מה זה קידום אתרים אורגני?
קידום אתרים אורגני, באנגלית SEO, הוא תהליך שהמטרה שלו היא דירוג גבוה בדפי התוצאות של מנועי החיפוש באופן אורגני, טבעי, ללא צורך לשלם עבור המיקום והקליקים שהאתר יקבל.
כיום, תהליך האופטימיזציה למנועי חיפוש הפך לאחת האסטרטגיות החשובות באסטרטגיית השיווק של העסקים.
ישנן טכניקות רבות בהם משתמשים מקדמי האתרים בשביל לבצע את פעולות האופטימיזציה.
טכניקות כגון מחקר מילים, מחקר תחרות, אופטימיזציה לתוכן, שיפורים טכניים לאתר והנגשת האתר לחוויית משתמש טובה.
במאמר הבא, תוכלו להבין מה זה קידום קידום אתרים אורגני, נתמקד ביתרונות של הקידום האורגני, בהבדל בין הקידום האורגני לקידום הממומן, כיצד עובד קידום אתרים, למה זה כל כך חשוב לעסק שלכם ואיך תוכלו להיות מדורגים גבוה יותר.
כך שבין אם אתם בעלי עסקים שמחפשים איך לשפר את הדירוג של האתר שלכם או שאתם חדשים בעולם הקידום אתרים, המשיכו לקרוא.
מה זה קידום אורגני?
קידום אורגני מתייחס לתהליך האופטימיזציה של אתר והתאמתו למנועי החיפוש כך שיהיה מדורג גבוה יותר בדף תוצאות החיפוש בצורה אורגנית, משמע – בצורה טבעית.
הכוונה ב"טבעית" היא שבעל האתר אינו משלם לגוגל כדי להיות מדורג גבוה יותר.
פעולות האופטימיזציה מתמקדמות בשיפור נראות האתר.
מדובר בפעולות לשיפור התוכן של האתר, שיפור מבנה האתר, הסמכות שלו והרלוונטיות שלו הן עבור הגולשים והן עבר גוגל.
גוגל מאנדקס את האתרים באינדקס שלו, סורק אותם, ובוחר על פי פרמטרים שונים ורבים אילו אתרים יהיו מדורגים גבוה יותר.
על מנת לבצע את האופטימיזציה צריך להבין את המורכבות של האלגוריתם של גוגל (ושל שאר מנועי החיפוש) וכיצד הוא מדרג, אך חשוב מאוד לשים לב – גוגל כבר הודיעו, בעדכון שהיה להם בדצמבר 2022 שהם הוציאו את העדכון שלהם בשביל להוריד את הדירוג לאתרים שנמצאו שהתוכן שלהם מכוון קודם כל למנועי החיפוש ולא עבור אנשים.
לכן חשוב לדעת איך ליישם את אסטרטגיית הSEO שלכם בצורה נכונה.
לפני שנמשיך, חשוב לי להסביר הבדל חשוב לגבי תוצאות אורגניות.
מה ההבדל בין קידום אורגני לממומן
ההבדל העיקרי בין קידום אתרים אורגני לממומן הוא בדיוק כפי שהשם מרמז – קידום ממומן הוא קידום שאתם צריכים ל"ממן" אותו.
קידום אתרים אורגני, כאמור, מתייחס לדירוג של האתר בצורה טבעית בדפי תוצאות החיפוש של גוגל.
במידה ואתם עובדים בצורה נכונה, מיישמים את הפעולות באתר על פי הקווים המנחים של גוגל, אתם תראו שהאתר שלכם יתחיל לטפס למקום גבוה יותר.
ושלא יספרו לכם סיפורים – התהליך של קידום אתרים אורגני בגוגל יכול לקחת זמן.
כמה זמן? זה תלוי.
זה תלוי בתחום, בתחרות שיש בתחום ובגודל האתר.
ישנם פרמטרים רבים המשפיעים על דירוג האתר, אבל נגיע אליהם בהמשך.
עד כמה חשוב לעשות SEO לאתר?
