המדריך המלא לקידום אתרים לעסקים קטנים בשנת 2024

קידום אתרים לעסקים קטנים
תמונה של נכתב ע"י: דניאל וולסמן
נכתב ע"י: דניאל וולסמן

הגשמתם את החלום שלכם והחלטתם לפתוח עסק משלכם, ברכות!
עכשיו צריך לחשוב איך להביא יותר תנועה שאפשר להמיר ללקוחות.
אם יש לכם חברה גדולה כנראה שיהיה לכם תקציב פרסום גדול ותוכלו להתפרע עם קידום האתר, אבל אם אתם עסק קטן, עם תקציב לא גבוה, תצטרכו לשקול בצורה רצינית על מה להשקיע את הכסף שלכם.
קידום אתרים לעסקים קטנים הוא נושא חשוב מאוד לכל עסק שרוצה לצמוח, בעיקר לעסקים קטנים ובמאמר הבא אני אתן לכם את הנקודות החשובות.

תוכן עניינים

מה זה קידום אתרים לעסקים קטנים?

קידום אורגני לעסקים קטנים הינו תהליך של שיפור נוכחות ונראות אתר העסק שלכם בדף תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש, במטרה להופיע במיקום הגבוה ביותר לשאילתות החיפוש הקשורות לשירותים והמוצרים של העסק שלכם.

ולמה זה חשוב?

לפי מחקרים של גוגל, כיום כ-75% מההקלקות מגיעות למקומות לשלושת המקומות הראשונים בגוגל, ורק כ-0.78% מהגולשים שמשתמשים במנועה החיפוש של גוגל לוחצים על תוצאות מהעמוד השני.
זו הסיבה שלכל עסק צריך להיות חשוב שיהיה לו אתר שנמצא בעמוד הראשון בגוגל.

איך לדעת האם אני צריך קידום ממומן או קידום אורגני

קידום ממומן מתייחס לאותם אתרים שאתם רואים מופיעים ראשונים בגוגל אבל עם המילה מודעה ליד:

קידום ממומן לעומת אורגני

התוצאות האלו מופיעות מעל התוצאות הראשונות בדף תוצאות החיפוש של גוגל, והן תוצאות שצריך לשלם עליהן כדי להופיע שם.

בשפה המקצועית אתם אולי מכירים את הקידום הממומן בתור PPC שזה Pay Per Click, ובקידום אתרים ממומן אתם משלמים לגוגל על כל כניסה של גולש שנכנס דרך המודעות שמופיעות ראשונות (גוגל לפעמים מציבים אותם גם למטה בתחתית דף החיפוש).
הבעיה בקידום ממומן הוא כמובן התקציב, שאתם משלמים על כל אחד שנכנס דרך הקישור של גוגל, גם אם הוא נכנס בטעות או החליט שהוא לא רוצה להישאר באתר שלכם, ולכן אני ממליץ על קידום אתרים אורגני בייחוד לקידום עסק קטן בגוגל עם תקציב פחות מפוצץ.
קידום אתרים אורגני בגוגל מתייחס לעבודה הפנימית על האתר – אופטימיזציה לתוכן, לתגיות לתמונות, להפוך את האתר לאופטימלי מבחינת גוגל, וגם על העבודה החיצונית של האתר- שזה מתייחס לקישורים ולניהול מוניטין האתר, כדי שגוגל ידע לדרג את האתרים.

האם קידום אתרים מתאים לעסקים קטנים?

עסקים קטנים רבים מנוהלים על ידי אדם אחד בלבד שעושה את הכל, או שיש קבוצה קטנה של עובדים.
כך או כך, ישנם אתגרים רבים לכל עסק, בעיקר אם הוא עסק קטן, ואחד מהאתגרים הוא המיתוג והפרסום.

העולם השתנה ואנחנו בעיצומה של דיגיטליזציה שבה הכל עובר לדיגיטל, השיווק עבר לדיגיטל ואם בעבר כדי לפרסם את העסק שלך היית צריך לשלם לעיתון מקומי כדי שיפרסם את השם שלך או אולי להגיע לרדיו או לעשות פרסומת בטלויזיה, אבל היום כל העולם נמצא בדיגיטל ובמדיה החברתית.

