איך להשיג יותר לידים חמים בעזרת קידום אתרים אורגני

איך להשיג יותר לידים
נכתב ע"י: דניאל וולסמן
נכתב ע"י: דניאל וולסמן

אתם נכנסים לאתר, קוראים את התוכן שלו ועוברים למאמר נוסף.
כל מאמר שאתם קוראים מעניין אתכם, ונכתב בצורה מקצועית, ואחרי שקראתם כמה מאמרים החלטתם להשאיר את כתובת המייל שלכם בטופס השארת פרטים כדי לקבל מאמרים עדכניים ישירות מהאתר אל המייל שלכם.
בשלב הזה אתם הופכים רשמית ל"ליד", ובעל האתר יכול לנסות להמיר אתכם ללקוחות של העסק שלו.
במאמר הזה אני אראה לכם איך קידום אתרים יכול לעזור ליצור לידים חמים, אותם אפשר להמיר ללקוחות.

תוכן עניינים

למה חשוב לייצר לידים איכותיים

כדי שיהיו לכם יותר קוראים באתר ולקוחות בעסק אתם צריכים להשיג יותר לידים.
ליד איכותי הוא ליד "חם", גולש שהשאיר את הפרטים עבור מוצר או שירות כלשהו נקרא ליד חם, להבדיל מליד קר, פה מדובר על לידים שבעל עסק מקבל מרשימה או ממאגר ובדרך כלל זה מגיע מצד שלישי.
ככל שתביאו יותר תנועה לאתר, יהיה סיכוי גדול יותר שתקבלו יותר לידים איכותיים אותם אפשר יהיה להמיר ללקוחות.

אז מה אפשר לעשות בשביל זה?

להגדיר את קהל היעד של העסק

לפני שמתחילים לעבוד על האצת התנועה לאתר, חשוב להבין מי אותם אנשים שעומדים להפוך ללידים לעסק ואף ללקוחות.
בעולם הדיגיטלי של היום חשוב מאוד להגדיר אילו סוגי לקוחות יתעניינו בתוכן שלכם, ואותם תרצו למשוך.
חשבו מה הגיל שלהם, מאיפה הם, מה המגדר, ומה גודל ההכנסה שהם מרוויחים.
עליכם להבין מהם האתגרים העיקריים שלהם, שאותם אתם תוכלו לפתור.

להגדיר איך משיגים לידים לעסקים

לאחר שאתם כבר יודעים מי הלקוח האידיאלי שלכם, עליכם להגדיר איך הגולשים שמבקרים באתר שלכם יהפכו לליד בסופו של דבר.
יצירה של ליד יכולה להיעשות על ידי השארת מייל בעזרת תבנית CTA שיש באתר שלכם, או השארת טלפון ליצירת קשר, וגם על ידי התנסות של מוצר בחינם או ייעוץ חינמי.

בניית אסטרטגיית קידום אתרים שתביא יותר לידים

כל בניה של אסטרגיית קידום אתרים צריכה להיות מדויקת.
ככל שהאתר יקודם בצורה נכונה יותר, כך יש סיכוי גבוה יותר שתהיו גבוה יותר במיקומים.
והמחקרים מראים שיותר אנשים נכנסים לאתרים הראשונים בחיפוש, לכן אתם רוצים לעשות
עבודת קידום אתרים נכונה.

תהליך קידום אתרים כולל:

קידום אתרים טכני
  • SEO טכני
    קידום אתרים טכני עוסק בצד של "מאחורי הקלעים" של האתר.
    העברה לשרת מאובטח (קידומת HTTPS וסימן המנעול ליד כתובת האתר).
    המעבר לאתר מאובטח חשובה מאוד גם לגולש וגם לגוגל לראות שהאתר מאובטח, מה שנותן ביטחון רב יותר בעיקר באתרים הקשורים ל-YMYL כמו אתרים בהם משתמשים בכרטיסי אשראי למשל.
    יש לוודא שעושים הפניות בצורה נכונה אם יש צורך בהפניות כמו 301 או 302, וכן שימוש בתגיות קנוניקל במידת הצורך.

    תגית canonical היא קוד HTML שמשתמשים בו כדי להגדיר כתובת URL אותה בוחר בעל האתר ככתובת אותה הוא מעדיף להציג במידה ויש מספר כתובות עם אותו תוכן או תוכן דומה מאוד.

