10 דרכים למציאת מומחה קידום אתרים בשנת 2024

מומחה קידום אתרים
נכתב ע"י: דניאל וולסמן
נכתב ע"י: דניאל וולסמן

החיפוש אחר מומחה קידום אתרים אמין יכול להיות מתיש.
זהו תחום שצובר הרבה תאוצה בשנים האחרונות בגלל שיותר אנשים מבינים שקידום אורגני בגוגל הוא חובה לכל מי שרוצה להשיג יותר תנועה לעסק.
תהליך קידום האתרים עלול להיות ארוך מאוד, והוא גם תלוי בתחום.
בתחומים תחרותיים לא בהכרח אפשר לראות תוצאות בטווח הקצר (גם שנה נחשב טווח קצר בנושאים תחרותיים) ולכן לפעמים זה עלול להראות כאילו מקדם האתרים לא באמת מקדם את האתר שלכם.
אז בעצם מה צריכים מקדמי אתרים לדעת?
גוגל לא תמיד חד משמעיים בהנחיות שלהם והם נוטים לשנות ולחדש אותם לעיתים קרובות ולכן לא תמיד אפשר לדעת מה בדיוק צריך לעשות ומה לא, עולם קידום האתרים האורגני משתנה בתדירות גבוהה ומקדם אתרים מקצועי צריך תמיד לשאוף ללמוד דברים חדשים.
אז אתם בטח תוהים לעצמכם איך לדעת מי באמת מומחה בגוגל ומי מנסה לקחת לכם את הכסף בצורה קלה.

בפוסט הזה אני הולך לעבור על כל הדברים החשובים שאתם צריכים לדעת כדי שתהיו בטוחים שמצאתם מומחה קידום אתרים תותח, אמין ומקצועי לאתר שלכם.

תוכן עניינים

1. חפשו מומחה קידום אתרים עם המלצות, והאם יש לו הצלחות מוכחות

  • המלצות
    ההמלצות באות להראות שיש למקדם האתרים שעומד מולנו ניסיון קודם, וכנראה ניסיון מוצלח.

    האם הייתם מוכנים לרשום המלצה טובה על מסעדה שלא נהניתם בה?(אני לא מתכוון לאנשים שהסופר-דופר-טובים ומפזרי אהבת חינם שיגידו מילה טובה בכל מקרה)

    גם מקדם אתרים שעשה עבודה לא טובה, ככל הנראה לא יזכה בהמלצות סתם כי הוא בחור נחמד נכון שיש אנשים שההמלצות שלהם עלולות להיות פיקטיביות ואולי זה בא מאיזה חבר שעושה טובה ורושם כמה מילים טובות, אבל רוב מקדמי האתרים מציגים את ההמלצות שלהם בעמוד הבית(או בעמוד ייחודי ) כך שתמיד יש אפשרות ליצור קשר עם הממליצים עצמם ולבדוק בעצמכם.
ביקורת בגוגל
  • הצלחות
    מלבד המלצות מלקוחות קודמים, אם יש למקדם האתרים הצלחות בדמות ביטויים שהגיעו למקומות הראשונים, בוודאי תרצו לשמוע עליהם ולראות אותם בעצמכם, וכך לראות האם הוא הצליח בביטויים קשים לדוגמא כמו "ביטוח רכב" שנחשב לביטוי קשה, אם מקדם אתרים מצליח להתברג במקומות גבוהים זה סימן שהוא עושה עבודה נכונה.
  • לקוחות קודמים
    הייתם רוצים לדעת שמי שנותן לכם שירות כלשהו, נתן לפניכן שירות לאנשים, איך לומר, מפוקפקים?

    מי שמקדם בעיקר לקוחות מתחום ההימורים, פורנו, פורקס וכדו', ייתכן והוא רגיל לבצע פעולות שהן לא בהכרח "נקיות" וכמובן שזה לא אומר שהוא לא מקדם אתרים אמין וישר, ואולי העבודה שלו היא by the book אבל אם הוא אכן עבד עם חברות כאלו, יש לשים עין על צורת העבודה שלו.

