קידום אתרים אורגני בגוגל

נכתב ע"י: דניאל וולסמן
נכתב ע"י: דניאל וולסמן

קידום אתרים SEO זו אסטרטגיה של שיווק דיגיטלי.

בעזרת פעולות להתאמת האתר למנועי החיפוש ניתן לשפר את נראות ודירוג האתר בדפי תוצאות החיפוש.

המטרה של הקידום האורגני היא למשוך תנועה אורגנית לאתר.

תנועה אורגנית משמע – כניסות טבעיות של אנשים שמחפשים במנוע חיפוש, כמו גוגל, שאילתה מסויימת ונכנסים לאחד האתרים בדף התוצאות.

בעל האתר לא צריך לשלם על כל כניסה כזו ולכן זה נקרא אורגני, "טבעי", ולא ממומן.

תוכן עניינים

מה זה SEO?

SEO אלו ראשי התיבות של Search Engine Optimization, אופטימיזציה למנועי חיפוש – בעברית נהוג לקרוא לתחום – קידום אתרים אורגני.

SEO

במסגרת תחום קידום אתרים מקצועי מבצעים אופטימיזציה לתוכן ולמבנה האתר כדי להפוך אותו למותאם יותר למנועי החיפוש

ההתאמה מתבצעת על ידי שיפור אלמנטים שונים של האתר על מנת לגרום לו להיות רלוונטי יותר לשאילתות שגולשים מחפשים דרך מנוע החיפוש.

המטרה של SEO היא לשפר את דירוג האתר עבור מילות מפתח רלוונטיות ולהביא יותר תנועה לאתר.

כתבתי בהרחבה על מה זה קידום אתרים אורגני, מוזמנים לקרוא.

תהליך קידום אתרים

תהליך הקידום מתחיל בבניית אסטרטגיה ותכנון מקדים והוצאה לפועל של תכנית העבודה.

שלב התכנון כולל:

מחקר מילים

מחקר מילות מפתח הוא תהליך של זיהוי מילות מפתח או ביטויים רלוונטיים (רלוונטים לתחום או לאתר) שגולשים משתמשים בהם.

המחקר הינו שלב קריטי מכיוון שהוא מהווה בסיס לשאר פעולות הקידום שנעשות באתר וגם מחוץ לאתר.

הכנת תכנית תוכן

התוכן הוא מרכיב ה-SEO הקריטי ביותר בדף שיכול להשפיע על הדירוג.

תוכן איכותי ורלוונטי יכול לגרום לאתר להיות מדורג גבוה יותר בSerp(דף תוצאות החיפוש)

התוכן צריך להיות מותאם למנועי החיפוש, אך הוא צריך להיות מותאם גם לגולשים.

מנוע החיפוש של גוגל מנסה באופן תמידי לשפר את האלגוריתם שלו כך שידע לזהות טוב יותר את התנהגות הגולשים ואיזה תוכן יתאים להם יותר.

זאת הסיבה למה יש עדכונים רבים שיוצאים כל הזמן.

לכן חשוב להתאים את התוכן קודם כל לגולש, לתת לו ערך אמיתי ולא סתם להשתמש בתוכן רק בשביל מנועי החיפוש.

לאחר שמבצעים את כל הפעולות הראשונות של התכנון הנכון, יש להוציא לפועל את תכנית העבודה.

קידום אתרים On-Page

On Page

קידום אתרים On Page הינו האופטימיזציה של התוכן, קוד HTML והמבנה של האתר.

שיפור לתוכן נעשה באמצעות שימוש נכון במילות מפתח וכתיבה איכותית שתיתן ערך אמיתי לגולש.

חשוב לא להשתמש בצורה מופרזת במילות מפתח, לכתוב את התוכן בצורה מסודרת שתהיה נוחה לקריאה.

השתמשו בתמונות וסרטונים.

שיפור קוד HTML של האתר מתבצע על ידי שיפור תגיות מטא.

תגיות מטא כותרת ומטא תיאור המספקות מידע על העמוד למנועי החיפוש.

אופטימזיציה של תגים אלו יכולה לעזור למנועי החיפוש ולגולשים להבין את המטרה של העמוד.

אופטימיזציה לתמונות ושימוש בתגיות ALT.

ושיפור מבנה האתר על ידי שיפור מהירות האתר והתאמתו למובייל.

אלו 2 פרמטרים חשובים מאוד, מכיוון שגוגל כבר הצהירו שהם מדרגים אתרים קודם כל על פי תצוגת האתר בגרסת הנייד.

כתבתי מדריך שלם על התאמה למובייל, מוזמנים לקרוא.

מהירות האתר הינה אחד הפרמטרים החשובים ביותר והיא מצביעה על איכות חוויית המשתמש, שכן אתר איטי יגרום לחווית משתמש גרועה ויאותת לגוגל שהאתר אינו נותן ערך מספק לגולש.

קידום אתרים Off-Page

המנוח Off Page מתייחס לפעולות שנעשות מחוץ לאתר על מנת לשפר את דירוג האתר.

אני אסביר למה אני מתכוון.

החלק העיקרי של הoff-page הינו בניית פרופיל קישורים איכותי.

גוגל מתייחס לקישורים כאל המלצות, לכן חשוב מאוד שיהיו 'המלצות' לאתר שלכם מאתרים אחרים.

אבל אחת הטעויות שנעשות הכי הרבה היא להשיג כמות גדולה של קישורים שאינם מגיעים ממקור רלוונטי.

חשוב להקפיד על פרופיל קישורים שכולל אתרים רלוונטים, מאתרים חזקים ועם אנקורים מגוונים.

