הגשמתם את החלום שלכם והחלטתם לפתוח עסק משלכם, ברכות!
עכשיו צריך לחשוב איך להביא יותר תנועה שאפשר להמיר ללקוחות.
אם יש לכם חברה גדולה כנראה שיהיה לכם תקציב פרסום גדול ותוכלו להתפרע עם קידום האתר, אבל אם אתם עסק קטן, עם תקציב לא גבוה, תצטרכו לשקול בצורה רצינית על מה להשקיע את הכסף שלכם.
קידום אתרים לעסקים קטנים יכול להיות הדרך הכי יעילה עבורכם.
הקידום האורגני חשוב מאוד לכל עסק שרוצה לצמוח, אז אם אתם רוצים לדעת איך לקדם עסק בגוגל המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם.
מה זה קידום אתרים לעסקים קטנים?
קודם כל חשוב להבין מהו קידום אתרים באופן כללי.
קידום אתרים (SEO) הוא שם המתאר תהליך שמטרתו לשפר את נראות האתר שלכם במנועי החיפוש כדי שגולשים המחפשים את השירות או המוצר שאתם מציעים, יגיעו לאתר שלכם.
התהליך מורכב ממכלול פעולות רחב ומגוון מאוד וכולל מחקר ביטויים, בחירת נכונה של ביטויים, שיפור התוכן באתר, הוספת תוכן רלוונטי לאתר, שיפורים טכניים, קישורים חיצוניים ועוד.
עסקים קטנים, להבדיל מעסקים גדולים וחברות, יכולים להיות מוגבלים מבחינת משאבים (תקציב, זמן) ולכן מכלול הפעולות שלהם צריך להיות ממוקד יותר.
לדוגמה – בחירת הביטויים תהיה יותר ממוקדת, יותר מכוונת לביטוי "כסף", לאו דווקא ביטויים עם נפחי חיפוש גבוהים, או לדוגמה תוכנית קישורים חיצוניים, גם כאן, האסטרטגיה תהיה שונה עבור עסק קטן.
המטרה הסופית של קידום אתרים לעסקים קטנים, היא להביא לקוחות בצורה 'אורגנית'. כמו בקידום אתרים לעסקים גדולים.
ההבדל העיקרי הוא הדרך – יותר ממוקדת, חכמה ומדויקת.
האם קידום אורגני מתאים לעסק שלי?
שאלה מצוינת. כל בעל עסק צריך לשאול את עצמו – האם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם מגיעים למנועי החיפוש כדי לחפש אתכם?
אם התשובה היא כן – הקידום האורגני יתאים לכם.
לדוגמה, אם אתם עסק לוקאלי (כמו לדוגמה אינסטלטור, חשמלאי, מסעדה), ברוב המקרים, הלקוחות שלכם יחפשו אתכם במנועי החיפוש ולכן SEO יהיה בעל ערך לעסקים כאלו.
גם במידה ולעסק יש מספר מקורות בהם לקוחות יכולים להגיע אליו (סושיאל, PPC), צריך לשקול האם SEO יכול להיות ערוץ משמעותי ואם כן – להשקיע בו את מירב המאמצים.
ברוב המקרים, SEO הוא לא בטוח יהיה הערוץ היחיד, אבל הוא בהחלט הערוץ המשתלם ביותר לאורך זמן.
זה נכון שעסקים גדולים, חברות, בעלי תקציב פרסום גדול יכולים להרשות לעצמם ללכת על ערוצי שיווק ופרסום שונים ובהיקפים גדולים יותר.
כשזה נוגע לSEO יש כמה יתרונות לעסקים הגדולים, יש להם יותר אפשרות בהעסקת עובדים שיעבדו על הפרויקטים, הם יכולים להשקיע יותר משאבים בהוספה ושיפור תוכן האתר, שיפורים טכניים ואופטימיזציה. יש משאבים לבניית פרופיל קישורים רחב יותר.