  • הסמכה
    גם אם אתם בוחרים לעבוד עם מישהו חדש בתחום, חשוב לבדוק האם יש לו קורס שהוא עבר, או שהוא למד את התחום לגמרי בעצמו.
    גם אם הוא עבד עם לקוחות לפני כן, אבל אין לו נסיון רב, אין זה אומר שהוא לא יצליח. אתם יכולים לברר האם הוא עבר הסמכה כלשהי ולמד קורס שיווק דיגיטלי במקום עם רמה ועם מרצים איכותיים.

2. מקדם אתרים שנותן דו"חות ועובד בשקיפות

צ'קליסט קידום אתרים

יצא לכם לעבוד פעם עם מקדם אתרים שאמר לכם לא להתערב, ושהוא "יודע מה שהוא עושה", אחד כזה שאומר
שהוא "לא מגלה את הסודות שלו" ?
גם אם לא, יש כאלה.

כשמקדם אתרים שבוחר לא לשתף בעבודה שלו כי הוא מפחד "לחשוף את הסודות שלו" מראה שיש סיכוי גדול שה"סוד" הגדול שלו הוא שהוא עובד בצורה לא ישרה, מה שנקרא בשפת מקדמי האתרים – עובד בצורת ה Black Hat או אולי הוא לא באמת מומחה לקידום אתרים אלא סתם חובבן שמנסה לעשות כסף על הגב שלך.

אין משהו שאי אפשר למצוא היום באינטרנט, כל המידע על קידום אתרים ניתן למצוא בבלוגים ברחבי הרשת כך שקשה לחשוב על "דרך סודית" שבה עובד מקדם מסוים שהוא כל כך חושש לחשוף, אחרי הכל, מי שיודע שהעבודה שלו נעשית בצורה הנכונה, בלי טריקים ובלי שטיקים שעלולים לגרום לאתר שלכם להיפגע מהענישה של גוגל לא ינסה להסתיר את זה.

נכון שמקדם אתרים לא צריך לחשוף את הכל בפרטי פרטים, בסופו של דבר הוא צריך גם להרוויח פרוטה או שתיים, לכן חשוב כן לשתף ולהסביר לאותו אחד שעובדים איתו מה התהליכים שאתם מתכננים לבצע.

3. מומחה קידום אתרים אורגני בלי הבטחות שווא

"תסמוך עליי אח שלי, עוד חודשיים אתה תהיה בעמוד הראשון", "מבטיח לך – ארבעה חודשים מהיום אתה במקום השני, אם לא בראשון!".

אם אתם מקבלים הבטחות כאלו, תחייכו לאיש, תסתובבו, ותצעדו בדלת שנכנסתם בה!
מקדם אתרים מנוסה יכול להעריך כמה זמן יכול לקחת לקדם ביטויים מסוימים לאחר מחקר תחרות, אבל אף מקדם אתרים אמין לא יבטיח לכם שום דבר.

אפשר להבטיח לכם לנסות, אפשר להעריך כמה זמן זה ייקח לקדם אתר, אבל להבטיח שתוך X זמן תהיו במקום הראשון, זה דיי לא ריאלי, וכדאי להרים גבה אם אומרים לכם משהו בסגנון.

4. בלי חוזים כובלים ומחייבים

אתחיל בזה שיש לתת למקדם האתרים את הזמן הדרוש לו כדי לעבוד.
קידום אתרים אורגני בגוגל יכול לקחת המון זמן, וזה מאוד תלוי בתחום כפי שכבר הבנתם אז אם אתם מקבלים חוזה קצר בתחום שהוא תחרותי, כנראה שלא תראו תוצאות(לפחות לא בדרכים המקובלות והטובות – רק מזכיר, קידום אתרים "מלוכלך" עלול להביא לענישה  וירידה בדירוג ועד להורדת האתר), ואם מבקשים ממכם חוזה עם התחייבות לשנה ללא אפשרות יציאה בתחומים כמו "חוטב עצים" אז אתם צריכים להיזהר.