דרך נוספת לחזק את ה Off-Page של האתר ולחזק את הסמכות שלו היא בעזרת רשתות חברתיות.

רשתות חברתיות

רשתות חברתיות כמו אינסטגרם\ פייסבוק, לינקדאין וטיקטוק יכולות לעזור להגדיל את החשיפה והתנועה לאתר.

נוכחות חזקה במדיה חברתית יכולה גם לשפר את המוניטין המקוון של האתר ואת המודעות למותג.

בקרה ועדכונים

התהליך לא נעצר פה, יש צורך בעדכונים שוטפים של האתר, גם של התוכן – במידה ויש מקום לעדכן לתוכן רלוונטי יותר ועדכני יותר, וגם לוודא שהאתר עומד בקריטריונים של גוגל.

מכיוון שגוגל מוציאים עדכונים כל כמה שבועות או חודשים, צריך להיות בעניינים ולשים לב שהאתר עומד בקווים המנחים שלהם ושהוא אינו נפגע מהעדכונים האלו.

יתרונות של קידום אתרים

אז הבנתם מה התהליך, ואתם מבינים שמדובר בתהליך שיכול להיות מורכב ועלול לקחת זמן.

למה שבכל זאת תרצו ללכת על אסטרטגיה של קידום אורגני?

לקידום אתרים באינטרנט יש מספר יתרונות לעסקים המעוניינים לשפר את הנוכחות שלהם ברחבי הדיגיטל.

חשיפה מוגברת

חשיפה

קידום SEO יכול לעזור לעסקים להגיע לקהל רחב יותר על ידי שיפור הנראות שלהם בדפי תוצאות של מנועי החיפוש.

ככל שאתר מדורג גבוה יותר, כך גדל הסיכוי שהוא ייראה על ידי לקוחות פוטנציאליים.

אמינות

כאשר אתר אינטרנט מופיע בראש דפי התוצאות של מנועי החיפוש, הוא נתפס כאמין יותר על ידי הגולשים. הגברת האמינות יכולה להוביל ליותר המרות ולגידול בלקוחות ובהכנסה.

חסכון

מדובר באסטרטגיית שיווק משתלמת בהשוואה לצורות אחרות של שיווק דיגיטלי.

אסטרטגיות אחרות, כמו קידום ממומן למשל, אמנם עשויות לקחת פחות זמן בשביל לראות תוצאות, אבל היתרונות ארוכי הטווח של קידום אתרים יכולים לספק ROI גבוה יותר.

יתרון תחרותי

על ידי אופטימיזציה של האתר שלהם למנועי חיפוש, עסקים יכולים להשיג יתרון תחרותי על פני המתחרים שלהם שאינם משקיעים בקידום בגוגל.

כמה עולה SEO?

עלות קידום אתרים משתנה בהתאם למספר גורמים, כמו גודל האתר, הענף ורמת התחרות.

העלות משתנה בהתאם לכל פרויקט מכיוון שכל פרוייקט דורש אסטרטגיה מותאמת אישית.

אני מציע שירות של קידום אתרים לעסקים קטנים עם אתר קטן שהמחיר מתחיל מ2,500 ש"ח.

החבילות שלי יכולות לעלות גם 5,000 ש"ח לאתרים בינויים ולהתחיל מ-7,500 ש"ח לאתרים גדולים יותר.

המחירים יכולים לנוע גם מעל 10,000 ש"ח.

שוב, זה תלוי במספר גורמים.

בשווקים שבהם התחרות נמוכה יותר, במקרים רבים, תצטרכו כמויות קטנות יותר של תוכן, שעות אופטימיזציה וקישורים בשביל לקבל דירוג גבוה יותר.

ככל שהשוק והתחרות מתגברים, כך יש מקום בכמויות גדולות יותר של תוכן, קישורים ושעות אופטימיזציה על האתר.

מדוע מקדם אתרים הוא הפתרון

מקדם אתרים

תחום ה-SEO הוא תחום מורכב ומשתנה ללא הרף הדורש ידע ומומחיות.

זה נכון שהרבה מאוד מידע נמצא באינטרנט תיאורטית כל אחד יכול לבצע הרבה מאוד פעולות בעצמו.

אבל למרות יש עסקים שיכולים לנסות לבצע אופטימיזציה של האתר שלהם למנועי חיפוש בעצמם, במיוחד כשמדובר באתרים קטנים, לעתים קרובות יהיה יעיל יותר לשכור שירותי SEO מקצועיים.

מקדם אתרים יכול לעזור לעסקים לנהל את התהליך בצורה מותאמת אישית שתענה על הצרכים והמטרות שלהם, תוך כדי שבעל העסק יכול להתפנות ולנהל את העסק ולעסוק במה שהוא טוב בו.

מקדם אתרים יכול לעקוב אחר ביצועי האתר, לבצע את ההתאמות הנדרשות ולבצע את הניתוח הנדרש מכיוון שיש לו את הכלים ואת הידע המקצועי.

רוצים להגדיל את לעזור ליותר לקוחות פוטנציאלים להגיע לאתר שלכם, להגדיל את התנועה ואת הרווח שלכם מהאתר?

אתם מוזמנים להתקשר 054-6870087 או לפנות אלי במייל daniel@wols.co.il או שפשוט תשאירו פרטים ואשמח לחזור אליכם לייעוץ.

על הכותב:
דניאל וולסמן
דניאל וולסמן

מקדם אתרים שחי ונושם את התחום. עוסק בתחום השיווק באינטרנט משנת 2017, בדגש על קידום אתרים. גר בכפר סבא ואוהב ספורט(בעיקר כדורגל וריצה).

דילוג לתוכן