עסקים רבים מפרסמים את עצמם בפייסבוק ובאינסטגרם, אבל יש עסקים רבים שלא חושבים לבנות לעצמם אתר.
הם מעדיפים לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק לדוגמא, ולפרסם שם.
זה צעד שיכול להתברר כמעולה, והייתי ממליץ כמעט לכל אחד לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק, יש לזה יתרון מבחינת התקשורת של העסק אל הקהל שלו, אבל הבעיה היא שבמצב כזה אפשר להגיד שאתם סוג של נתונים לפייסבוק ולמגבלותיו.
עסק שיש לו עמוד עסקי זה מעולה, אבל בלי שיהיה לו אתר אינטרנט משלו הוא יראה פחות "רציני" בעיני הגולש.
בעלי עסקים שלא מפרסמים את עצמם בגוגל מפספסים תנועה עצומה של גולשים שיכנסו דווקא למתחרים שלהם, וזה בגלל היתרונות הגדולים שיש בקידום אתרים אורגני.

אם עוד אין לכם אתר, אני יכו להמליץ לכם לא לבנות בעצמכם, אלא לפנות לשירות בניית אתרים של מומחים.

אז מה בעצם היתרונות בקידום אתרים אורגני לעסקים קטנים?

כאשר אתם פותחים אתר אינטרנט לעסק שלכם, ולא משנה אם זה אתר תדמית, אתר תוכן, חנות מקוונת או דף נחיתה, אתם מתחילים להיראות מקצועיים יותר, מכיוון שהאתר הופך להיות "הפנים" של העסק שלכם.
כשאתם רוצים לחפש משהו, בדרך כלל מה שתעשו יהיה להכנס קודם כל לגוגל, ולהקליד שם את מה שאתם מחפשים, וכנראה שתכנסו לאחת מהתוצאות הראשונות.
אני מניח שאם האפשרויות שלכם הם להשתמש בגוגל או להכנס לפייסבוק ולחפש שם, אתם תכנסו לגוגל קודם, ולכן חשוב מאוד להיות שם, כי כמו שאפשר לראות במחקר של SparkToro :
כ-92% מהתנועה הגלובלית ברחבי הרשת מגיעה מגוגל(חיפוש, תמונות ומפות)

נתונים של חיפוש בגוגל

כמו שניתן לראות – 69% מגיע ממנוע החיפוש של גוגל ועוד 21% מהתמונות בגוגל, ועוד 0.80% מגוגל מפות.
הנתונים האלו מוכיחים שהמסה הגדולה של התנועה ברשת מתנהלת בגוגל, לכן חשוב מאוד לעסקים להופיע שם.

ברגע שיהיה לכם אתר שיהיה מדורג גבוה בגוגל, תזכו לחשיפה גדולה יותר ולתנועה רחבה מאוד אותה אפשר יהיה להמיר למטרות אותן אתם רוצים להשיג.

ההבדל בין קידום עסקים קטנים לגדולים בקידום אתרים אורגני

עסקים גדולים שרוצים לפרסם את עצמם, ובעלי תקציב פרסום גדול יכולים להרשות לעצמם ללכת על כל מיני סוגים של שיווק ופרסום, כשזה נוגע לSEO יש כמה יתרונות לעסקים הגדולים :
הכסף שמאפשר לדוגמא להעסיק יותר עובדים, ולהשקיע במשאבים נחוצים לקידום האתר כמו קניית קישורים, קניית תוכן וכל דבר אחר.
אבל עם זאת, לעסקים הקטנים יש את היתרונות שלהם :

  • גמישות
  • יחס אישי יותר
  • במקרים רבים גם יהיה דחף ומוטיבציה גדולה יותר להצליח – ולדעתי זה פרמטר חשוב מאוד.

כדאי למצוא את הנישה לעסק שלכם

כדאי לכם מאוד לקבוע מהי הנישה שלכם, מכיוון שכדי להבליט את העסק שלכם, וזה חיוני מאוד לעסקים מקומיים וגם עבור קידום עסקים קטנים באינטרנט.
אחרי שאתם יודעים מהי הנישה שלכם, קל יותר להדגיש ולייחד את המותג שלכם, או את המוצרים והשירותים שלכם, מה שעשוי לשפר את הסיכוי שהם ידורגו.
כך ניתן להתחרות באופן מקומי עם מותגים וחברות גדולים יותר, מכיוון שאתם יכולים להיות יותר קונקרטיים.

כשתמצאו את הנישה שלכם, תוכלו לדעת בעזרת אילו ביטויים משתמשים כדי למצוא אתכם, וביטויים אלו יכולים לעזור מאוד לאופטימזיציה לקידום אתרים הלוקאלי שלכם בכך שתשמשו בהם בשביל ליצור מילות מפתח זנב ארוך שמאוד מועילות לפרסום בגוגל לעסקים קטנים (וגם לגדולים).