5. כמה הוא ממוקד בתחום

דבר חשוב נוסף שצריך לשים לב אליו הוא האם הוא ממוקד בתחום?

ממוקד בתחום הכוונה האם הוא רק מקדם אתרים, או שהוא מקדם אתרים שבונה אתרים וכותב תוכן ועושה שיווק שותפים וקידום ממומן בפייסבוק.

אני ממש לא אומר שאנשים שיודעים את כל התחומים האלו לא מקצוענים, או פחות טובים ממקדם אתרים שזו עיקר העבודה שלו, אבל כן חשוב לשים לב האם זה "רק עוד תחום" בשביל המקדם, או שהוא מוכן להשקיע את כל המאמצים שלו בקידום אורגני ובאמת מכיר את התחום לעומק.

6. הצבת מטרות מוגדרות

מטרות בקידום אתרים

אם אתם רוצים מקדם אתרים שמתחייב להביא "תנועה אורגנית לאתר" שלכם, זה מעולה, אבל מה זה אומר "תנועה אורגנית לאתר" ואיך זה מתבטא?
האם בכך שהוא יגרום לכניסות, או אולי לפי כמות הלקוחות שיהיו לכם?
הרי להביא תנועה לאתר, בינינו, זה לא הדבר הכי קשה בכל מה שקשור לשיווק באינטרנט וקידום בגוגל אבל להשאיר את הגולש באתר, כמה שיותר זמן, יעלה את האפשרות שישאיר פרטים, או יצור איתכם קשר.

ולכן, חשוב מאוד להיות ברורים במה המטרות שלכם ומה מקדם האתרים באמת מציע.

חשוב להגדיר אם אתם רוצים להגדיל את התנועה האורגנית לאתר, או להגדיל את השהות של כל גולש באתר שלכם ובכך להקטין את שיעורי הקפיצה (Bounce Rating) או להגדיל את ההמרות שלכם או יצירת קהילה משלכם.

בכל מקרה, עליכם להיות חדים וברורים, ואת המטרות לדעת לציין גם בהסכם שלכם עם מקדם האתרים.

7. איך להפוך למומחה קידום אתרים בגוגל

איך בעצם הופכים להיות מקדם אתרים בגוגל?
קידום אתרים אורגני מורכב מתהליך ארוך, תהליך הכולל:
מחקר תחרות ותכנון האסטרטגיה של הקידום – צריך להבין מול מי עומדים, מי הקהל ומה יהיה נכון ומה לא נכון לעשות כדי להתקדם בתוצאות.

מחקר מילים נכון – שימוש במילות מפתח מגוונות, עם מילות מפתח זנב ארוך, ושימוש בצורה שתהיה
נעימה ולא להטמיע אותם בכל 2 מילים.

אופטימיזציה למבנה הטכני של האתר – כל העבודה על הצד הטכני של האתר, תמונות, תגיות, כותרות, מבנה והיררכיה קישורים פנימיים וכמובן אופטימיזציה לתוכן ומבנה אתר מותאם למשתמש ולא רק עבור גוגל.

קישורים חיצוניים – לדעת איך להשיג קישורים באופן טבעי שזה אומר, לכתוב תוכן ברמה גבוה מספיק כדי שאנשים ירצו לקשר למאמרים או לפוסטים האלה, או בדרכים אחרות להשיג קישורים כמו החלפת קישורים או קניית קישורים.

רוצים לדעת איך הופכים למומחה?
היכנסו לאתר https://digitalcollege.co.il/ ותתחילו ללמוד.

8. מה המחיר אומר על המקדם

על פניו, זה יכול להראות כאילו אתם משלמים "סתם" למקדם האתרים.

נותנים לו כסף, הוא משיג כמה קישורים, משפר קצת את הכותרות, וזהו.
אז זהו שלא.

קידום אתרים זה תהליך ארוך, זה יכול לקחת מספר חודשים מועט, ויכול לקחת גם למעלה משנה, ואפילו יותר ולכן חשוב להבין איך התמחור עובד.