    הפניית 301 בה משתמשים במספר מקרים :
    -מעבר אל אתר חדש
    -שינוי דומיין
    -הפנייה של עמוד באתר לעמוד אחר

    שימוש בתגית מפנה את הגולשים שמגיעים לעמוד או אתר מסוים אל העמוד אליו הם צריכים להגיע, וזה נועד למנוע שכפול תוכן (שהאתר לא יסרק בגוגל וייחשב כאתר מועתק) וגם להפנות את המשתמשים החוזרים שמשתמשים בכתובת הישנה לכתובת החדשה.

    שימוש בתגיות H1 שעוזרות לגוגל לדעת מהי הכותרת הראשית של האתר.
    תגיות ALT בתמונות הן בעלות חשיבות מכיוון שהן מאפשרות לגולשים בעלי ליקויי ראייה לקרוא את התוכן (בעזרת שימוש בקוראי מסך) וכך יוכלו להבין מה מופיע בעמוד.
    יצירת מפת אתר חיונית לאתרים חדשים ולאתרים גדולים עם עמודים רבים, כאשר שרוצים שיהיה לגוגל קל יותר לסרוק.
    ככל שלגוגל יהיה קל יותר בסריקה הוא יסרוק בתדירות גבוהה יותר ו"יבזבז פחות כוח" כשלא יסרוק עמודים שלא צריך.
    יש עוד נקודות חשובות עליהן כתבתי במאמר על קידום אתרים טכני, שאתם מוזמנים לקרוא.

  • אתר מותאם למובייל
    עקרון חשוב מאוד בעולם הדיגיטלי כיום, בייחוד למי שרוצה להתברג גבוה בגוגל ולזכות ליותר תנועה, להתאים את האתר למכשירים הניידים.
    חשוב מאוד שיהיה אתר רספונסיבי לכל עסק שרוצה שיותר לקוחות יגיעו אליו, מכיוון שכיום רוב החיפושים הם מהמכשירים הניידים, ואפילו גוגל הוציאו עדכון שנקרא Mobile-First Indexing שהתחיל לפני כמה שנים ותאריך הסיום שנקבע לו אחרי שינויים רבים הוא מרץ 2021, שלאחריו גוגל יציגו את התוצאות לפי התוצאות של החיפוש במובייל.
    במילים אחרות, אם אתר הופיע במקומות הראשונים כשחיפשתם דרך המחשב, אבל גרסת המובייל שלו לא טובה ולכן כשחיפשתם דרך הפלאפון והוא הופיע בדף 6, החל מהעדכון גוגל יציגו גם דרך המחשב את האתר בדף 6. לכן חשוב מאוד להפוך את האתר למותאם לנייד.

  • קישורים חיצוניים
    רבות נאמר על הקישורים החיצוניים, שכולם כל כך רוצים להשיג בצורה טבעית, אך העולם לצערי לא עובד כך במקרים רבים, מה שגורם לאנשים רבים להשתמש בטכניקות שונות להשגת הקישורים האלו.

    הקישורים הם כמו המלצות שהאתר שלכם מקבל, אם אתר X מקשר לאתר שלכם וגם אתר Y מקשר אליכם, מבחינת גוגל אלו 2 המלצות שיש לכם ברחבי הרשת, וייתכן שיש לכם תוכן ששווה להראות לגולשים, אז גוגל יקדמו אתכם גבוה יותר בתוצאות.
    יש טכניקות שונות להשגת קישורים, כשחלקם "מקובלים" יותר על ידי גוגל, וחלקם עלולים לגרום לענישה של גוגל.
    קישורים בצורה ספאמית (המון קישורים מעמוד מסוים לעמוד מסוים) או קישור מאתר בנושא טיפולי שיניים אל אתר לחלקי חילוף לרכב לדוגמא, אינו נראה טבעי לא בעיני גוגל ולא בעיני אף אדם הגיוני, לכן חשוב להקפיד על בניית פרופיל קישורים בצורה נכונה.
    יש מאמר מקיף של דניאל זריהן לגבי בניית קישורים, הוא אחד המומחים הגדולים בארץ.