רוצים לדעת איך לעשות מחקר ביטויים בצורה הכי טובה? לחצו כאן.

קידום אתרים בתקציב נמוך

קידום אתרים בתקציב נמוך

לעסקים קטנים יש בדרך כלל תקציב נמוך יותר, וכן, תקציב נמוך יכול להאט את קידום האתר בגוגל, אבל זה לא בהכרח מה שקורה. גם כאשר עושים קידום אורגני לעסקים, המתבצע בצורה איכותית, גם אם בתקציב נמוך, עדיין ניתן להגיע לתוצאות יפות מאוד. הרבה תלוי כמובן ברמת התחרות שיש בשוק, אילו ביטויים בוחרים לקדם, האם יש כותב תוכן או שצריך לקנות תוכן, ואולי בעל האתר כותב בעצמו. כל דבר כזה משפיע על מחיר קידום אתרים, ולכן זה תלוי. אם אתם נמצאים בתחום בו יש תחרות גבוהה, צריך להיזהר ולעשות את הדברים בצורה חכמה ונכונה. אני תמיד ממליץ לקחת את קידום האתרים לטווח ארוך ולא להתפוצץ עם 20 מאמרים בחודש ו100 קישורים מתגובות בפורומים שונים. במקום זה צריך להביא תוכן איכותי, מקיף ורלוונטי, בניית קישורים איכותיים לעסק מאתרים עם סמכות גבוהה כדי שתוכלו להראות לגוגל שזה שווה לדרג אתכם גבוה יותר. ארבעת הדברים החשובים ביותר עליהם צריך להקפיד בקידום אתרים לעסקים קטנים בתקציב נמוך הם:

  • אתר איכותי, מהיר ונוח למשתמש
  • אופטימיזציה לאתר – שתהיה ברמה גבוהה ועם תחזוקה שוטפת
  • בניית פרופיל קישורים איכותי ומתמיד
  • הוספת תכנים על בסיס קבוע ותכנים איכותיים שגוגל ירצה להראות לגולשים

אבל איך אתם יכולים להקפיד על הנקודות החשובות האלו?

האם להשקיע במקדם אתרים או לעשות הכל בעצמכם

לאחר שהבנתם על מה כדאי להקפיד, אתם צריכים לחשוב האם זה משהו שאתם יכולים לעשות בעצמכם או שאולי כדאי לכם להעסיק מקדם אתרים, או אפילו לפנות לחברת SEO.

זה כמובן תלוי בתקציב שלכם. אולי לשלם לחברת קידום אתרים יהיה לכם יקר מדי מאשר להעסיק מקדם אתרים In house. כמובן שלכל דבר יש יתרונות שונים שחשוב להתייחס אליהם לפני שתבחרו. אם תבחרו בפרילנסר שיעשה לכם עבודות, תוכלו ליהנות מכך שאתם לא מסכנים את הבנייה של העסק שלכם. עם פרילנסרים עובדים בצורה מסודרת ופשוטה, ואם הוא לא עונה על הציפיות ניתן לסיים את העבודה המשותפת, ולגייס פרילנסר אחר.

יתרון במקדם אתרים שיעבוד אצלכם במשרה מלאה הוא שאתם יכולים להכשיר אותו ולהשקיע בו, הוא יהיה נאמן יותר וייתן את כולו, וייתכן וזו האופציה הזולה יותר.

במידה ותבחרו בחברה, אז גם אם העלויות שלכם יגדלו, אתם תוכלו לקבל תמורה גדולה יותר.

לדוגמה אם תבחרו בחברה מוכרת וחזקה בתחום כמו SEOLINKS, תוכלו לקבל תוצאות טובות ומהירות יותר. קידום אתרים לעסקים קטנים עם SEOLINKS בהחלט יכול לתת לכם בוסט לעסק, וזה יכול להשתלם לטווח הארוך מפני שלהם יש משאבים גדולים יותר, הם מוכרים בתחום וזה יתרון משמעותי שיכול לעזור לכם.

קידום אתרים לוקאלי

GOOGLE MY BUSINESS חשוב לקידום אתרים לוקאלי ובכללי לקידום אתרים מכיוון שזה כלי חיוני להתאמת האופן שבו האתר שלכם מופיע בגוגל, במפות של גוגל ובתוצאות האורגניות.

