איך למצוא מילות מפתח זנב ארוך

איך למצוא מילות מפתח זנב ארוך
נכתב ע"י: דניאל וולסמן
נכתב ע"י: דניאל וולסמן

כל בעל אתר רוצה שהאתר שלו יגיע למקומות הראשונים בדף התוצאות של גוגל, ובעלי עסקים מבינים שבימים אלו הדבר הכי נכון הוא לבנות אתר אינטרנט לעסק כי זה אחד הכלים הטובים ביותר כדי להביא תנועה של לקוחות, אך האם מספיק לבנות אתר עם תוכן מבלי להשתמש בצורה נכונה בביטויים שבעזרתם תגיעה אותה תנועה?

שימוש במילות מפתח הוא חיוני והוא בסיסי מאוד לכל אתר, אך התחרות על הביטויים החזקים יכולה להיות קשוחה ומתסכלת בתחומים תחרותיים.
לכן יש מושג מרתק מאוד בתחום והוא נקרא מילות מפתח זנב ארוך.
אז ביטויי זנב ארוך מה זה ולמה זה נקרא ככה – התשובות לפניכם.

תוכן עניינים

מהן מילות מפתח

מילות מפתח הן מילים וביטויים אותם מקלידים במנועי החיפוש.
מילות מפתח יכולות להיות של מילה אחת כמו למשל "מסעדה" ויכולות להיות גם יותר ממילה אחת, למשל "מסעדת בשרים בתל אביב".

קידום אתרים נשען על מילות המפתח

כל פרויקט של קידום אתר מתחיל במחקר ובנייה של רשימת מילות מפתח שתהיה מותאמת לאתר ולגולשיו.
החלק הזה חשוב מאוד מכיוון שגולש לא יוכל למצוא את האתר שלכם בגוגל אם אין בעמוד או באתר שלכם את מילות המפתח אותן הגולש הקליד במנוע החיפוש.

שימוש נכון במילות מפתח יכול לעזור לאתר להתברג במקומות הגבוהים בגוגל בביטויים מגוונים ולקבל תנועה אדירה לתוך האתר.

מה ההבדל בין מילות מפתח רגילות למילות מפתח זנב ארוך

מילות מפתח זנב ארוך הן מילות מפתח שיש להן נפח חיפוש נמוך ותחרות נמוכה.
בדרך כלל מילות מפתח זנ"א(זנב ארוך) יהיו 3 מילים ומעלה.
לדוגמא "מסעדה" זו מילת מפתח, אבל "מסעדת בשרים איכותית בהרצליה" זו דוגמא לזנב ארוך כמילות מפתח.

משתמשים בביטויים אלו גם בקידום אתרים אורגני אבל גם בקידום ממומן.

למה זה נקרא זנב ארוך

הביטוי זנב ארוך ניתן להם בעיקר בגלל איך שהם נראים בגרף:

Longtail kw

הביטויים העיקריים מקבלים את רוב נפח החיפושים, אך ביטויי זנב ארוך מתפרשים לאורך ויוצרים סוג של "זנב".

היתרונות בשימוש בזנב ארוך

השימוש של מילות מפתח זנ"א חשוב מאוד לקידום אתרים.

בעוד שברוב האתרים יהיה שימוש בכמה מילות מפתח עיקריות, שימוש במילות מפתח מגוונות יותר יכול לפתוח דלת לגולשים רבים ומגוונים יותר.
אותם גולשים שיחפשו ביטויים ספציפיים יותר יגיעו לאתר שנראה כי הוא זה שיספק להם את מה שהם מחפשים.

היתרונות העיקריים בשימוש בזנ"א:

יותר מיקוד

בעוד שגולשים יכולים לחפש ביטויים כללים כמו "רופא שיניים" ולקבל כל מיני תוצאות, סביר יותר להניח שגולשים יהיו ממוקדים יותר ויחפשו לדוגמא "רופא שיניים במרכז" או "רופא שיניים זול בכפר סבא".
במידה ויש לכם אתר של רפואת שיניים בכפר סבא, אתם תרצו שאותו גולש ימצא אתכם, לכן חשוב שתדעו להשתמש במילות המפתח הנכונות.

מילות מפתח זנב ארוך ממקדות את הנושא עליו אתם כותבים, ועוזר להבין על מה בדיוק התוכן שלכם.
השימוש בביטויי זנב ארוך ובניית תוכן איכותי סביבו יהיו טובים יותר עבור הגולשים ויתנו ערך רב יותר לגולשים באתר שלכם.
העדכונים של גוגל נותנים דגש רב על הבנת כוונת המשתמש, לכן הם מפתחים את האלגוריתם שלהם שיבין מילים נרדפות וביטוי זנב ארוך הקשורים לביטוי מסוים.
עדכון Hummingbird (יונק הדבש) של גוגל שיצא בשנת 2013 הוא ממוקד בנושא הביטויים וההקשרים שמאחוריהם.