  • תוכן איכותי
    פרמטר חשוב מאוד בקידום אתרים אורגני שיכול להיות גם מגנט לידים מעולה!
    תוכן שהוא איכותי ימשוך אליו קוראים רבים, ויכול לגרום לאתרים רבים לקשר אליו (אפילו באופן טבעי) ובעזרת תוכן טוב שכולל גם שימוש נכון במילות מפתח ובטקסט עוגן, יכול להביא אתכם למיקומים גבוהים יותר, ולקבל תנועה רחבה יותר.
    כמובן שכל אחד ירצה לקרוא מאמרים מעניינים שכתובים בצורה יפה, שתגרום לגולשים לרצות ולהמשיך לקרוא באתר שלכם, ובמהשך גם ייתכן ולהפוך ללקוחות חדשים.
    לכן חשוב מאוד להקפיד על כתיבה של תוכן איכותי, ולשמור על תדירות גבוה של פרסום מאמרים.

ציינתי את השימוש במילות מפתח, וכמובן שזה נושא עיקרי בכל הנוגע למשיכת לידים.

שימוש נכון במילות מפתח ולמה זה נחוץ ליותר תנועה

מחקר מילים

מחקר מילות מפתח חשוב מאוד לכל מה שקשור לקידום אתרים, והוא מאוד חשוב למי שמחפש לידים.
הלב של יצירת לידים הוא החיפוש אחר הביטויים אותם הגולשים מחפשים.
שימוש נכון של מילות מפתח יגדיל את הסיכוי של האתר להתברג גבוה ולמשוך אליו תנועה של גולשים.

כדי למצוא את הביטויים המתאימים ביותר יש לערוך מחקר מילות מפתח רחב שיעזור במציאת המילים הנכונות.
ישנם אתרים שונים כמו למשל האתר של ניל פאטל – Ubbersuggest ובו יש כלי חינמי של מחקר מילים, אך הכלי מוגבל בגרסה החינמית שלו וניתן לערוך מספר מועט של חיפושים מדי יום.
אפשר להשתמש ב- Keyword planner של גוגל שבגרסה החינמית שלו מראה רק טווח חיפושים (למשל בין 100 ל1000) ולא את המספר המדויק.
Ahrefs אינו כלי חינמי אבל הוא אחד הכלים החזקים ביותר בתחום.
אפשר לבצע מחקר מילות מפתח ועוד שלל דברים אחרים.
SEMrush שהוא מעולה אך גם הוא בתשלום.
ANSWERTHEPUBLIC
זהו אתר מעולה אך לא תומך בשפה העברית.

לאחר שתהיה לכם רשימה של מילות מפתח, תצטרכו לבחור באילו להתמקד ולהשתמש בהם בתבונה במאמר, כדי למשוך את הגולשים.

מציאת מילות מפתח זנב ארוך

חשוב מאוד להשתמש במילות מפתח זנב ארוך.

מלבד מילות מפתח כמו "נעלי ריצה"

נעלי ריצה

אלו מילות מפתח ממוקדות יותר, כמו "נעלי ריצה מקצועיות לגברים":

נעלי ריצה מקצעויות לגברים

אלו ביטויים ספציפיים יותר שעוזרים להכווין את הגולשים ולגרום לביטויים שלכם להיות מגוונים יותר.
מילות מפתח זנב ארוך הם ביטויים עם נפח חיפוש קטן יותר.

מציאת מילים נרדפות

מחקר מילים הוא חשוב, וגם שימוש בזנב ארוך הוא חשוב, ובנוסף גם מילים נרדפות הן חשובות מאוד.
בשנים האחרונות כל עולם הAI צובר תאוצה, וגם בגוגל משתמשים בטכנולוגיה זו כדי להבין יותר טוב את המשתמש ולנסות ליצור חוויה טובה יותר עבור הגולשים.
גוגל משתמשים ברובוטים שלהם כדי להבין כל מיני ביטויים ומושגים, ואף מבינים את המילים הנפרדות.
שימוש במילים נרדפות למילות המפתח יכול להקל על הגולשים וגם על גוגל להבין את ההקשר של המאמר.

איך ליצור לידים לעסק

דפי נחיתה

דפי נחיתה נפוצים מאוד בתחום הקידום הממומן.
גולש מקליד ביטוי במנוע החיפוש של גוגל, ורואה בדף התוצאות את התוצאות הממומנות מעל לתוצאות האורגניות. כאשר נכנסים לקישור של התוצאה הממומנת מגיעים לעמוד שנקרא דף נחיתה (או עמוד נחיתה).
בדרך כלל זהו עמוד אחד ולו יש מטרה אחת ברורה – להניע את הגולש לפעולה (בין אם זה הרשמה לשירות או רשימת תפוצה לבין רכישה של מוצר).
הכללים בדפי נחיתה פשוטים :
צריך ליצור עמוד ובו יש לקדם את השירותים או המוצרים שלכם.
צריך לשווק ולקשר את העמוד ברשתות חברתיות, בגוגל ובכל מדיה אותה בחרתם.
ליצור הנעה לפעולה שתגרום לגולשים שנכנסים להפוך ללידים איכותיים.