כדי לבסס את העסק שלכם בקידום המקומי עליכם להירשם לגוגל עסקים, מה שלא לוקח הרבה זמן, ואחרי שתרשמו את הפרטים שלכם ולאחר שגוגל מאשרים אתכם אתם תוכלו להופיע שם. מלבד הקידום בגוגל עסקים, צריך שהאתר שלכם יהיה ידידותי למשתמש, ויהיה בו תוכן אותו הלקוחות הפוטנציאלים שלכם יחפשו, וחשוב שיהיה מאובטח ועם אופטימיזציה טובה.

חשוב להוסיף את כתובת העסק שלכם, את טלפון העסק ושעות הפעילות לגוגל עסקים וגם לאתר שלכם, וגם להוסיף את הסכמה של Local Business Schema.org כי זו אחת הדרכים העיקריות בהן מנוע החיפוש של גוגל יכול לקרוא על מה האתר שלכם ולאמת את המיקום והפרטים שלכם.

קישורים מעסקים דומים בעלי עסקים שלא מבינים בקידום אתרים אורגני לא יחשבו על קישורים בכלל, ואת החשיבות שלהם בקידום בגוגל. קישורים הם אחד הפרמטרים החשובים ביותר לקידום אורגני, וכמו שכבר רשמתי – קישורים ובמיוחד קישורי איכות יכולים לעזור מאוד לעסקים קטנים, אבל לא תמיד אפשרי להשיג קישור איכותי מאתר גדול עם סמכותיות גבוהה בייחוד אם יש לכם תקציב קטן, ולכן אחד מסוגי הקישורים המומלצים עבור קידום אתרים מקומי הוא קישור מעסק דומה. שיתופי פעולה מועילים מאוד לעסקים, אפילו אם מדובר באותו התחום, לא כל אחד הוא המתחרה הישיר שלנו, וקישור מאתר מהתחום שלנו או מעסק דומה לשלנו יכול לתת לנו גישה לקהל שלנו בגולש במקומות אחרים. למרות שגם עסקים אחרים לא בהכרח יהיו גדולים או בעלי סמכותיות גבוה בתחום, הם עשויים להיות משפיעים בעיקר בתחומים בהם יש שוק קטן יותר.

תבקשו שהלקוחות שלכם יתנו עליכם חוות דעת עסקים רבים נוטים לא לתת לגולשים לדרג את השירות שלהם. ככל הנראה מהפחד שירצו להתנקל אליהם (הקהל בארץ עלול להיות ביקורתי בצורה קיצונית) וזה מובן, אך עם זאת, מי מאיתנו לא חיפש מוצר או שירות כלשהו, ואז בחר בזה עם מספר הכוכבים הגדול ביותר ועם מספר חוות הדעת הרב ביותר, מכיוון שזה נותן לגולש עוד נקודת מבט עליכם.

שדרוג המתחרים שלכם בעלי עסקים רבים מקבלים את הרעיונות שלהם מעסקים אחרים, ואפשר להגיד שהמצאות רבות באו כסוג של שיפור ושדרוג למשהו שהיה קיים, לכן, אתם יכולים ללכת לאתר מתחרה, שנמצא במקומות הראשונים בגוגל ולנסות ללמוד ממנו מה כן לעשות ומה לא לעשות. אם הוא מדורג גבוה בגוגל, הוא עושה משהו נכון, וכדאי לכם לדעת מה זה. בתהליך קידום אתרים אורגני בגוגל, אחד הצעדים הראשונים הוא מחקר מתחרים, אותו עושים כדי להבין מהי רמת התחרות, ומי המתחרים הישירים שלכם על המקומות הראשונים בגוגל. כאשר אתם יודעים מי הם – אתם יכולים לראות מה יש להם, ולשפר את זה. אם יש להם תוכן טוב, תנסו לכתוב תוכן יותר טוב, יותר מקיף ויותר ארוך ( אני לא מתכוון להעתיק ולהוסיף, אני מתכוון שאתם צריכים לזהות האם התוכן יכול להיות טוב יותר, ולכתוב אותו בעצמכם) תראו האם יש ביטויים שהם עדיין לא יצרו להם עמודי תוכן, ואולי תוכלו לראות אילו שירותים אתם יכולים להציע שלהם אין.