אבל עם זאת, לעסקים הקטנים יש את היתרונות שלהם:
- גמישות – פחות בירוקרטיה ויותר זמינות
- יחס אישי יותר
- במקרים רבים גם יהיה דחף ומוטיבציה גדולה יותר להצליח – ולדעתי זה פרמטר חשוב מאוד.
דווקא בזכות היתרונות האלו, לעסקים קטנים יש אפשרות להתמודד בצורה חכמה מול העסקים הגדולים, בעזרת תהליך מדויק ונכון.
ואם להרחיב אפילו עוד קצת, אלו היתרונות של SEO עבור עסקים קטנים:
היתרונות של SEO לעסקים קטנים
קהל ממוקד
קידום אורגני מושך גולשים המחפשים באופן פעיל את השירותים שלכם.
גולש שמחפש פתרון לבעיה שלו, יפנה למנוע החיפוש ויכנס לתוצאות הראשונות שיראה – ושם אתם רוצים להופיע.
בניית אמינות
במידה ותעשו SEO טוב ותהיו לכם דירוגים במיקומים גבוהים, הגולשים יראו באתר שלכם ובמותג שלכם כמקור סמכותי ואמין.
מקור ראשוני ללידים
הקידום האורגני הוא מקור מעולה למשיכת גולשים, כמובן תלוי בתחום, אבל להבדיל מקידום ממומן, אתם תוכלו לקבל לידים גם אם תפסיקו להשקיע באתר. כמובן שעם הזמן, ללא השקעה, הדירוגים עלולים לרדת.
החזר על השקעה (ROI) גבוה
לעומת אפיקי שיווק אחרים, כמו לדוגמה קידום ממומן (PPC), הקידום האורגני עשוי להניב לכם את ההחזר על ההשקעה הגבוה ביותר בטווח הארוך.
אם אתם נמצאים בתחום עם ביקוש גבוה והשקעתם בקידום האורגני והגעתם למקומות הראשונים, תוכלו להנות מזרימה קבועה של לידים שמגיעים דרך האתר שלכם.
כמובן שיש להמשיך ולתחזק את האתר, אבל לא תצטרכו להוציא כסף נוסף על כל לחיצה.
תוך כמה זמן רואים תוצאות?
ברוב המקרים, ניתן לראות תוצאות לאחר 3-4 חודשים, אבל, כשאני רושם "תוצאות" זה לא אומר מקום ראשון בכל הביטויים. מדובר בתהליך ארוך טווח, בטח לעסק קטן שהתקציב שלו יכול להיות מוגבל ובטח אם מדובר באתר חדש.
משך הזמן תלוי גם באיכות העבודה שעושים לאתר, גם ברמת התחרות – האם המתחרים גדולים וחזקים או לא, וגם בביטויים מסוימים. ייתכן ובחלק מהביטויים יהיה לכם קל יותר להגיע לתוצאות וביטויים אחרים תתקשו.
כתבתי על כך בהרחבה במאמר הבא.
קידום אתרים בתקציב נמוך
לעסקים קטנים יש בדרך כלל תקציב נמוך יותר, וכן, תקציב נמוך יכול להאט את קידום האתר בגוגל, אבל זה לא בהכרח מה שקורה.
גם כאשר עושים תהליך נכון של קידום אורגני לעסקים, המתבצע בצורה איכותית, גם אם בתקציב נמוך, עדיין ניתן להגיע לתוצאות יפות מאוד.
הרבה תלוי כמובן ברמת התחרות שיש בשוק, אילו ביטויים בוחרים לקדם, האם יש כותב תוכן או שצריך לקנות תוכן, ואולי בעל האתר כותב בעצמו. כל דבר כזה משפיע על מחיר קידום אתרים, ולכן זה תלוי.
אם אתם נמצאים בתחום בו יש תחרות גבוהה, צריך להיזהר ולעשות את הדברים בצורה חכמה ונכונה.