בקידום אתרים אורגני דפי נחיתה הם בדרך כלל עמודי הבית, והעמודים אליהם הגולש מגיע כשהוא לראשונה נכנס לאתר שלכם.

בשני המקרים, גם בממומן וגם באורגני חשוב לגרום לגולש לפעול ולהשאיר פרטים.
לאחר השארת הפרטים אפשר לנסות להפוך את הליד ללקוח בעזרת שיווק במייל, או שיחת טלפון – מה שתבחרו.

שימוש במדיה החברתית

המדיה החברתית היא חלק בלתי נפרד מחיינו ואנשים רבים מחזיקים בפרופילים בכל מיני רשתות חברתיות, ועוקבים אחרי קבוצות ועמודים שונים.
שימוש במדיה חברתית יכול להגביר את הקשר עם הגולשים ועם לקוחות פוטנציאליים, ולהביא לכם תנועה גדולה לאתר.
כל הפלטפורמות נותנות לגולשים גישה אל "העולם הפנימי" של העסק שלכם, לקוחות יכולים לראות תמונות וסרטונים או פוסטים שונים מתוך העסק ומהיום-יום שלו וכך יכול להיווצר קשר חזק יותר בין העסק ללקוח ואף להגביר את התנועה שמגיעה אל האתר מהרשת החברתית.

פוסט אורח

תתארחו באתרים אחרים על ידי פרסום מאמרים שלכם באתר שלהם.
תשתפו פעולה עם קולגות ואנשים מהתחום והשתתפו בפודקאסטים שלהם, או שתעשו סרטון ביחד.
שת"פים כאלו יכולים להביא לכם תנועה נוספת של אנשים שעדיין לא הכירו אתכם, או אולי הכירו אבל לא ידעו שאתם מומחים בתחום שלכם, אנשים כאלו יכולים בקלות להפוך ללידים שלכם.

הציעו שירות חינם

גולשים שיכנסו לאתר שלכם ויראו שאתם מציעים שירות חינמי כלשהו (למשל ייעוץ ראשוני חינם לבניית תפריט תזונה) ישמחו לבדוק אתכם דרך השירות הזה.
ככל שתביאו להם ערך רב יותר, הם יוכלו לסמוך עליכם הרבה יותר, וברגע שהם נרשמים לשירות או רוכשים מוצר ניסיוני כלשהו, בדרך כלל הם משאירים פרטים, ומיד הופכים לליד, אך לאחר השימוש בשירות הם יהפכו מהר יותר ללקוחות.

יצירת מגנט לידים

מגנט לידים

מגנט לידים יכול להיות כל דבר שיש לכם באתר ומושך גולשים.
הנה 5 דוגמאות למגנט:

  1. צ'קליסט – "X דברים שאפשר לעשות כדי להשיג ___".
    מדריכים כאלו צוברים תאוצה בשנים האחרונות וגולשים רבים מחפשים תוכן ובו מספר מדויק של דרכים בשביל מה שהוא מחפש.
    דוגמא טובה הוא המאמר שלי של "איך למצוא מומחה לקידום אתרים"

  2. לתת לגולש מידע על מגש כסף – כל דבר שהוא מוכן וקל שהגולש יכול להשתמש בו כמו מתכון, תכנית אימון או תכנית כלשהי, תבניות ותסריטים.

  3. "רשימה של X כלים " לדוגמא רשימת 10 הכלים לביצוע מחקר מילת מפתח שעשו בahrefs.
    כולם אוהבים רשימות של כלים שיכולים לעזור להם בתחומים מסוימים, ולכן מאמר שכולל בתוכו רשימה של כלים שיכולה לעזור לכל אחד תהיה מגנט לידים מעולה, תוכל להביא למאמר קישורים חיצוניים (נפלא בשביל SEO) וגם תוכל להביא לכם תנועה גדולה יותר ולידים חדשים.
    אתם יכולים לקחת דוגמה מחברת דיגיטאץ'.
    זו חברה לקידום אתרים שעושה שימוש במגנט הלידים הזה ליצירת כותרות שמושכות את הגולשים.