הוספת תמונות וסרטונים לאתר ולמאמרים שלכם בין אם אתם כותבים את התוכן לאתר, או בין אם יש לכם כותב תוכן, חשוב שהתוכן שמתווסף לאתר כולל בתוכו סרטונים ותמונות.

הקשר שלכם עם הלקוחות הדבר אולי החשוב ביותר לעסקים הוא השירות שלהם והתקשורת עם הלקוח. יש היום דרכים רבות לתקשר עם הלקוח כשהדרך העיקרית היא בעזרת מיילים – אבל לא בצורה של ספאם כמובן. כאשר לקוח משאיר לכם מייל, זו יכולה להיות דרך מעולה לשווק לו מוצרים או מבצעים שלכם, אבל גם לשלוח הודעות כמו איחולי שנה טובה או מזל טוב ליום הולדת יכולה לעשות ללקוחות שלכם הרגשה טובה.

תקשורת עם לקוח
חשוב לשמור על תקשורת נכונה

והדבר העיקרי בתקשורת הוא התקשורת הישירה ביניכם – פנים מול פנים או בטלפון. חשוב להיות מנומסים ולתת הרגשה טובה ללקוחות שלכם בעיקר כשאתם עסק קטן שיכול להיות תלוי יותר בכל לקוח, כדאי לטפח את הלקוחות ולא להתייחס אליהם כ"עוד אחד" – לדעתי זה נכון גם לחברות גדולות, גם אם בפועל להם יותר "קל" לוותר על לקוח או שניים.

קידום עסקים באינטרנט

קידום אתרים אורגני עובר למובייל 

גוגל הכריזו שהחל משנת 2015 הם מתחילים לאנדקס את האתרים ולדרג אותם לפי גרסת הנייד שלהם.
הם הודיעו שהאינדוקס יושלם בספטמבר 2020, אך בגלל נגיף הקורונה שפשט על העולם, הם דחו את השלמת האינדוקס למרץ 2021.
עד היום גוגל הציגו בתוצאות הראשונות את האתרים שהיו מבחינתם לטובים ביותר מבחינת גרסת המחשב, ומי שגלש דרך הנייד יכל לראות תוצאות שמתאימות יותר לנייד.

חיפוש MOBILE FIRST

מה שיקרה הוא שגוגל יציגו בכל הגסאות את האתרים שמותאמים לנייד לפני אתרים שאינם מותאמים.

לפי מחקרים שנעשו בשנים האחרונות, מצאו שרוב האנשים שגולשים באינטרנט ובעיקר בגוגל, משתמשים יותר בנייד שלהם מאשר במחשב לצורך החיפושים, ולכן לכם – כבעלי עסקים, חשוב מאוד לבנות אתר שיהיה גם מותאם לנייד ולא רק לגרסת המחשב.
כתבתי מדריך על בניית אתרים רספונסיביים בו אני מרחיב על איך לעשות את זה.

ומה דעתכם?

בין אם אתם בעלי עסקים קטנים או גדולים, התהליך של קידום עסקים בגוגל חשוב מאוד, אבל כשמדובר בעסק קטן, חשוב מאוד להקפיד על כל הדברים החשובים ולהיות מדויק בעשייה, לחשוב מחוץ לקופסא ולהיות עם שאיפות.
הייתי רוצה לשמוע אילו עקרונות אתם כבר מיישמים על האתר שלכם,
ואיזה הכי עוזר לכם.

אתם מוזמנים ליצור איתי קשר, אשמח לעמוד לרשותכם.

שאלות חשובות

קידום אורגני לעסקים קטנים זה תהליך שתלוי במספר גורמים. בדרך כלל רואים תוצאות בין חצי שנה לשנה, אך זה תלוי בתחום ובתחרות.

המחיר משתנה בהתאם לגודל התחרות, בהתאם לתחום ובהתאם לכמות ההשקעה שתידרש. טווח המחירים הוא בין 1,500 ש"ח לבין 4,500 ש"ח בתחומים תחרותיים מאוד. 

לעסקים קטנים יהיו פחות משאבים להשקיע בקידום מאשר עסקים גדולים אבל בעזרת אסטרטגיה נכונה של קידום אתרים אפשר להתחרות גם בעסקים גדולים.

על הכותב:
תמונה של דניאל וולסמן
דניאל וולסמן

מקדם אתרים שחי ונושם את התחום. עוסק בתחום השיווק באינטרנט משנת 2017, בדגש על קידום אתרים. גר בכפר סבא ואוהב ספורט(בעיקר כדורגל וריצה).

דילוג לתוכן