מחקר מילות מפתח - איך למצוא מילות מפתח לפרוייקט שלכם

מחקר ביטויים
תמונה של נכתב ע"י: דניאל וולסמן
נכתב ע"י: דניאל וולסמן

כל פרויקט מצליח צריך שיהיה לו בסיס טוב – והבסיס לכל פרויקט הוא מחקר מילות מפתח.
החיפוש אחר מילות המפתח המתאימות יכול לעזור להביא לתוצאות הרצויות.
אז איך אפשר למצוא את הביטויים המתאימים ולמה תמיד מזכירים את "חווית המשתמש" כשמדברים על מילות מפתח.
כאן נכנס לתמונה המדריך הזה.

לאחר המדריך הזה תוכלו לדעת איך לבחור מילות מפתח, במה להתמקד בעת החיפוש, ואילו כלים חינמיים (ובתשלום) יש ויכולים לעזור לכם להכין רשימת ביטויי מפתח שסביבם תוכלו לייצר תוכן.

אז איך עושים מחקר מילות מפתח נכון?

תוכן עניינים

מה זה מחקר מילות מפתח

המחקר הוא החיפוש אחר הביטויים (מילה, מילים או משפט) שהגולשים מקלידים כאשר הם מחפשים משהו במנוע חיפוש.
ואני לא מתכוון רק לגוגל – השימוש במילות מפתח הוא נכון לכל מנוע חיפוש למשל כמו YouTube, Facebook וגם Amazon.

למה מחקר מילות מפתח חשוב לקידום אתרים?

מילות מפתח הן כמו המצפן של שלכם.
תוכלו להבין לאן לכוון ולאן לא לכוון בעת בניית אסטרטגיית קידום האתרים שלכם.

המילים נותנות לכם יותר הבנה כיצד הלקוחות מחפשים במנועי החיפוש, מה הם מחפשים ובאילו מילים הם משתמשים כדי למצוא את מה שהם רוצים.

כך תוכלו להבין יותר את קהל היעד שלכם.

איך עושים מחקר מילות מפתח

כעת נצלול אל "הדבר האמיתי" – רשימת מילות המפתח.
אציין כאן את הדרך שבה אני מחפש את הביטויים ואת התכנון שדרכו ניתן למצוא המון מילים שאפילו לא חשבתם שאפשר לקדם.

סיעור מוחות

חישבו על המילים שיכולות לתאר את העסק\אתר שלכם הכי טוב, חישבו על אילו שירותים העסק נותן ואילו נושאים האתר שלכם מכסה.

תקחו לדוגמה את תחום השיווק הדיגיטלי ותנסו לחשוב על דברים שקשורים.
•רשתות חברתיות
•קידום ממומן
•Email marketing
•שיווק באמצעות סרטונים וכו'.

כל אלו יכולים לשמש לכם כבסיס לרשימת מילות המפתח שלכם.

השלמה אוטומטית של גוגל

כאשר אתם מקלידים מילת מפתח במנוע החיפוש של גוגל מבלי ללחוץ על החיפוש עצמו (רק לרשום את הביטוי) הוא מיד פותח רשימה של השלמות.
לדוגמא:

שיווק דיגיטלי מנוע חיפוש

לביטוי "שיווק דיגיטלי" גוגל מיד נותן רשימה של 10 ביטויים.

ההשלמה אוטומטית של גוגל היא תכונה שנועדה להפוך את החיפושים לנוחים יותר על ידי כך שגוגל משלימים את המשפט והמשתמשים אפילו לא יצטרכו להקליד בעצמם את כל המשפט.

ניו י

לדוגמא פה, מספיק לרשום "ניו י" וכבר תקבלו את ההשלמה האוטומטית בפעולה.

גוגל לא סתם מציג את הביטויים האלו, במקרים רבים אלו ביטויים שיש להם חיפושים רבים.

Google prediction

זה מה שגוגל אומרים לגבי ה"הצעות" או ליתר דיוק – "הציפיות".

ניתן לקבל מילים מהשלמה אוטומטית לא רק מגוגל – אפשר להיעזר גם ביוטיוב ובמנועי חיפוש נוספים בשביל לקבל עוד ועוד מילים.

ההשלמה האוטומטית זו דרך טובה לקבל אינדיקציה לביטויים טובים, ויש דרך נוספת והיא נקראת:

חיפושים קשורים (Related searces)

לאחר שלחצתם על החיפוש של הביטוי שרציתם, תגללו אל תחתית עמוד תוצאות החיפוש ושם תראו את החיפושים המקושרים.
תוכלו לראות שם שמונה תוצאות חיפוש נוספות שגוגל מחשיב כ"קשורים" לחיפוש.

בחלק מהמקרים מדובר באותן מילים כמו בהשלמה האוטומטית אך גם אם חלקן מופיעות גם שם וגם שם אתם עדיין יכולים לקבל דרך הrelated searches ביטויים חדשים וטובים מאוד לקידום.

אז אחרי שיש לכם מושג על אילו מילות מפתח עליכם להתמקד אפשר כבר להכין את הרשימה

נעלי ריצה
בחיפוש - נעלי ריצה

ניתן להכניס אותן לטבלת אקסל ולמיין לפי מה שנראה לי חשוב יותר או פחות.

זה הזמן לסווג את מילות המפתח לפי חשיבות – יש מילים חשובות יותר ויש מילים חשובות פחות.