על פי נתונים שגוגל פרסמו, בשנת 2009 היו לגול מעל 1 מיליארד חיפושים מדי יום.
זה אומר מעל 365 מיליארד חיפושים בשנה. בשנת 2012 גוגל הודיעו כי היו להם 1.2 טריליון חיפושים.
עכשיו תחשבו כמה חיפושים יש היום אם יש להם קצב גדילה שכזה.
מחפשים כיום כמעט הכל בגוגל, החל ממידע על מסעדה בקרבת מקום עד למידע על רכבים, בתים ורכישה של מוצרים.
לכן חשוב להבין, הלקוחות שלכם במקרים רבים, יתחילו את "המסע" שלהם בגוגל, וכדאי שאתם תופיעו במקומות הראשונים כדי שהם יגיעו אליכם.
הרוב המוחלט של הגולשים לא מגיע בכלל לדף התוצאות השני (שלא לדבר על השלישי והלאה) ובגלל זה יש תחרות כזאת גדולה על המקומות הראשונים.
יש דרך נוספות להיות מדורגים בראש העמוד הראשון, וזהו הקידום הממומן.
ברוב המקרים, האתרים המופיעים באופן ממומן יופיעו במקומות הראשונים של דף תוצאות החיפוש, וניתן לזהות אותם בקלות:
אחד היתרונות של PPC זה שהוא מאפשר לעסקים להגיע לקהל יעד ממוקד ואתם יכולים להיות מדורגים במקומות הראשונים (מעל התוצאות האורגניות).
אתם משלמים לגוגל כדי שיציג אתכם בתוצאות הממומנות, והתשלום הוא בעבור כל קליק (כל כניסה) של גולש דרך המודעה בעמוד התוצאות.
כאשר אתם משלמים יותר, כך תחשפו יותר, אך החסרון הגדול ביותר של הקידום הממומן הוא שכאשר אתם תפסיקו לשלם, המודעה שלכם תרד באופן מידי וגולשים לא יוכלו יותר להכנס לעמוד שלכם דרך המודעות.
לכן חשוב להבין האם כדאי לכם לעשות קידום אורגני או קידום ממומן ובאילו מקרים.
למי מתאים קידום אורגני
קידום אתרים מתאים כמעט לכל מי שיש לו אתר אינטרנט.
קידום ממומן יביא תוצאות בטווח הקצר יותר ויתאים יותר לאתרים שעונים על צורך עכשיווי ודחוף.
למה אני מתכוון?
במידה ויש לכם אתר חדש, שירות חדש או אירוע כלשהו שאתם רוצים לקדם בטווח הקצר, כדאי ליישם אסטרטגיית קידום ממומן ולא קידום אורגני מפני שהוא לוקח יותר זמן ולא תמיד יש לכם את הזמן הזה.
זה נכון גם בעבור שירותים מידיים ועכשוויים כמו החלפת פנצ'ר ותיקונים מסויימים שעליכם לבצע בהקדם, ולא בטוח שתתחילו לעבור בין התוצאות ב SERP אלא תכנסו לראשון או השני שמוצג לכם.
אבל בשאר המקרים, מומלץ לעבוד על אסטרטגיית SEO.
בתהליך הקידום האורגני אתם אתם עובדים על יצירת נוכחות לטווח הארוך.
התוצאות האורגניות מכסות "נדל"ן" יותר גדול בדף תוצאות החיפוש.
כאשר מבצעים את פעולות הSEO בצורה נכונה, מספקים תוכן איכותי אשר עונה על כוונת משתמש ועונה על מילות המפתח הנכונות, ניתן להגדיל את התנועה האורגנית לאתר שלכם לאורך זמן.
מה היתרונות של קידום אורגני?
פעולות SEO נכונות ותוכן איכותי יחזקו את סמכות האתר שלכם ויבססו אותו כחזק וסמכותי יותר, מה שיאותת לגוגל שמדובר באתר ששווה להשאיר במקומות הגבוהים.