גם במקרה הזה, הכל תלוי – אם מדובר במקדם אתרים מתחיל ו\או חסר ניסיון, יש סיכוי גדול יותר שיבקש מחיר נמוך מהממוצע, ואם אתם יודעים בוודאות שהוא שנים בתחום ועדיין גובה מחיר נמוך מאוד, זה יכול להיות גם סימן לא טוב לכך שהוא לא איכותי.

הסיבה לכך היא בדיוק אותה סיבה שכל בעל עסק לא יציע מחיר נמוך ממה שהוא באמת שווה.

אם חברת קידום אתרים מבקשים ממכם 700 ש"ח לדוגמא, הם לא ירוויחו מזה כלום (בהנחה שהם עובדים באופן חוקי) כי כדי לקדם אתר יש צורך בהוצאות על דומיינים, תוכן, קישורים וגם תחרותיות התחום.

התחרותיות משפיעה כי אם יש תחרות גדולה בתחום, יהיה צורך במאמרים טובים ואיכותיים יותר, ובקישורי איכות שיעלו יותר מקישורים רגילים.

גם השימוש בכלים בהם משתמש מקדם האתרים עולים לו כסף מדי חודש, כך שאם מציעים לכם
קידום ב700 ש"ח ככל הנראה המקדם לא יראה שקל, וכנראה יפסיד, או שאתם לא תראו התקדמות אמיתית.

אם אתם רוצים לדעת עוד על כמה עולה מקדם אתרים, כתבתי על כך בפירוט במאמר נפרד.

9.ניסיון ספציפי לתחום

ישנם תחומים שקשה יותר לקדם בגוגל, לדוגמא:
קידום אתרים של עורכי-דין יהיה שונה מקידום אתרים של מדריך טיולים.

בגוגל יש מושג שנקרא Y-M-Y-L.

המשמעות שלו היא "Your Money Your Life", זהו מושג שמאגד בתוכו אתרי רפואה ואתרים פיננסיים וכמו כן גם אתרי עורכי-דין ואתרים על נושאים שהם יותר "רציניים" מאתרי פנאי ובידור.

תחומים אלו לא יכולים להרשות לעצמם להעלות תוכן לא אמיתי לאתר, המידע שלהם חייב להיות אמין ומקורי אחרת הם יאבדו גובה במהירות רבה.

בגוגל בוחנים מקרוב התנהלות של אתרים של Y-M-Y-L ולכן אם מקדם האתרים שלכם הוא בעל ניסיון בתחום כמו עריכת-דין או בקידום אתרי רפואה, זה בהחלט יכול להיות יתרון.

10. איך לדעת שהוא לא מקדם בשיטת BLACK HAT

קידום אתרים BLACKHAT

קידום אתרים כובע שחור זהו קידום אתרים שהוא לא חוקי.

איך בכלל אפשר לדעת מה חוקי בגוגל כשהם משנים כל הזמן את הכללים שלהם?
התחום של קידום אתרים אורגני סופג הרבה שינויים ולכן מי שבוחר להיות בתחום הזה ורוצה להיות רציני חייב להיות עם האצבע על הדופק, ולחפש מידע חדש כל הזמן כדי להיות עדכני בנוגע לשינויים שעלולים לצוץ פתאום.

ישנם הרבה מקדמי אתרים שמקדמים בשיטת ה-black hat ומנסים כל מיני קיצורי דרך.

לצערי לוקח לגוגל זמן לעלות עליהם, זמן שבינתיים הם מנצלים כדי לעלות מהר בתוצאות ולפעמים רק בשביל להראות לבעל האתר שהם "מספקים את הסחורה" ומקדמים אותו בתוצאות, אבל ברגע שגוגל שמים לב לדברים לא חוקיים שמתבצעים הם מיד מורידים את האתר בדירוג ואפילו עלולים להוריד אותו מהתוצאות.

כדי לדעת האם גוגל הענישו אתכם או לא צריך לראות אם אתם חוויתם ירידה פתאומית בדירוגים, או אם אתם לא יכולים לראות את האתר שלכם מופיע בדף התוצאות.