אך כדי לקבל אינדיקציה לגבי אילו מילים כדאי לסווג כחשובות יותר חשוב לבדוק את נפח החיפושים שלהן בעזרת הכלים המתאימים.

מילות מפתח זנב ארוך

מילות מפתח אלו מתייחסות למילים בעלי נפח החיפושים הקטן יותר.

מילות מפתח זנב ארוך נקראות כך בגלל הצורה שנוצרת בגרף של עקומת הביקוש לחיפוש ולא בגלל כמות המילים ( אם כי בפועל זה מה שקורה, המילים הקצרות יותר נותנות את הנפח הגדול יותר)
אנשים מחפשים במקרים רבים ביטויים ספציפיים, כאלו שמותאמים בדיוק את מה שהם מחפשים ולכן נפח החיפושים קטן יותר בחיפושים כאלו.

מילות זנב ארוך

שימוש בזנב ארוך כמילות מפתח חשוב לSEO כי:
התחרות בו קטנה יותר.

חיפוש של ביטוי כמו "קישורים חיצוניים" יביא לכם 16,900,000 תוצאות בדף החיפוש של גוגל.
זה אומר שאתם צריכים להתחרות בהמון אתרים, וזה לא יהיה קל.

לעומת זאת, חיפוש של "איך להשיג קישורים חיצוניים טובים" יתן לכם "רק" כ-1,000,000 תוצאות, ולמרות שגם פה לא מדובר במספר קטן של אתרים זה בהחלט קל יותר מלהתחרות מול כמות גדולה הרבה יותר של אתרים.

איך להשיג קישורים חיצוניים טובים

סיבה נוספת להשתמש במילות זנב ארוך היא שיש להן יחס המרה טוב יותר.

מילים אלו ממוקדות יותר, ויכולות לענות על הצורך של הגולש בצורה מדויקת, מה שמגדיל את הסיכוי שהגולש ירצה להכנס לאתר שלכם שייתכן ונותן תשובה בדיוק למה שהוא צריך.

השימוש בהן יכול להגדיל את התנועה ואת יחס ההמרה לאתר שלכם, והן גם בעלות תחרות קלה יותר.

השימוש במילות מפתח אלו יעזור לכם לאתר לקוחות פוטנציאלים בצורה מדוייקת יותר.
זו גם הזדמנות מעולה לעסקים קטנים או אתרים חדשים להתמודד בביטויים עם תחרות גדולה או מול מתחרים חזקים.

לחצו למידע נוסף על קידום אתרים לעסקים קטנים.

כדי למצוא מילות מפתח זנב ארוך, ומילות מפתח בכלל כדאי להשתמש בכלים המתאימים לכך:

קודם כל גילוי נאות – אני משתמש בעיקר בahrefs, אך ישנם כלים נוספים (וחינמים) שבעזרתם ניתן למצוא מילות מפתח טובות.

5 כלים חינמיים לחיפוש אחר מילות מפתח

Keyword sheeter

אם אתם רוצים כמות גדולה של מילים בזמן קצר זה כלי נפלא!
קודם כל רושמים את מילת המפתח הרצויה

kw shitter

לוחצים על Start Sheeting ומיד הכלי יורה אליכם כמויות של תוצאות

kw shitter 2

יש אפשרות לעשות חיפוש ולסנן ככה תוצאות, וניתן להכנס לAdvance בשביל חיפוש מתקדם.
שם ניתן להוסיף או להוריד שילובים מסויימים שאתם רוצים או לא רוצים שיופיעו בחיפוש.

באופן אוטומטי הכלי מחפש שילובים עם צירופים קבועים כמו "what" ו-"where" ואפשר למחוק אותן אם אתם לא רוצים מילים שיהיו עם צירוף.

החלק הפחות טוב הוא שהכלי אינו מספק את כמות החיפושים, ובעיה נוספת היא שהכלי הוא פשוט ביותר, מילות המפתח לא בטוח יהיו מתוחכמות אבל ניתן לקבל בעזרתו עוד מילות מפתח שונות ומגוונות שאולי לא הייתם חושבים עליהן כלל!

Soovle

סובלה זה כלי שייתן לכם תוצאות ממקורות שונים.

soovle 1

אתם מקלידים את מילת או מילות המפתח שלכם בטבלה, ובלי ללחוץ על שום דבר מיד יוצגו לכם תוצאות שונות ממקורות שונים.

soovle 2

החלק היפה הוא שאתם מקבלים מילים מאתרים אחרים עם כוונת משתמש אחרת שאולי תתאים לכם.
למשל אם מילת המפתח שלכם יכולה להיות קשורה למוצר מסוים, ייתכן וזה יופיע באזור של החיפוש באמאזון.

מתחת לטבלת החיפוש מופיעים הסימנים של מנועי החיפוש בהם soovle עושה את החיפוש, לאחר שתבחרו באיזה מנוע חיפוש את מעוניינים, ותלחצו על כפתור ה Soovle אתם תועברו מיד לאתר עצמו.

soovle 3

Ahrefs keyword generator

הכלי החינמי של ahrefs אולי לא ייתן לכם את כל מה שתקבלו מהכלי בתשלום, אך הוא בהחלט נותן לכם מספיק ביטויים שתוכלו להשתמש בהם.