ככל שהוא יהיה מדורג גבוה יותר על הביטויים הרלוונטים ביותר, כך תגיע לאתר תנועה גדולה יותר אותה אפשר להמיר ללקוחות.
מספר יתרונות מובהקים שיש לקידום האורגני:
הגדלת תנועה אורגנית לאתר
בעזרת תהליך קידום נכון, האתר שלכם יוכל להיות מדורג במיקומים גבוהים יותר ולהגיע לעמוד הראשון או למקומות הראשונים בגוגל.
הרוב המוחלט של הגולשים בגוגל, נכנסים למקומות הראשונים ואחוזים מעטים יותר הולכים לעמודים במיקומים 4-10 בעמוד הראשון.
כמעט ואין מי שעובר לדף תוצאות החיפוש השני או השלישי, לכן כדאי לכם להיות בעמוד הראשון לכל הפחות, וכמובן במקומות הראשונים בשביל הגדל הטראפיק האורגני.
שיפור חווית המשתמש
קידום אתרים בגוגל עוזר גם לחווית המשתמש.
אפילו פעולות קטנות לכאורה, יכולות לעשות הבדל גדול בשביעות רצון הגולשים.
בעזרת קידום SEO, עסקים יכולים להבין טוב יותר מה הגולשים מחפשים ואיך הם יכולים לענות על הצורך שלהם בצורה טובה יותר בזכות ניתוח של התנהגות הגולשים.
התאמת האתר בצורה אישית מבחינת SEO יכולה לעזור ליצירת חוויה ממוקדת ומותאמת יותר לגולשי האתר.
מוזמנים לקרוא עוד על קידום אתרים לעסקים קטנים.
יתרון על המתחרים שלכם
במידה והמתחרים שלכם לא נמצאים בגוגל אתם יכולים להיות ביתרון גדול עליהם אם אתם תהיו שם והם לא מהסיבה שכמות האינטראקציה ברשת שמתחילה דרך גוגל ושאר מנועי החיפוש רק הולכת ומתעצמת.
אם הקהל שלכם מתחיל את החיפוש שלו דרך גוגל – כדאי שאתם תהיו שם.
במידה והמתחרים שלכם כבר נמצאים שם, על ידי השקעה ושימוש נכון בתהליך SEO תוכלו לגבור עליהם ולהיות מעליהם – מה שיכניס לכם לא רק יותר תנועה, אלא אתם גם תוכלו לראות שאתם נמצאים מעליהם – וזו יכולה להיות מכה מורלית למתחרים שלכם.
ROI
תהליך הקידום ניתן לכימות.
ניתן לעקוב אחר עלייה בדירוגים, המרות ותנועה אורגנית לאתר.
ולעומת תהליכים כמו קידום ממומן, מדובר בתהליך ששווה להשקיע בו, במיוחד לטווח הארוך, שכן ההשפעות החיוביות שיכולות להיווצר יכולות להיות מדהימות.
אם כן, לאחר שאתם מבינים את החשיבות של הקידום האורגני, חשוב להבין איך עושיםקידום אורגני בגוגל.
איך קידום אורגני עובד?
המטרה של החיפוש האורגני היא לתת למשתמשים חוויה טובה ואת התשובה של מה שהם מחפשים.
כדי לתת להם את המענה לחיפוש בין אם הם מחפשים אחר מידע או מחפשים לרכוש מוצר.
מנוע החיפוש של גוגל מציג את התוצאות שגוגל בוחרים כמתאימות ביותר לשאילתת החיפוש של הגולש.
כדי שתהיו התוצאות שגוגל בוחרים, עליכם לעמוד לפי הקווים המנחים שלהם.
הקידום האורגני מורכב ממגוון טכניקות שונות שיעזרו לכם להיות מדורגים גבוה יותר ע"י גוגל.
טכניקות כגון מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה ויצירת תוכן, אופטימיזציה למבנה הטכני של האתר וקישורים.
בואו ונרחיב על כל אחד מהם:
תוכן
אופטימיזציה לתוכן שלכם חשובה כדי להבטיח שהתוכן שלכם ישיג את המטרה שלו – לתת מענה לגולש ולגרום לגרום לאתר לעלות בדירוגים.