יותר גיוון

אם תשתמשו במילות זנב ארוך במאמרים שלכם, יהיה לכם נוח יותר לכתוב מאמרים רבים יותר ולגעת בנושאים מגוונים.
במקום לכתוב מאמר אחד על נושא כללי, תוכל לרשום מספר גדול יותר של מאמרים ממוקדים על נושא אחד מתוך הנושא הכללי.
לדוגמא יש לכם אתר של רפואת שיניים.
אתם יכולים להשתמש בביטוי – רופא שיניים שזה הנושא הכללי.
אבל אפשר בנוסף לעשות עמודים שונים לביטויים "רופא שיניים לילדים" שזה תחום מתוך הנושא הכללי, וניתן גם לעשות עמוד של "רופא שיניים למבוגרים" ו"רופא שיניים לגיל השלישי".
במקום שיהיה לכם עמוד אחד מורחב, ניתן לעשות כמה עמודים או לכתוב כמה מאמרים על נושאים ממוקדים יותר ולמשוך מגוון רחב יותר של קהל לאתר.

התלבטות בשוק תחרותי

בעוד שיש תחרות גדולה בביטויים העיקריים בתחומים רבים בהם משתמשים האתרים הגדולים בתחום והמותגים המובילים, דווקא הביטויים הארוכים יותר, ביטויי זנ"א הם אלו שיכולים לשנות עבורכם את המצב.
יהיה קשה מאוד להתחרות באתרים הגדולים, ואני לא אומר שצריך לוותר על הביטויים החשובים בתחום אבל צריך להתמקד בביטויים שיש להם פחות נפח חיפושים כדי להביא לכם יותר תנועה לאתר, וכך לחזק את האתר שלכם.

מסלולי טיול בארץ
מסלולי טיול רטובים בארץ

לכן חשוב מאוד להתמקד במקום שבו יש לכם סיכוי גדול יותר להתברג גבוה.
ככל שיותר גולשים יגיעו לאתר שלכם בעזרת ביטויים אלו, האתר שלכם יקבל דחיפה גדולה יותר ויהיה לכם קל יותר להתמודד עם הביטויים הקשים יותר.

גם בכל הקשור לקידום ממומן אפשר לראות שביטויי זנ"א הם ביטויים שמשלמים עליהם פחות במקרים רבים, מכיוון שהתחרות על המילים העיקריות בתחום הן בעלות תחרות גבוהה.

תכלס ככה מחפשים באמת

אם לומר את האמת – סביר להניח שבתחומים רבים נחפש ביטויי זנב ארוך.
אני בטוח שכמעט כל אחד מאיתנו רשם מתישהו בגוגל ביטוי בסגנון של "צימר בצפון למשפחות עם ילדים" או "איך לעשות תספורת לכלב שלי לבד" ולא "צימר בצפון" או "תספורת לכלב".

בתחומים רבים אנשים יחפשו דווקא ביטויים כאלו, ולכן כדאי לכם להשתמש בכל מיני מונחי זנב ארוך באתר שלכם.

איך למצוא מילות מפתח זנ"א

איך אפשר למצוא מונחי זנב ארוך שיהיו טובים ויעזרו לנו?
שאלה מצוינת!
ישנן דרכים רבות למצוא ביטויים שיתאימו לאופטימיזציית זנב ארוך:

1.ההשלמה האוטומטית של גוגל
בכל פעם שתכתבו ביטוי בגוגל, כבר לאחר המילה הראשונה הוא ינסה להשלים את המשפט שלכם:

השלמה אוטומטית של גוגל

בעזרת ההשלמה הזו, אפשר לקבל רעיונות שגוגל נותן לכם מביטויים שהוא מוצא לנכון להציג.

מכיוון שגוגל ישראל לא מתקדם כמו גוגל באנגלית, עדיין לא ניתן להשתמש בזה כל כך בעברית (לפחות לא ברוב הביטויים), אבל אם אתם מחפשים ביטויים באנגלית תוכלו להשתמש גם בחלון ה People Also Ask:

people-also-ask

אלו הן שאלות נפוצות שאנשים שואלים וגוגל נותן להם את התשובה כבר בדף החיפוש.