התוכנה יכולה למצוא עד כ150 מילות מפתח, והיא גם מראה לכם את רמת הקושי בקידום המילה(הKD – על אף שזה אינו ציון רשמי של גוגל אלא ציון של ahrefs).

הוא מראה לכם את נפח החיפושים וגם מתי בוצע העדכון של הנפח.

ahrefs kw

תוכלו לבחור בין שאלות שהתוכנה תשלוף לכם מהרשימה לבין רעיונות למילות מפתח.
ניתן לבחור במדינות שונות בהן אתם רוצים לבצע את החיפוש וגם תוכלו לקבל מנועי חיפוש שונים שבהם מתבצע המחקר.

ahrefs kw 2.jpg

Keyword Tool io

הכלי מוצג בגרסה חינמית ובגרסה בתשלום.
ניתן לבצע בו חיפוש בכמה מנועי חיפוש שונים כמו גוגל, אמאזון, בינג', אינסטגרם ויוטיוב.
כמובן שניתן לבחור שפות שונות לחיפוש.

הגרסה החינמית שלו נותנת בעיקר רעיונות למילות מפתח כמו שניתן לראות בתמונה :
לביטוי "עורך דין" יש כ434 רעיונות למילים שתוכלו להשתמש בהם.
נפח החיפושים מופיע לסירוגין במילים מסוימות 

KW IO

אך ברוב המוחלט של המילים לא תראו נפח חיפושים או את הנתונים הנוספים שהכלי מספק כמו רמת הטרנדיות שמציגה מה השינוי שהיה לנפח החיפושים במהלך השנה האחרונה, מחיר ה cpc של המילה.

ה-CPC זה המחיר-על-לחיצה שמשלמים (cost-per-click) עבור שימוש במילה הזאת בGoogle ads.
ככל שיש מחיר מוערך גבוה יותר כך ניתן לקבל אינדיקציה למילים שהן בעלות יותר תחרות וכמה הן משתלמות.

ולבסוף הם מציגים את רמת התחרות שנמדדת באופן יחסי לשאר המילים המקודמות בגוגל.

Search console

קונסולת החיפוש של גוגל הינה כלי שכל מקדם אתרים משתמש בו.
בקונסולה ניתן לנטר בקלות שגיאות שרת, בעיות טעינת אתרים ובעיות אבטחה כמו פריצה ותוכנות זדוניות.

זו גם דרך טובה לגלות אם קיבלתם עונש מגוגל וגם אפשר לעקוב אחרי המיקומים שלכם, אך זה פחות כדאי מפני שזה לא מעודכן מידית.

היופי בכלי הזה הוא שהוא מציג לכם היישר מהאינדקס של גוגל את המילים שאתם מקודמים עליהם ואתם אפילו לא ידעתם!
נכנסים אל דוח הביצועים, ללשונית השאילתות.

GSC KW

ומיד תקבלו את המילים שעליהם אתם מקודמים על ידי גוגל.
דפדוף בין העמודים יציג לכם ביטויים שכלל לא חשבתם עליהם ולא ידעתם שאתם כבר מקודמים עליהם.

4 כלים למחקר מילים בתשלום

השאלה האם כדאי להשתמש בכלי בתשלום או כלי חינמי תלויה בעיקר באתר שלכם.
הכלים החינמיים מוגבלים יותר. יש מספר מוגבל של חיפושים ליום, מספר תוצאות, גישה מוגבלת לנתונים כמו CPC, נפח חיפושים וכדומה.

אם יש לך אתר אחד וקטן אפשר בהחלט להסתדר עם כלי מחקר חינמי כמו אלו שהצעתי למעלה.
אבל כאשר מתנהלים בסביבה תחרותית יותר כדאי גם להשקיע יותר.

ולכן הייתי ממליץ לכל מי שרוצה להשתמש בכלי שבאמת ייתן לו את מה שצריך, אפשר לשלם על לפחות כלי אחד שהוא טוב.

כיום רוב הכלים אינם מיועדים רק למילות מפתח והתפתחו לכלי "all-in-one" ומנסים לתת כמה שיותר אפשרויות למשתמשים.

הנה רשימה של כמה מהכלים המוכרים למחקר מילות מפתח בתשלום:

KW Finder

kwfinder

אחד מכלי ה-SEO הידידותיים למשתמש.
KW Finder הוא כלי אמין למחקר מילות מפתח שעוזר למצוא רעיונות למילות מפתח ונותן מילות מפתח זנב ארוך.

את החשבון ניתן לפתוח אצלם בחינם, והתוכנית החינמית מאפשרת לבצע שלושה חיפושי מילות מפתח ושלושה חיפושי SERP ביום. 

תוכלו לקבל מקסימום 50 הצעות למילות מפתח קשורות לכל חיפוש.
ניתן לבחור שפה מסוימת, ולהגביל את התוצאות לארץ או עיר מסוימת, מה שמאוד יכול לעזור בקידום אתרים לוקאלי.

ניתן גם להוסיף רשימה מוכנה של מילות מפתח ולייבא אותה מתוך קובץ CSV.
התוכנה נותנת כמה נתונים שיכולים לעזור לכם:

רמת הקושי של מילות המפתח – הדירוג בין 0 ל-100 הוא דירוג של האתר שמבוסס על סטטיסטיקות של דפי תוצאות החיפוש בעמוד הראשון של גוגל.