ישנן מספר שיטות כדי להשיג את המטרות האלו, לא רק לרשום המון תוכן ולשזור מילות מפתח בין לבין.
קודם כל כדי ליצור תוכן, עליכם לבצע מחקר מילים ולהבין את הנושא עליו אתם יוצרים את התוכן.
חשוב להבין את כוונת המשתמש.
שימוש נכון במילות מפתח
לא לפזר מילות מפתח לכל עבר, עליכם להשתמש בהם בצורה חכמה.
הוספת מילות המפתח העיקריות בצורה טבעית בטקסט ושימוש בביטויים מגוונים ולא רק בביטוי המרכזי שלכם.
תוסיפו תמונות, סרטונים, אינפוגרפיקות וכל מדיה שיכולה להוסיף ערך לגולש ולתפוס את העין.
חשוב לשים לב למבנה התוכן.
הקפידו לרשום את הנושאים והכותרות בצורה הגיונית.
תחשבו מה יותר נעים לגולש לקרוא.
את התוכן הזה:
או התוכן הזה:
לרשום בצורה נכונה ובלי שגיאות כתיב, להשתמש בסמיני פיסוק ולרשום את התוכן בצורה שתהיה נעימה לגולש.
תקפידו לעדכן את התוכן שלכם כל הזמן, בין אם בכותרות ותאריכים או בתוכן עצמו – אם יש מידע עדכני יותר.
קישורים
קישורים חיצוניים הם אחד התחומים המדוברים בתחום ה- SEO.
קישור חיצוני הוא קישור המקשר מאתר של דומיין A לדומיין B.
הקישורים החיצוניים הם סוג של "המלצה" מבחינת גוגל.
לכן, אתר עם הרבה קישורים שנכנסים אליו ממקור חיצוני יכול להיחשב כאתר "מומלץ", אתר סמכותי וחזק.
אך זה לא בדיוק כל כך פשוט.
זה נכון שקישור חיצוני מאתר אחר לאתר שלכם יכול לחזק אותו, אבל מדובר בתורה שלמה שצריך ללמוד בכל הקשור לקישורים.
חשוב להבין שיש דרכים רבות להשיג קישור, אך מה שחשוב הוא שהקישור ייראה כמה שיותר טבעי בעיני גוגל, אחרת היינו יכולים פשוט "למלא" את האתר שלנו בקישורים הנכנסים אליו ממקורות רבים – כך זה היה נהוג בעבר בתחום, אך כיום מנוע החיפוש של גוגל חכם יותר והוא לא מסתכל רק על כמות הקישורים אלא על האיכות שלהם.
האיכות נמדדת ע"י רלוונטיות לתחום, חוזק הדומיין המקשר (האתר ממנו יוצא הקישור), ובאיזה טקסט עוגן משתמשים על מנת לקשר.
אופטימיזציה (On Page)
אופטימיזציה ON PAGE היא מיטוב תוכן האתר וקוד ה- HTML.
בעזרת פעולות אופטימיזציה אנחנו עוזרים לגולש ולמנועי החיפוש להבין טוב יותר את העמודים והתוכן שלכם.
פעולות אופטימיזציה כוללות שיפור של תגיות מטא, כותרות, היררכיית האתר, שיפור מבנה ואופטימיזציה לתמונות.
אתם מוזמנים לקרוא עוד במאמר שהכנתי על איך עושים אופטימיזיה לאתר.
מהירות טעינה
מהירות האתר הוא פרמטר חשוב מאוד לדירוג האתר שלכם.
המהירות חשובה מכיוון שהיא משפיעה ישירות על חווית המשתמש של הגולש.
כאשר גולש נכנס לאתר שלכם והוא עובד בצורה מהירה וטובה, חווית המשתמש תגדל, ובמידה והוא יקבל את המענה לצורך בגללו נכנס לאתר שלכם, תהיה סבירות גבוהה יותר שהוא ישאיר פרטים, יפנה אליכם או לכל הפחות ישאר כמה שיותר באתר.