2. מילות מפתח LSI (קיצור של Latent Sematic Indexing)
*הצעות גוגל לחיפושים קשורים לביטוי שחיפשתם

רשמו את הביטוי הרלוונטי בתיבת מנוע החיפוש ולאחר מכן תגללו לתחתית העמוד.
תוכלו לרשום שם רשימה כזו:

חיפושים קשורים

אלו ביטויים אותם גוגל מחשיב קשורים לביטוי שחיפשתם בגוגל, והם יכולים לשמש רעיונות מעולים לביטויים זנב ארוך.

3. בדקו את המתחרים שלכם
תבדקו על אילו מילות מפתח המתחרים שלכם מדורגים.

תבצעו בדיקות על האתרים של המתחרים, תכנסו ותחפשו נושאים מסוימים, תראו מה הביטויים שבהם הם משתמשים שלא חשבתם עליהם.
אתם יכולים להשתמש בכלים כמו Ahrefs בשביל זה (ארחיב על כך בפסקה הבאה).
וגם הביטויים המודגשים אותם הזכרתי בסעיף הקודם, אותם ביטויים שמודגשים באתרים שמופיעים בדף החיפוש.

6 כלים למציאת מילות זנב ארוך

1.Ahrefs

זהו הכלי שאני משתמש בו, ומקדמי אתרים רבים ממליצים עליו, אך שימו לב שהוא בתשלום.
בעזרת הכלי שלהם אפשר לעשות הרבה דברים הקשורים לקידום אתרים אורגני, וביניהם גם לחפש מילות מפתח, לבדוק באילו מילות מפתח המתחרים שלהם משתמשים ולחפש אילו שאלות גולשים שואלים בחיפוש.

נכנסים ל-Keyword Explorer.

ahrefs kw

רושמים מילת מפתח אותה אתם רוצים לחפש

ahrefs kw word

בהתחלה ניתן לראות כל מיני נתונים אודות החיפוש, אבל מתחת לנתונים אלו יש רשימה:

kw ideas ahrefs

אתם יכולים לראות שיש כ-280 ביטויים וגם את נפח החיפושים שלהם, מימין יש שאלות הנשאלות לגבי הביטוי וגם ו2 רשימות אלו יכולות לתת לכם מספר רב של ביטויי זנב ארוך.

2.Ubbersuggest של נייל פאטל.

הכלי שפיתח נייל פאטל הינו חינמי (מספר החיפושים היומי מוגבל בגרסה החינמית).
והוא יכול לתת לכם יופי של רעיונות:

כנסו אל האתר של נייל – אוברסאג'סט, והכניסו שם את הביטוי המבוקש.
בצד שמאל בסרגל הכלים ניתן לראות Keyword ideas :

כלי מילות מפתח ubersugguest

ישנם מילים וביטויים אותן אפשר לראות מיד, ואפשר גם לבחור בRelated שיתן לכם רשימה נוספת של מילים שאפשר להשתמש בהן.

kw ideas ubersugguest2

3.LSIGRAPH

זהו כלי מעולה לחיפוש מילות מפתח באנגלית.
נכנסים לאתר ומקלידים שם את הביטוי ומקבלים טבלה עם הצעות שונות לביטויי לונג טייל, יחד עם נפח חיפושים וזה כלי מעולה למי שהאתר שלו באנגלית.
מקדמי אתרים ישראלים רבים עובדים גם על אתרים בעולם, לכן הכלי הזה כן שימושי.

4.Keyword Shitter

זהו כלי נחמד שיתן לכם המון(!!) מילים שמתוכם תוכלו למצוא רעיונות טובים למילות מפתח זנ"א.
נכנסים לאתר, ורושמים ביטוי או ביטויים שאתם רוצים לקבל רעיונות לגביהם.

KW SHITTER

תקבלו רשימה ענקית של מילות מפתח, אותם תוכלו להעתיק לקובץ משלכם ולבחור אילו אתם רוצים.

5.שימוש בSoovle

אתר שנותן רעיונות נוספים הוא SOOVLE.
SOOVLE הוא כלי חינמי שיכול להיות לכם לעזר רב!

soovle

מקלידים ביטוי אותו אתם רוצים לחפש במנוע החיפוש שלהם

soovle2

ומיד מקבלים רעיונות שנלקחו מכמה אתרים – (ויקיפדיה, אמאזון, יוטיוב, בינג ויאהו!)
אלו מילות מפתח שייתכן והמתחרים שלכם לא הגיעו אליהן כי הן טובות לפלטפורמות שונות כמו אלו שציינתי שמופיעות באתר, ולאו דווקא מגוגל כמו שכולם עושים.