טרנדים –  תוכלו לראות גרף קטן המציג מגמות חיפוש חודשיות עבור הביטוי במהלך השנה האחרונה.
נפחי החיפושים החודשיים.מחיר לקליק. עלות ממוצעת לקליק של מילת המפתח הרשומה בהתבסס על נתוני AdWords.

PPC – רמת התחרות בפרסום של הקידום הממומן.

תוצאות הSERP – תוכלו לראות אילו אתרים נמצאים במקומות הראשונים.
תוכלו לראות את ציון הDR שלהם יחד עם רמת הסמכותיות של הדף, מספר הקישורים הנכנסים, שיתופים חברתיים וכו'. 
המחיר משתנה לפי החבילה.
3 חבילות:

חבילת בסיס – 29.90$ לחודש.
מקבלים 100 חיפושים ביום, 200(מתוך 700) מילות מפתח.
25 מילות מפתח של מתחרים, ועוד כמה כלים נחמדים.

חבילת פרימיום – 39.9$ לחודש.
מקבלים 500 חיפושים ביום, 700(מתוך 700) מילות מפתח.
מילות מפתח של מתחרים ללא הגבלה, 700 מילים למעקב יומי ועוד כמה כלים נחמדים.

חבילת סוכנות – 79.9$ לחודש.
מקבלים 1200 חיפושים ביום, 700(מתוך 700) מילות מפתח.
מילות מפתח של מתחרים ללא הגבלה, 1500 מילים למעקב יומי ועוד כמה כלים נחמדים.

זהו כלי שהתפתח מכלי מחקר מילות מפתח לכלי שמכיל כל מה שצריך לSEO כמו בניית קישורים, SEO טכני, PPC ועוד.
הסרפסטאט נותן כל מיני פיצ'רים מגניבים.

אחד מהם הוא האפשרות לקבל מידע עבור מילת מפתח של אתר מסוים, מידע כמו מספר מילות המפתח, מילים חדשות, מילים שעלו בתוצאות או ירדו בתוצאות.
לכל מילה כזאת תקבלו:
את
המיקום של האתר למילה הספציפית.

POS – המיקום של האתר למילה הספציפית.

Volume – נפח החיפושים החודשי 

CPC– שזה התשלום עבור קליק (קידום ממומן).

אפשר לראות גם את מילות המפתח הממומנות מ Google Ads של האתר, אילו מילים מביאות הכי הרבה תנועה וכמה משלמים עליהן.

תוכלו לראות כל מילת מפתח שאתר מתחרה מקודם עליה, אך הדיוק של האתר הוא לא מדויק כל כך לכן לא מומלץ להסתמך על המיקום שהוא נותן לכל מילה, אך בהחלט תוכלו לקבל רשימה עם הרבה מילים שהמתחרים שלכם משתמשים בהם.

מה שאפשר להגיד לזכות הכלי הוא שיש לו אפשרות לראות רשימה של עמודים שמדורגים על הכי הרבה ביטויים.

התוצאות כן מדויקות, ויכולת לעזור מאוד בלהבין אילו עמודים כבר עושים את העבודה.

בחיפוש מילות מפתח ניתן לקבל את המילים עם נפח החיפושים שלהם, התשלום-פר-קליק, ורמות תחרות בקידום ממומן.

תוכלו לקבל גם רשימה של הצעות שהכלי לוקח מההשלמה האוטומטית של גוגל, וגם את המלים הכי פופולריות.

מחיר החבילות נעים בין 55$ ל399$.
והנה מה שתקבלו :

serpstat

כאמור זהו כלי שעושה את העבודה ויש בו את מה שצריך בשביל קידום אתרים, וההתפתחות שלו מכלי למילות מפתח לכלי שלם של SEO נעשה בצורה טובה כאשר הוא בהחלט טוב. 

SEMrush

זה אולי הכלי המוכר ביותר (יחד עם ahrefs) והוא מתמחה במחקר מילות מפתח, ניתוח מתחרים וקמפיינים של Google Ads.

תוכלו לקבל כאן את כל המידע שתצטרכו בשביל SEO.
כבר בעמוד הבית ניתן להוסיף שם של אתר מתחרה.

semrush home

מיד תקבלו מחקר אורגני אודות האתר:
מילות המפתח עליהם האתר מקודם.
תנועה – כמות הכניסות החודשית שנעשית לאתר ממנועי החיפוש.
עלות התנועה – העלות של התנועה האורגנית לאתר, כמה בעצם שווה התנועה (אם הייתם משתמשים בקידום ממומן)

ניתן לראות את המיקומים של מילות המפתח עליהם האתר מקודם.
המיקום הנוכחי, השינוי,והתנועה.

ניתן לראות את נפח החיפושים, את קושי מילת המפתח (לפי האלגוריתם SEMrush) את ה CPC וכתובת ה URL שמקודמת על הביטוי.

יש להם אפשרויות סינון טובות שיכולות לעזור בסינון התוצאות (לדוגמא להציג רשימה של מילים שהCPC שלהם גבוה\נמוך מסכום מסוים)
יש בכלי את דוח של תנועה.

תוכלו לקבל מידע על התנועה של האתר, לא רק תנועה אורגנית אלא תנועה בכללי.
כמה מבקרים היו לאתר בחודש האחרון, כמה מהם היו מבקרים ייחודיים, ניתן גם לראות את אחוז הנטישה, ממוצע הדפים שנקראו וממוצע דקות שהייה בעמוד.