אבל, אם גולש נכנס ורואה שלוקח זמן לאתר שלכם לעלות – ישנה סבירות גבוהה שהוא יצא בטרם האתר עלה, או שייצא מאוחר יותר, אם האתר ימשיך להיות איטי.
מבחינת גוגל, כל האתרים צריכים להיות נוחים לשימוש של הגולשים, לכן אם האתר שלכם איטי וגולשים רבים נוטשים אותו, זה יכול לגרום לגוגל לחשוב שהאתר שלכם אינו נותן להם את המענה והוא לא ירצה לדרג אתכם גבוה.
התאמה למובייל
כיום כל אתר צריך להיות מותאם לנייד.
מלבד העובדה שגוגל הכריזו שהם מאנדקסים קודם כל את גרסת המובייל, מה שאומר שהם ידרגו את האתר שלכם קודם כל לפי גרסת המובייל שלו, חשוב להבין שכיום כולנו משתמשים במכשירים הניידים שלנו לצורך גלישה באינטרנט.
יש סבירות גבוהה שהלקוח הבא שלכם, הרוכש הבא או אותו גולש שעדיין מתלבט יתחיל את החיפוש שלו דרך הנייד.
לכן חשוב מאוד שהאתר שלכם יהיה אתר רסנפונסיבי למובייל, גם כי מבחינת גוגל זה פרמטר שהוא קריטי וגם מבחינת המשתמשים – כולנו מחפשים דרך הנייד (לפי מחקרים, יותר ממחצית החיפושים בגוגל הם דרך הנייד).
לכן תדמיינו שגולש שמתעניין בשירות מסויים, שאתם מציעים, נכנס לאתר שלכם ורואה שהוא אינו תואם את הנייד ונראה מבולגן – כנראה שהוא לא יחזור לאתר הזה יותר וייכנס לאתר הבא שהתצוגה שלו דרך הפלאפון תהיה נוחה לשימוש.
אלו הם טכניקות חשובות לקידום האתר.
כעת נעבור לגורם המשפיע על הדירוג של האתר…
מה הפרמטרים המשפיעים על קידום אורגני
ישנם פרמטרים רבים שמשפיעים על דירוג האתר שלכם והקידום שלו בגוגל.
גוגל לא מפרסמים בצורה רשמית את כולם, אך על פי מומחי SEO רבים בעולם ישנם כמה פרמטרים שנבדקו ונמצאו כגורמים לדירוג:
תוכן איכותי
לא סתם רשמתי קודם לגבי החשיבות של התוכן.
מבחינת גוגל זהו אחד הגורמים שהם מייחסים לו חשיבות עליונה.
עליכם ליצור תוכן איכותי עבור הגולשים שייתן להם ערך.
תשתמשו בצורה נכונה במילות מפתח, תתנו ערך אמיתי לגולש ולא עבור מנועי החיפוש.
תוכן לא עדכני יוכל להיות גורם שיפיל את הדירוגים שלכם.
מהירות האתר
אתר איטי, כמו שכבר הבנתם מקודם, חשוב מאוד לדירוג האתר.
גוגל רוצים שחווית הגלישה תהיה כמה שיותר נוחה ונעימה ולכן חשוב להם שהמהירות תהיה אחד הפמטרים לדירוג.
מהירות אתר נמוכה יכולה להשפיע על גידול באחוז הנטישה של האתר ובכך תשפיע גם ירידה של הדירוג שלכם, אם גוגל יבינו שהאתר לא נותן את חווית המשתמש שהם מצפים מכם לתת.
אבטחת האתר
אתר מאובטחת יכול לתת שקט לגולשים שגולשים בו, בייחוד כשמדובר באתר עם אפשרות רכישה און-ליין, אבל לא רק.
בכל מקרה גוגל דורשים מהאתרים להיות מאובטחים, לכן חשוב לשים לב אם אתם גולשים באתר שיש בו את פרוטוקול האבטחה HTTPS, וחשוב שלאתר שלכם יהיה כזה.
