קידום אתרים בצורה הנכונה, בלי כל מיני ניסויים מפוקפקים אלא לעשות את האופטימזציה באופן "לבן" ולא מניפולטיבי (זה טוב לנסות דברים, כך עולם ה SEO עובד אבל יש דברים שמראש ניתן לדעת שהם מניפולטיביים מדי).

אוקיי אז אם עשיתי שינויים באתר בתוך כמה זמן אראה תוצאות?

כמו שרשמתי בתחילת המאמר, גוגל מאנדקסים בעזרת הבוטים שלהם את האתרים באופן אוטומטי.

זה משתנה לפי כמות העדכונים ובגודל האתר ואיכותו.
בדרך כלל לוקח כמה ימים ועד מספר שבועות(ברוב המקרים לא יותר מ4 שבועות) עד שגוגל מאנדקסים את האתר, אך אם עשיתם שינוי שלדעתכם מצריך סריקה של גוגל באופן מידי אפשר לעשות את זה בעזרת שליחת בקשה לגוגל דרך הsearch consol.

איך לבקש מגוגל לסרוק את האתר

בתחומים תחרותיים יותר ייקח יותר זמן לראות את השפעת השינויים, אך בתחומים הפחות תחרותיים אפשר יהיה לראות את השינויים באופן די מידי.
בכל מקרה תמיד תזכרו שקידום אתרים הוא תהליך ארוך, לכן כל שינוי שאתם עושים אולי לא משפיע מיידית, אבל לטווח הרחוק זה עוזר ומחזק את האתר שלכם.

"מתייאש לא מנצח אף פעם, ומנצח לא מתייאש אף פעם"
נפוליאון היל

אל תתייאשו!
אז נכון, לנו הישראלים קשה מאוד להכיל את המילה "סבלנות" אבל כשרוצים להצליח באמת, תמיד צריך לדעת להיעזר בסבלנות, ולא להתייאש כי זה לוקח זמן, ויכול לקחת הרבה זמן.

אשמח אם תרשמו לי מה הכי אהבתם במאמר והאם הייתם משנים או מוסיפים משהו.

על הכותב:
תמונה של דניאל וולסמן
דניאל וולסמן

מקדם אתרים שחי ונושם את התחום. עוסק בתחום השיווק באינטרנט משנת 2017, בדגש על קידום אתרים. גר בכפר סבא ואוהב ספורט(בעיקר כדורגל וריצה).

דילוג לתוכן