תוכלו לראות גם את מקור התנועה – מהיכן התנועה מגיעה לאתר, לא רק באמצעות איזה ערוץ (אורגני, מהרשתות חברתיות, כניסה ישירה או ממומן) אלא ממש מאילו אתרים היו הכניסות.

יש להם עוד מגוון אפשרויות ופיצ'רים מגניבים כמו כלי שמדרג את מידת הקושי של מילות המפתח(כמה קשה לקדם אותן), ה-Keyword magic tool שנותן כמות מטורפת של מילים שאפשר להשתמש בהן.

מעקב יומי אחר מילות מפתח.
סקירת אתר, קישורים וסקירת On Page באתר מסויים.

המחיר שלו הוא 119$ לחודש לחבילת הPro.
בחבילה הזו תוכלו לעבוד על כ5 פרוייקטים. לעקוב אחר 500 ביטויים באופן יומי ולקבל מידע על קישורים, דומיינים ומילות מפתח.

החבילה השניה היא חבילת Guru ועלותה היא 229$.
בחבילה זו תוכלו לעבוד על 15 פרוייקטים, מעקב אחר 1500 ביטויים, ועוד מגוון פיצ'רים.

החבילה השלישית היא חבילת Business שעולה 449$.
בה תכלו לעבוד על 40 פרוייקטים, לעקוב אחר 5000 ביטויים ותקבלו את כל הפיצ'רים שSEMrush יכולים לתת.

הכלי הזה נותן כל מה שצריך לכל מקדם אתרים(להוסיף קישור) שרוצה לעבוד בצורה רצינית. 
הוא כלי יקר ולכן יכול להרתיע בהתחלה, במיוחד אם אתם צריכים רק כלי למקחר מילות מפתח, אבל הכלי הזה נותן המון גם מבחינת רעיונות למילת מפתח וגם כל מה שצריך עבור קידום אתרים אורגני.

Ahrefs

אני משתמש בעיקר בכלי הזה, ומבחינתי הוא נותן לי את כל מה שאני צריך.
בכלי של ahrefs יש כלים של בניית קישורים, ניתוח מתחרים, מעקב דירוגים וכמובן מחקר מילים.

הכלי החל את דרכו ככלי שמנתח קישורים חיצוניים, אך עם השנים הפך להיות כלי נוח מאוד שנותן את כל הדברים שאתם תצטרכו.

בכלי מילות המפתח תוכלו לבחור בין אם אתם רוצים לראות תוצאות של Google או של Amazon, Yandex, YouTube ועוד.
אפשר ליצור רשימה של מילים וגם לראות את היסטוריית החיפושים שלכם.

ahrefs kwr

בעת החיפוש תוכלו לראות את רמת הקושי בקידום המילים לפי הכלי שלהם, את נפח החיפושים, את עלות הCPC.

ahrefs kwr 2

מתחת לזה יופיעו רעיונות למילות מפתח – רשימה של מילות מפתח.
רשימה של שאלות – חשוב מאוד בעיקר למילות מפתח זנב ארוך
יש גם גרף שמראה את היסטוריית המיקומים בביטוי של כל האתרים שנמצאים כעת בעמוד הראשון.

כאשר תכנסו לרשימה של מילות המפתח תוכלו לראשות שם נתונים שיכולים לעזור לכם:
KD-רמת הקושי של מילת המפתח
Volume – נפח החיפושים החודשי
GV– נפח חיפושים חודשי גלובלי
TP-מראה את פוטנציאל התנועה של הביטוי –  סכום התנועה האורגנית שמקבל העמוד הראשון עבור מילת המפתח מכל מילות המפתח שהוא מדורג עבורן 
CPC-עלות-פר-קליק כמו שכתבתי לפניכן, מדובר על כמה משלמים על קליק

ניתן לבחור כמה מילות מפתח עניינו אתכם, ולייצא אותם לקובץ אקסל.
אפשר גם לבצע סינון לתוצאות אם אתם רוצים משהו ספציפי יותר.

ahrefs kwR 3.jpg

הכלי הזה כולל בתוכו עוד מגוון רחב של אפשרויות.
מעקב אחר מילות מפתח, פרופיל הקישורים של האתר, סקירה של אתר והצגת ציון הOn Page SEO של האתר.

ניתן לראות אילו קישורים נכנסים יש, מאיזה אתר, איזה סוג קישור ועוד המון פיצ'רים נהדרים.
אישית אני משתמש בכלי הזה גם בגלל שהוא נוח למשתמש, והוא בקצת יותר זול מהכלי של SEMrush.

מחירי החבילות של ahrefs  הם :
99$ לחבילת Lite
179$ לחבילת Standard 
399$ לחבילת Advanced
999$ לAgency.

בכל חבילה טובה יותר תקבלו מגוון אפשרויות גבוה יותר, וכמות גדולה יותר של כל הפיצ'רים.
החבילה הבסיסית יכולה לתת לכם מה שאתם צריכים, תוכלו לעקוב אחר מספר פרוייקטים בלתי מוגבל, ולעקוב אחר 500 מילים.

רוב הפיצ'רים שיש בahrefs אפשר לקבל גם בחבילת לייט אבל עם כמויות הרבה יותר קטנות.
מלבד חיפוש של מילים אפשר לעשות דבר פשוט.