כמעט כל שירות אחסון נותן לכם אפשרות לתעודת אבטחה זו.
קישורים
כאמור, קישורים הם חלק חשוב מאוד ביצירת הסמכות של האתר שלכם בעיני גוגל.
כאשר אתרים איכותיים, חזקים ורלוונטיים לתחום שלכם מקשרים אליכם, מבחינת גוגל מדובר בהמלצות טובות ואיכותיות.
אך חשוב לשים לב, שזה עובד גם הפוך.
במידה ואתרים חלשים, שאינם קשורים לתחום שלכם יקשרו אליכם, או שתקבלו קישורים מאתרים שנמצאים לדוגמה ב"רשימה שחורה" או אינם מאובטחים, ה"כוח" של הקישורים האלו יהיה חלש, וההתקמדות שלכם תהיה איטית יותר ואפילו עלולה להיות ירידה במיקומים בשל כך.
לכן חשוב לשים לב אילו אתרים מקשרים אליכם, מה האנקור איתו הם מקשרים, והאם זה "טבעי" שיקשרו אליכם.
שימוש במילות מפתח
שימוש נכון במילות מפתח יכול להיות גורם משפיע מאוד.
חשוב להשתמש בביטויים בצורה טבעית בכותרות, במקומות אסטרטגיים בתוכן, בתגיות המטא שלכם ובכתובת URL.
אך חשוב לשים לב, שימוש יתר במילות מפתח יכול לסבך אתכם ואם גוגל יזהה שאתם "מספימים" את האתר שלכם או מאמר ספציפי, הם עלולים להוריד אותו בדירוגים.
סמכות האתר EEAT
סמכות האתר היא גם כן אחד הגורמים המשפיעים.
גוגל רוצים לדרג אתרים שהם מאמינים שהם סמכותיים, אמינים, מומחים ובעלי ניסיון בתחום שלהם.
חשוב להשתמש בהגברת הנוכחות הדיגיטלית שלכם לצורך העלאת הסמכות.
המושג EEAT הינו (expertise, experience, authoritativeness, and trustworthiness), והוא מתייחס ל"ציון הסמכות" של האתר.
רשתות חברתיות, ערוץ יוטיוב, תיבת מחבר, עמוד 'אודות', אלו הם חלק מהפרמטרים שמומלץ להקפיד שיהיו קשורים לאתר שלכם לצורך הגברת הסמכות.
גוגל רוצים לדעת שמי שעומד מאחורי התוכן, מאחורי האתר, הינו גורם מוסמך, או לכל הפחות מי שיש לו ניסיון.
אם יש לכם אתר שמוכר או משווק מוצר מסוים, כדאי לכם להוסיף לאתר מידע עליכם בתור מי שיצר את המוצר או השתמש בו וממליץ עליו, כדי שגוגל יבין שאתם לא סתם ממליצים ומשווקים מוצרים או שירותים "כי הם רווחיים" אלא שיש פה מישהו ש"חותם" על המוצר.
אלו הם חלק מהפרמטרים הגדולים שגוגל מתייחסים אליהם.
כמובן שיש פרמטרים רבים (משערים שיש למעלה מ100 ואפילו 200 פרמטרים גדולים וקטנים שיכולים להשפיע על הדירוג בגוגל.
אבל כל עוד תקפידו על הפרמטרים האלו, הסיכויים שלכם להגיע למקום גבוה יותר גדלים.
אם כל זה נשמע לכם מסובך, מומלץ להשתמש בשירות של מי שמומחה בחום, לכן מקדם אתרים יכול להיות הפתרון המושלם עבורכם.
מה זה איש SEO
מקדם אתרים או מומחה לקידום אתרים, זה מי שאמור להכיר את העקרונות של גוגל ואילו פעולות יש לבצע בשביל להיות מדורג גבוה יותר במנועי החיפוש.
איש SEO יכול להיות פרילנסר ואתם יכולים להשתמש גם בחברת SEO שתעשה עבורכם את התהליך.