  4. מקורות או אינדקסים.
    אתרים רבים רוצים להופיע באינדקסים, והם שימושיים מאוד למי שמחפש בעלי מקצוע למשל, או רשימה של אתרים בתחום ספציפי.
    אתרי אינדקס כאלו יזכו לקבל תנועה רחבה לאתר שלהם, וככל שהתנועה הזו תהיה גדולה יותר, בעלי אתרים רבים ירצו להיות חלק מרשימת המקורות, וישאירו פרטים כדי להיכנס לרשימה.

  5. קייס סטאדי

Case study

CASE STDY זה עבודת מחקר שמבצע מומחה בתחום כלשהו, ומשתף עם הקוראים שלו.
יש באתרים רבים קייס-סטאדיז כאלו שגולשים יכולים לראות, ומי שכותב את התוכן משתף בכל הפעולות שעשה בשביל להגיע לתוצאות, מה שמגביר את את התפיסה שלו כמומחה בתחום.
גולשים רבים אוהבים לקרוא תוכן כזה וקייס סטאדיז יכולים למשוך המון קוראים ולהיות מגנט לידים מעולה.

איך להמיר את התנועה ללקוחות

אז גולשים נכנסים לאתר שלכם ומחליטים להשאיר פרטים, הם הופכים ללידים שלכם, מה עליכם לעשות מכאן כדי להפוך אותם ללקוחות?

הנה 4 טיפים כדי להמיר את הלידים ללקוחות חדשים:

טיפ מס' 1:

תמריץ
או במילה קצת יותר אהובה על כולנו – חינם!
מוצר, דוגמית, שירות חינמי או הנחה מיוחדת תיתן דחיפה טובה להמיר לידים ללקוחות.
לא מדובר במתנת ענק, כל אחד אוהב מתנות קטנות ורצוי לתת משהו שהגולש ירצה, ולא ירגיש רע עם זה.
לדוגמא – "הנחה לתקופת החגים של 30% לנרשמים לקורס X שירשמו בתאריכים Y"

טיפ מס' 2:

הגבלת זמן.
הגדירו כמה זמן אתם מוכנים לתת לכל ליד להשאר אצלכם ברשימה כ"ליד" בלי שהוא הופך ללקוח, ושלחו לו הודעה לפני המועד הנבחר על כך שזו ההתקשרות האחרונה ביניכם, ושתשמחו לשמוע ממנו שוב בעתיד.
הודעה כזו עלולה במקרה הטוב לגרור תגובה מהליד שלכם, או לפחות תגרום לכם לבזבז פחות זמן על לידים מבוזבזים שכבר אינם מעוניינים מספיק.

טיפ מס' 3:

שאילת שאלות.
דרך טובה לגרום לפעולה היא לשאול אותם שאלות בנוגע לשירות.
אם תגידו לגולשים שלא שמעתם מהם כבר זמן-מה והייתם רוצים לדעת אם הם השתמשו במוצרים או השירותים שלכם, והאם יש להם שאלות, תוכלו להתחיל בדו-שיח איתם ואולי להעלות עוד חששות ושאלות שיש להם.

טיפ מס' 4:

לבקש

הכי פשוט שיש – פשוט לבקש.
נשמע פשוט – ועדיין רבים טועים בכך שהם אינם עושים את הדבר הפשוט ביותר, בסך הכל לבקש מאנשים לרכוש או להרשם לשירות שלכם.
הגולשים שמשאירים פרטים מתעניינים במוצרים ובשירותים שלכם, ולפעמים כל מה שהם צריכים זה שיבקשו מהם. תנסו ותראו כמה יהיו מוכנים להצטרף.

ומה דעתכם?

נושא הלידים לעסקים הוא חשוב מאוד ומשווקים רבים חושבים איך להשיג לידים.
במאמר הזה סיכמתי איך אפשר להשיג עוד לידים חמים בעזרת קידום אתרים אורגני בגוגל, וכמה התחומים האלו הולכים יד ביד.

על הכותב:
דניאל וולסמן
דניאל וולסמן

מקדם אתרים שחי ונושם את התחום. עוסק בתחום השיווק באינטרנט משנת 2017, בדגש על קידום אתרים. גר בכפר סבא ואוהב ספורט(בעיקר כדורגל וריצה).

דילוג לתוכן