בדרך כלל גם ככה מקדמי אתרים עוקבים אחד אחרי השני, אז למה לא לקבל רעיונות מהמתחרים שלכם?

חיפוש אצל המתחרים

רוב הכלים הגדולים (כמו אלו שציינתי עד כה) יכולים לתת לכם אינדיקציה על אילו מילות מפתח המתחרים שלכם מדורגים.

עזרת הכלי של ahrefs תוכלו לעשות את זה בצורה קלה ונוחה מאוד.
תוכלו לחפש מילות מפתח שהמתחרים שלכם מדורגים עליהם, ואתם לא.
מה שצריך זה להכנס ל Content Gap

CONTENT GAP

להוסיף את האתרים שאתם רוצים לבצע בהם חיפוש, ואז להוסיף את האתר שלכם(או כל אתר אחר) ולראות אילו מילים מופיעות אצלם ובאיזה מקום הם מדורגים.

כך אפשר לקבל רעיונות למילים שלא מופיעות אצלכם ואצל המתחרים שלכם כן, ולהתחיל לעבוד על לבנות סביבן תוכן ולהיות מדורגים עליהם גם כן.

5 טעויות במחקר מילות מפתח

טעויות במחקר מילים

אם עשיתם מחקר מילות מפתח והרכבתם תוכן סביב המילים אך ואתם לא רואים תוצאות טובות, או אולי אפילו יש ירידה בתוצאות, ייתכן ואתם עושים את אחת מהטעויות הנפוצות במחקר מילים.

הטעויות הן:
1.שימוש מופרז(ספאמי) במילות מפתח
2.ללכת על מילים קשות
3.התעלמות מכוונת המשתמש
4.להקשיב ללקוח גם כשלא צריך
5.קניבליזציה

אלו 5 טעויות נפוצות, ואני אסביר על כל אחת מהן:

KEYWORD STUFFING או בעברית דחיסת מילות מפתח

דחיסת מילות מפתח זה מושג מוכר בעולם הSEO, בעיקר כי בעבר נהגו לעשות בזה שימוש רחב עד שבגוגל הבינו שזה הורס את חווית המשתמש ומדובר בגדול ברמאות.

הדחיסה נעשית כאשר משתמשים באותה מילת מפתח מספר רב של פעמים ובצורה שלא נראית טבעית.

לדוגמא:

דחיסת מילות מפתח2

גוגל מסתכלים בצורה לא טובה על מקרים כאלו, ובהחלט זה נראה ספאמי למדי לראות עמוד שבו המילה חוזרת על עצמה כך.

צריך לדעת איך להשתמש במילים דומות ומגוונות ולא רק במילה אחת וספציפית.

כיום Keyword Stuffing פחות נפוץ, בעיקר בחו"ל, אך לצערי יש עדיין אתרים רבים בארץ שעושים את זה עם או בלי ידיעה, וזה עלול להוביל לפגיעה בדירוגים שלהם.

ללכת על המילים הקשות(עם התחרות הקשה)

כל מי שיש לו אתר רוצה להופיע בעמוד הראשון על הביטויים הכי חזקים בתחום.
זו כמובן המטרה בסופו של דבר, אך זה לא אומר שמלכתחילה צריך ללכת על הביטויים האלו בכל הכוח.

יש כמה דרכים לדעת האם מדובר במילת מפתח שיהיה לכם קשה לקדם:
צריך קודם כל לבדוק מי המתחרים שלכם על הביטוי הלרוונטי, ולכן יש צורך לעשות מחקר מתחרים כדי להבין מי נגד מי, והאם יהיה לכם סיכוי להתמודד מולם.

בנוסף אתם יכולים לרשום את המילה בחיפוש ולראות כמה תוצאות יתקבלו.

אם יש כמות גדולה של תוצאות זה אומר שיהיה לכם קשה יותר, תצטרכו "להתמודד" מול כמות גדולה מאוד של תוצאות, וחשוב להתייחס לזה ברצינות.
אתם יכולים כמובן לקבל אינדיקציה מהכלים איתם אתם עושים את המחקר.

בדרך כלל לכל כלי יהיה ציון לרמת הקושי של המילה שמראה כמה קשה לקדם אותה, אך אין להסתמך על הציון הזה בצורה מוחלטת.

לכל כלי יש את הדרכים שלו, ואסור לשכוח שלא מדובר בכלים של גוגל, אלא בכלים עצמאיים שעושים את הבדיקות בדרכים שונות וכך תוכלו גם לקבל ציון קושי שונה בכל כלי שתשתמשו בו.
(אם תרצו תוכלו להכנס למאמר של search engine land שערכו השוואה בין הכלים)

אם יש לכם אתר חדש מומלץ להתמקד בביטויי זנב ארוך קודם כל, לפני שתלכו על המילים החזקות ותתמודדו מול האתרים החזקים בתחום, מה שיכול להוביל לתסכול כי יהיה לכם קשה מאוד להתקדם בדירוג.

התעלמות מכוונת משתמש

הרבה אנשים נוטים לבחור מילים על סמך נפח החיפושים.
יש בזה הגיון כמובן, אבל בדרך צריך לזכור מה כוונת המשתמש. למה אני מתכוון?
במקום לחשוב על כמות האנשים שמחפשים את הביטוי, מומלץ לחשוב על ה"למה", למה אנשים מחפשים את הביטוי.