המטרה העיקרית של מקדמי אתרים היא לבצע אופטימיזציה שתגרום לעמוד או לאתר שלכם להיות רלוונטיים למה שהגולש מחפש כדי שמנועי החיפוש יציגו אותו כמה שיותר גבוה בדף תוצאות החיפוש ובכך להגדיל את התנועה האורגנית לאתר שלכם וליצור עבורכם יותר לידים ולקוחות.
אנשי SEO צריכים ליצור עבורכם אסטרטגיות ותכניות עבודה, תחזוקת האתר, הגברת סמכות, ניטור ובקרה על האתר וגם יצירת שיתופי פעולה עבורכם על מנת להשיג קישורים.
כמובן שכל זה תלוי בחוזה ההתקשרות שלכם מולו.
מקדם אתרים יכול לייעץ לכם או לבצע פעולות בפועל באתר, זו כבר החלטה שלכם מולו, אם הוא אחראי על הביצוע.
אם בכל מקרה החלטתם ללכת על איש SEO שינהל עבורכם את האתר וכך תוכלו להתרכז במה שאתם יודעים הכי טוב – העסק שלכם, חשוב להבין כמה זה יכול לעלות לכם.
כמה עולה קידום אורגני
המחיר על קידום אתרים משתנה ואינו קבוע עבור כל אתר בכל תחום.
ישנם גורמים המשפיעים על המחיר, גורמים כמו:
- תחרותיות
- גודל האתר
- מטרות ויעדים
- הניסיון של איש הSEO (או החברה)
ישנם כמובן מקדמי אתרים שיכולים לקחת מחיר בין 1,000 ל- 1,500 ש"ח לחודש עבור שירות של SEO, אבל אם להגיד את האמת – לא מדובר בסכום ש"שווה" למקדם אתרים, לכן יש כמה אפשרויות למקרים כאלו.
או שהוא חסר ניסיון, או שהוא אינו ייתן לכם את השירות האיכותי המתאים.
אם זה ייספק אתכם, כולם מרוויחים (לא בדיוק, אבל לפחות כך זה מרגיש).
אבל אם אתם רוצים מישהו מקצועי שבאמת יידע מה הוא עושה, תצטרכו לשלם קצת יותר.
המחירים נעים בין 2,000-2,500 ש"ח לפרוייקטים בתחום לא הכי תחרותיים ועד ל-10,000 ש"ח או אפילו יותר.
זה באמת תלוי בתחום ובמקום אליו אתם הולכים.
חברה לקידום אתרים, שיש לה יותר משאבים, תיקח יותר כסף.
מקדם אתרים פרילנסר ייקח פחות, ייתכן והמשאבים שלו יהיו קטנים יותר, אך במקרה זה תוכלו להיות בטוחים שיש מישהו שיתמקד בכם הרבה יותר ובתהליך הSEO של האתר שלכם.
השיקול הוא שלכם, ולבחור רק על פי מחיר יכול לעלות לכם הרבה יותר בטווח הרחוק.
כעת אתם יודעים מה זה קידום אתרים אורגני בגוגל.
אתם מבינים שהתהליך יכול להיות מורכב וארוך וגם משתלם מאוד למי שעושה אותו בצורה טובה.
הקידום האורגני עוזר לעסקים להשיג תנועה רלוונטית יותר, לבנות מודעות למותג, ליצור סמכות ולהיות מדורג גבוה יותר במנוע החיפוש.
זה תהליך שיכול להיות פשוט בתחומים מסויימים ומורכב ביותר בתחומים אחרים, לכן אני ממליץ להשתמש בשירות של גורם מקצועי.
אתם מוזמנים ליצור איתי קשר לקבלת ייעוץ ושירות של קידום אורגני בגוגל. ליצירת קשר לחצו.
מקדם אתרים שחי ונושם את התחום. עוסק בתחום השיווק באינטרנט משנת 2017, בדגש על קידום אתרים. גר בכפר סבא ואוהב ספורט(בעיקר כדורגל וריצה).