כדי לקרוא יותר על הנושא, כנסו למאמר שכתבתי על איך לדעת אם גוגל העניש.

כמה טיפים שחשוב לזכור בזמן שבוחרים:

להציב תנאים בחוזה

החוזה שאתם חותמים עליו עם מקדם האתרים שאתם רוצים לעבוד איתו צריך לכלול כמה דברים חשובים
הוא צריך להיות ברור ולא חד צדדי (לא עבורכם ולא עבור המקדם).

משך זמן ההתקשרות הוא לא משהו קבוע, והוא בהחלט יכול להשתנות לפי התחום.

הזמן צריך להיות כזה שלא יגרום לחץ למקדם האתרים, אבל לא כזה שיהיה ארוך מדי ויגרום לשאננות הסטנדרט הוא כחצי שנה לתחומים לא תחרותיים, ושנה או יותר לתחומים יותר תחרותיים.

חשוב מאוד לציין אילו דברים הם באחריות מקדם האתרים, אם סיכמתם על כך שהוא יבצע אופטימיזציה למבנה הטכני של האתר ויעבוד על להביא קישורים חיצוניים חדשים בכמות מסוימת כל חודש, זה מה שאתם צריכים לצפות ממנו, אל תצפו ממנו גם לכתוב את התוכן, הוא יכול רק לייעץ על אופטימיזציה לתוכן.

אתם יכולים לקבוע גם מספר מסוים של תכנים שתקבלו ממנו, ואולי גם שירותי עיצוב לאתר או אפילו בניה של אתר לעסק.

מה שבאמת חשוב הוא התקשורת ביניכם, ועדיף להגדיר גם אותה בחוזה, כדי שהכל יהיה ברור ולא יהיו אי הבנות.

מה אמורים לראות בדוח

כמובן ששינויים במיקומים זה משהו שהכרחי להראות בדו"ח.

אין דבר שתרצו לראות יותר מאשר תמונה של לפני-ואחרי של האתר שלכם בדף התוצאות של גוגל כשקפצתם כמה מיקומים למעלה.

מלבד זאת ישנם 2 דברים עיקריים שאתם צריכים לקבל עליהם שקיפות (אפילו 3 דברים אבל זה כבר תלוי בהסכם שלכם עם מקדם האתרים) למה אני מתכוון :

הדבר הראשון הוא:

1.עבודת On-Page
האופטימיזציה לצד הטכני של האתר היא הדבר הראשון שאותו צריך לעשות מקדם האתרים שלכם וזו העבודה שנעשית "מאחורי הקלעים", ולכן חשוב מאוד להראות אותה.

שיפור ושינוי של כותרות, תגיות תמונות, וכל אלמנט באתר שלכם שאפשר לשלוט בו.

2.עבודת Off-Page
בעיקר קישורים – לכל מקדם אתרים יש את הדרך שלו להשיג קישורים.

ישנן דרכים רבות לבנות פרופיל קישורים וגם זה תלוי בהסכם שלכם עם המקדם.

ייתכן וההסכם יכלול קישורים מועטים אבל איכותיים, או שאולי מקדם האתר יבחר במספר גדול יותר של קישורים חיצוניים.
יש הבדל בין קישורים איכותיים לקישורים פחות איכותיים, אבל כמובן שכדי להשיג קישור איכותי, צריך לדעת איך לעשות את זה, ולפעמים צריך להכניס את היד לכיס ולשלם יותר, וזה עלול לייקר את כל העניין.

מה שאתם אמורים לראות בדו"ח האופטימזציה הוא את כמות הקישורים ואת האיכות שלהם.

3. תוכן חדש לאתר
תוכן הוא אחד משלושת הפרמטרים החשובים ביותר של SEO.

כולם יודעים את זה וגם בגוגל כבר אמרו את זה עוד בשנת 2016, כך שגם אם יש לכם אתר שמעוצב בצורה ידידותית למשתמש וגם אם עשיתם לו את האופטימיזציה הטובה ביותר, אי אפשר יהיה לקדם את האתר בלי תוכן טוב.