לכן צריך להבין מה בדיוק הגולשים שנכנסים לאתר שלכם מחפשים, ואיך לתת להם את הערך הטוב ביותר עבור החיפוש שלהם.

את כוונת המשתמש ניתן לחלק ל4 סוגים:

אינפורמטיבי: כאשר הגולש מחפש ללמוד מידע כלשהו לגבי נושא מסויים.
שאילתות של חיפוש ידע יכולות יכולות להיות חיפוש פשוט של מידע כמו "מה הגיל של יהודה לוי" ויכולות להיות גם חיפוש אחר מידע מורכב ורחב יותר.
שאילתות מידע, במהותן, לא מסחריות, המשתמש עדיין לא בשלב העסקאות.

לדוגמה – אם יש לכם אתר על יעדי טיול ומשתמש רוצה לצאת לחופשה באירופה, הוא עשוי להתחיל בחיפוש אחר מידע על אירופה ואז לצמצם ליעדים ספציפיים.
הם יוכלו להכנס לאתר שלכם ודרכו לחקור את היעד יותר ואם האתר יספק להם את המידע הנחוץ הם יכנסו אליו לקרוא עוד.
במקרה כזה הם מחפשים מידע בלבד, וכאשר הם יהיו מוכנים לשלב העסקאות הם ככל הנראה יפנו לאתרי טיסות.

מילים עם כוונת משתמש אינפורמטיבית ניתן לזהות כך:

"שם של מוצר"
"מה זה (שם של מוצר)"
"איך משתמשים ב(שם מוצר)"

ניווט: שאילתות שהן בדרך כלל לגבי מותג, מקומות ספציפיים או אתרים ספציפיים.
משתמשים שמחפשים בדרך כלל איך להגיע למקום מסוים, בין אם פיזי (חנות\מסעדה) או לאתר מסוים.

עסקה: כאשר משתמש מחפש אחר שאילתה עם כוונת פעולה ספציפית כמו קנייה או מכירה של מוצר.
שאילתות קניה\מכירה.

אלו שאילתות חשובות מאוד במיוחד לאתרי מסחר אלקטרוני שכן הן מביאות סוג של "לידים חמים" של גולשים שכבר רוצים לבצע רכישה והם כבר בשלב שהם מוכנים להוציא את הכסף שלהם.
מילים כאלו ניתן לזהות כך:

"כמה עולה מוצר ___"
(שם מוצר) + מיקום
"הזמנת (שם מוצר)"

מסחרי: מילות מפתח מסחריות חושפות את הצרון וההתעניינות של הגולשים לגבי מוצרים ושירותים.
כאשר גולשים מחפשים לדעת יותר על מוצר או שירות מסוים במטרה להשוות למוצרים דומים או לחפש אחר מבצעים והנחות.
כוונת משתמש מסחרית אמנם לא אומרת בהכרח שהגולש מוכן לבצע עסקה אבל היא כן מראה על כך שהוא אולי מתכונן לכזאת ואולי מחפש הזדמנויות טובות.
לדוגמה :

"קפה בחינם"
"(שם מוצר) ביקורות"
"אייפון VS גלאקסי"
"טעמים של גלידה"

דוגמה נוספת כדי להמחיש בצורה טובה יותר:

אם יש לכם אתר שמוכר מוצרים מסויימים, נגיד מכונת כביסה, אז יהיה פחות מומלץ להתרכז בביטוי "ניקוי מכונת כביסה" 
למרות שיש לו 2000 חיפושים בממוצע בחודש

מכונת כביסה

עדיף יהיה להשתמש בביטוי שיכול להתאים לכם יותר כמו "מחיר מכונת כביסה" או "לקנות מכונת כביסה", להן יש פחות נפח חיפושים, אך הן יותר מתאימות לכוונת המשתמש שאתם מחפשים.

אדם שיש לו מכונת כביסה, לא יצטרך להיכנס לעמוד שלכם בו אתם מוכרים את המכונה כי כבר יש לו, ולכן גם אם יש לביטוי "ניקוי מכונת כביסה" יותר חיפושים, כדאי לכם להתרכז בביטויים שיכולים להוביל את הקונים הפוטנציאלים לדף שלכם.

אפשר ואף מומלץ להשתמש בביטויים שיש להם נפח חיפושים גבוה יותר אבל לא מתאימים למטרות שלכם בדרכים אחרות ולתת מעטפת רחבה לתחום.

כן לדאוג להוסיף תכנים שלא קשורים רק למכירה אלא גם לניקיון, תחזוקה וכל המסביב, כדי למשוך עוד קוראים ולהגדיל את הסמכותיות והאמינות שלכם בתחום.

להקשיב ללקוחות

הלקוח שלכם בוודאות ירצה שהביטויים שלדעתו הם הכי טובים יקודמו, זה הגיוני, אך עצם העובדה שלדעתו ביטוי מסוים חשוב יותר לא אומר שאתם צריכים ללכת דווקא עליו.

הלקוחות צריכים להעביר אליכם את הביטויים שהם רוצים לקדם, הם הלקוחות, הם מכירים את התחום בו הם עובדים(בדרך כלל) וצריך להשתמש ברשימה שתקבלו מהם ולא להתעלם ממנה.
אך מומלץ להתחיל מהרשימה שלהם, ולא לסיים בה.