6.ביטויים שאתם כבר מדורגים עליהם ב GSC

מה יותר טוב מלהיות מדורג על ביטוי שבכלל לא ניסיתם לקדם?
כאשר אתם נכנסים לGoogle search console תוכלו לגשת אל אזור הביצועים שלכם:

גוגל סרצ' קונסול

ולרדת למטה אל אזור השאילתות

gsc performance example

תוכלו למצוא שם ביטויים שלא ניסיתם לקדם אבל אתם מדורגים בגוגל עליהם, ובמקרים רבים אלו יהיו ביטויי זנ"א.
לדוגמא בתמונה שהצגתי לכם אני מקודם בגוגל בביטוי "מומחה קידום ממומן" על אף שאני לא ניסיתי לקדם את הביטוי הזה.
חפשו את הביטויים שאינם בעמוד הראשון, ותנסו לשפר את העמודים בהם הם מופיעים בעזרת אופטימזציה, עבודת On-site ובעזרת קישורים.

אלו הכלים בהם אני משתמש בדרך כלל במחקר מילות מפתח, וחשוב מאוד להקפיד לחפש את המילים של הזנב הארוך.

לבנות תוכן סביב הביטויים

איך בונים תוכן סביב המילים האלו

לאחר שיש לכם רשימה של מילים, ורשימה של LONG TAIL KEYWORDs מתחיל החלק הארוך יותר – בניית תוכן.

תוכן חשוב מאוד בקידום אתרים, כשלמען האמת הוא אחד משלושת הפרמטרים החשובים ביותר לקידום אתרים, לכן חשוב להקפיד על תוכן איכותי שיתן לגולשים את כל המידע שהם צריכים.

הביטויים של הזנב הארוך יכולים לתת לכם את האינדיקציה לנושאים שאותם הגולשים מחפשים.
תוכלו להבין אילו כותרות ימשכו יותר גולשים, לדוגמא כותרת של "לידים" עלולה להיות פחות אפקטיבית מכותרת של "איך להשיג לידים לעסק" (כמו במאמר שפרסמתי – שם תוכלו לראות שימוש בזנב ארוך בכותרת).

תוכלו לבנות מאמרים סביב הביטויים האלו, כמו שרשמתי בפסקה של החשיבות של מילות המפתח לקידום אתרים ולבנות תוכן ממוקד יותר.

את מילות המפתח זנב ארוך תשלבו יחד תחת ביטוי ראשי כלשהו, ותשתמשו בהם בעת כתיבת התוכן שלכם, חשוב להשתמש בהם בכותרות ובתוכן עצמו, וכמובן לא בצורה ספאמית.

השימוש במילות מפתח זנ"א בתוך התוכן הוא כדי לגוון את הביטויים העיקריים הקיימים בו, במקום להשתמש באותו ביטוי לאורך כל הטקסט, תגוונו ותשתמשו בביטויים שונים של זנ"א ומילות מפתח LSI, כך גוגל לא יראה בכם כספאמרים של מילת מפתח ספציפית אחת.

יצירת תוכן סביב ביטויים אלו שכפי שהבנו בתחילת המאמר הם בעלי נפח חיפושים קטן יותר, לכן הם אינם יביאו תנועה אדירה אל האתר, אך עדיין אלו גולשים שתרצו שיגיעו אליכם.

ומה דעתכם?

זה המדריך שלי על שימוש במילות מפתח זנב ארוך, ואני מקווה שהוא עוזר לכם להבין יותר על איך מוצאים מילות מפתח וכיצד להשתמש בהם כדי לקדם אתר בצורה הטובה ביותר.
חשוב לזכור לא לעשות ספאם מיותר בשימוש בהם, ולהבין איך לשלב אותם בצורה שתהיה ידידותית לגולשים.
כל מאמר שיש בו ביטוי אחד של מילות מפתח עלול לגרום לגוגל לחשוב שאתם ספאמרים, ובלי קשר ככל שתגוונו תוכלו "לקלוע" ליותר קהל שיגיע אל האתר שלכם.

אשמח לדעת אם יש לכם תובנות נוספות, הערות או כל דבר שתרצו – ליצירת קשר לחצו כאן.

על הכותב:
דניאל וולסמן
דניאל וולסמן

מקדם אתרים שחי ונושם את התחום. עוסק בתחום השיווק באינטרנט משנת 2017, בדגש על קידום אתרים. גר בכפר סבא ואוהב ספורט(בעיקר כדורגל וריצה).

דילוג לתוכן