כך שגם אם יש לכם אתר שמעוצב בצורה ידידותית למשתמש וגם אם עשיתם לו את האופטימיזציה הטובה ביותר, אי אפשר יהיה לקדם את האתר בלי תוכן טוב.

רשמתי שהנושא השלישי שאמור להופיע בדו"ח תלוי בהסכם, וזה בגלל שלא כל מקדם אתרים הוא גם כותב תוכן ואם ההסכם שלכם עם מקדם האתרים כולל הוספת תכנים חדשים, אז יש לציין את זה בדו"ח.

אם לא, אז מה שכן אפשר לעשות הוא לפחות לרשום לכם איזה תוכן צריך שיהיה, או איך לשפר את התוכן הקיים, במידה ויש לכם כותב תוכן או אם אתם כותבים את התוכן, מקדם האתרים אמור לכל הפחות לעזור לכם עם הוספת מילות מפתח לתוכן.

איך היחסים צריכים להתנהל(מתי להציק ומתי לא)

שיתוף פעולה

קודם כל זה מאוד תלוי בגודל האתר, ועל התחום בו אתם עוסקים.


כמו שכבר רשמתי, אם מדובר באתר שקשור לתחומים תחרותיים או אתרי Y-M-Y-L הקידום אמור לקחת הרבה זמן אז אם תשלחו הודעה כל שבוע למקדם האתרים שלכם בטענה שאתם לא רואים שינויים בתוצאות בגוגל כשאתם מנסים להתקדם בביטוי "מאמן כושר" או "עורך דין" אפשר יהיה בהחלט להבין את מקדם האתרים אם הוא לא יאהב את זה, תתנו לו לעבוד בשקט.

אך גם אם מדובר באתר של תחום פחות תחרותי שאפשר לראות בו תוצאות יחסית מהר(יחסית הכוונה לשלושה חודשים לפחות) לא צריך להתקשר כל יום.
כמובן שאם מקדם האתרים ואתם עובדים בצורה נכונה, ואתם מקבלים ממנו דו"ח שוטף אז כנראה שבכלל לא תצטרכו לרדוף ולהציק.

דבר נוסף הוא המטרה שלכם, אם אתם רוצים מקדם אתרים כדי שהאתר יקודם בצורה שוטפת ולאורך זמן, עדיף  לבדוק בתדירות פחות גבוה עם מקדם האתרים על מה השתנה ומה קורה, כמובן שאתם צריכים לקבל עדכונים  שוטפים ושתהיה לכם את היכולת לבדוק את האתר בכל זמן נתון, אך כשהמטרה שלכם היא לטווח הארוך הצורך בדיווח בתדירות פוחת.

בשורה התחתונה צריכה להתנהל ביניכם קשר לפחות פעם בשבוע, קשר מינימלי כלשהו, אפילו רק כדי לשאול אם הכל בסדר, זה גם ישפר לכם את יחסי העבודה, וגם יראה על כך שאין שאננות ואין לחץ.

אני ממליץ על יום קבוע בו אתם יכולים לקבוע לדבר, גם אם אין שינויים גדולים שקרו, שיחה שבועית תפתור את עניין הדיווחים והתקשורת ביניכם.

ומה דעתכם?

אלה הם עשרת הצעדים שבעזרתם אפשר להבין מי באמת מומחה SEO.

אני מקווה שנהניתם מהמאמר וקיבלתם את המידע שרציתם.

אשמח אם תשלחו לי בהודעה אם יש משהו שהייתם מוסיפים, או אולי משנים,
ואיזה מהצעדים עוזר לכם.

על הכותב:
דניאל וולסמן
דניאל וולסמן

מקדם אתרים שחי ונושם את התחום. עוסק בתחום השיווק באינטרנט משנת 2017, בדגש על קידום אתרים. גר בכפר סבא ואוהב ספורט(בעיקר כדורגל וריצה).

דילוג לתוכן