יש ביטויים שלפעמים נראה לנו הגיוני שיחפשו, אך מחקר מילים עובד על נתונים מבוססים לכן זה נקרא "מחקר מילים".
אז צריך לקחת את הרשימה שלהם, לראות אילו מילים יכולות להתאים, לחפש ביטויים דומים ועם כוונת משתמש שתתאים יותר וליצור רשימת מילות מפתח שתהיה מגוונת וטובה.

קניבליזציה

קודם כל מה זה קניבליזציה של מילות מפתח?

מדובר על מצב שבו עמוד מדורג על מילת מפתח כלשהי למרות שמלכתחילה רציתם שעמוד אחר יהיה מדורג על המילה הזאת, ונוצר מצב שבו 2 עמודים שלכם מתחרים זה בזה על התנועה.

שני עמודים(או יותר) שמתחרים על מילת מפתח יכולה לפגוע בביצועי האתר למרות שכביכול הרעיון שיש לכם עמוד שמדורג גבוה על מילה מסוימת הוא מעולה, מצב כזה הוא לא טוב.

אך חשוב לשים לב גם למטרת העמודים, אם מטרת העמודים היא שונה, ייתכן ואין כאן קניבליזציה אמיתית כי ייתכן וכל עמוד מספק לנו תנועה גם מביטויים אחרים, לכן לא צריך מיד למזג אותם או למחוק אחד מהם.
אם לשני העמודים יש גם את אותה המטרה, כאן נוצרת בעיה, ומחיקת אחד מהם או איחודם יכולה לעזור.

חשוב מאוד לשים לב איזה עמודים כבר יש לכם, על אילו נושאים כתבתם כבר.
לפעמים גם קישורים חיצוניים יכולים לגרום לבעיה. 
אם יש לכם מספר קישורים דומים שאולי גם מכילים טקסט עוגן זהה ומקשרים לעמודים שונים, עלולה להיווצר קניבליזציה.  

איך אפשר לתקן את הבעיה?

1.אם יש לכם מספר עמודים שמדברים על אותו נושא, אתם יכולים למזג אותם לעמוד אחד ענק.

קניבליזציה - מה עושים

תוכלו לבצע הפניות מעמודים ישנים שצריכים עדכון לחדשים יותר רלוונטים ועדכניים, או למזג אותם פשוט לעמוד אחד שיכול להיות "מדריך-על" שיכלול בו את כל מה שצריך לדעת בצורה רחבה.

2.מה שיכול לפתור מראש את הבעיה זה – סדר וארגון.
לנהל את העמודים שלכם בצורה מסודרת, לדוגמא ליצור גאנט תוכן ובו הכותרות והביטויים לקידום, כדי שתוכלו לשים לב שאין לכם חזרה על אותו נושא או ביטוי.

3.אם אחד מהעמודים אינו תורם, לא נותן ערך אמיתי לגולש ולא מקבל תנועה, זו בהחלט לא בעיה ואפילו עדיף למחוק את העמוד לגמרי.

מילות מפתח LSI

הפירוש של LSI הוא Latent Semantic Indexing, אלו מילות מפתח שונות אך עם אותו רעיון או כוונה.

לא מדובר במילים נרדפות, ואת זה חשוב לזכור.
אתן דוגמא כדי להבין את זה טוב יותר:

המילה "רכב", מילה נרדפת למילה זו יכולה להיות "אוטו".
אך מילות LSI יהיו "מנועה","כביש", "גלגלים".

בעבר גוגל היו רואים עמוד שהנושא שלו הוא לדוגמא "רכב" והביטוי מפתח היה מופיע שוב ושוב במאמר (כאמור בעבר היה מקובל לעשות STUFFING) וכך הם הבינו שהעמוד הזה מדבר על רכב.

אך עם השנים הם הבינו שזה פוגע בחווית המשתמש וגורם לספאם מיותר.

עם הזמן מנועי החיפוש הופכים לחכמים יותר ומנסים להבין את כוונת המשתמש בצורה טובה ושלמה יותר, והם נעזרים במילות LSI לצורך הבנה עמוקה יותר של התוכן.

הם אפילו רושמים את זה :

כך שאם תשתמשו באותה מילה שוב ושוב, זה יגרום לספאם, אז כמובן שזה טוב לגוון ולהשתמש במילים נרדפות, אך מומלץ להשתמש גם במילים שמכוונות לאותו הרעיון.

אלו הן מילות LSI ולכן חשוב להשתמש בהן בתוכן שלכם.

אז איך לבחור ביטויים לקידום בגוגל בצורה המעמיקה ביותר?

הצ'ק ליסט לבחירת מילות מפתח

מחקר מילים אינפוגרפיקה
ומה דעתכם?

אני ממש מקווה שהצלחתי לתרום לכם ולעזור ביצירת רשימת מילות מפתח איכותית וטובה שתעזור לכם לבנות אסטרטגיה נכונה.

עברתי על כל הנושאים החשובים של המחקר שהוא הבסיס של כל פרויקט.

אשמח לדעת מה תקחו איתכם, מה עזר לכם יותר ומה פחות או אם יש משהו שהייתם מוסיפים, במייל או בטלפון.

על הכותב:
תמונה של דניאל וולסמן
דניאל וולסמן

מקדם אתרים שחי ונושם את התחום. עוסק בתחום השיווק באינטרנט משנת 2017, בדגש על קידום אתרים. גר בכפר סבא ואוהב ספורט(בעיקר כדורגל וריצה).

דילוג לתוכן