אני תמיד ממליץ לקחת את קידום האתרים לטווח ארוך ולא להתפוצץ עם 20 מאמרים בחודש ו100 קישורם באתרי לווין גרועים.
במקום זה צריך להביא תוכן איכותי, מקיף ורלוונטי, בניית קישורים איכותיים לעסק מאתרים עם סמכות גבוהה כדי שתוכלו להראות לגוגל שזה שווה לדרג אתכם גבוה יותר.
ארבעת הדברים החשובים ביותר עליהם צריך להקפיד בקידום אתרים לעסקים קטנים בתקציב נמוך הם:
- אתר איכותי, מהיר ונוח למשתמש
- אופטימיזציה לאתר – שתהיה ברמה גבוהה ועם תחזוקה שוטפת
- בניית פרופיל קישורים איכותי ומתמיד
- הוספת תכנים על בסיס קבוע ותכנים איכותיים
היום, בעידן ה-AI יש לעסקים אפשרות לחסוך בהוצאות על המון דברים.
אבל – וכאן זה אבל גדול – צריך את איש המקצוע בשביל לוודא שמדובר בתוצר טוב.
לכן, אפשר להיעזר בכלי בינה מלאכותית שיש כיום, אבל צריך להשתמש בהם בחוכמה ועדיף לתת למישהו מקצועי לעבור עליהם. כי אם התוצר לא טוב, הלקוח הפוטנציאלי עלול להסתכל על זה בצורה לא טובה.
גם בחירת מומחה קידום אתרים תלויה בתקציב.
אם תרצו להשתמש בשירותי SEO לעסק שלכם, תרצו לבחור במישהו מקצועי ואיכותי שעושה עבודה טובה.
ככל שהוא טוב יותר, סביר להניח שגם התמחור שלו יהיה גבוה יותר.
אך עליכם להבין האם אתם רוצים לקחת ברצינות את העסק שלכם ולהשקיע במישהו שיודע לעשות את העבודה בצורה הטובה ביותר ולהניב לכם הכנסה מפעילות הקידום האורגני?
האפשרות השניה היא שתעשו את זה בעצמכם.
אבל איך אתם יכולים להקפיד על הנקודות החשובות שעברנו עליהן עד עכשיו?
האם להשקיע במקדם אתרים או לעשות הכל בעצמכם
אחרי שאתם מבינים את החשיבות של קידום אתרים לעסקים קטנים, אתם צריכים לחשוב האם זה משהו שאתם יכולים לעשות בעצמכם או שאולי כדאי לכם להעסיק מקדם אתרים.
כדי לענות על השאלה, עליכם לחשוב על 3 גורמים:
זמן פנוי – האם יש לכם את הפניות ללמוד ולהתעסק בקידום האורגני
תקציב – כפי שציינתי בסעיף הקודם, התקציב אותו אתם בוחרים להשקיע יכול להשפיע על התהליך
רמת התחרות – האם רמת התחרות גבוהה? האם המתחרים שלכם משתמשים בשירותים של מקדמי אתרים עם ידע וניסיון?
אתם יכולים ללמוד את התחום, לקרוא ולראות סרטונים ולנסות לקדם את העסק שלכם בעצמכם.
יש הרבה מה ללמוד בתחום הזה ויש המון מידע שניתן להגיע אליו והוא משתנה ומתעדכן בתדירות גבוהה.
חשוב לזכור שמדובר בתהליך שלוקח זמן ולכן נדרשת סבלנות והתמדה.
אל תשכחו את גורם הזמן – השקעה בלמידת תחום הSEO יבוא על חשבון דברים אחרים ואם אתם בעל העסק, או שיש לכם תפקיד אחר, ייתכן וכדאי לכם להשקיע בדברים שאתם מבינים בהם יותר.
האפשרות האחרת היא להשתמש בשירותי קידום אתרים לעסקים.
קידום אתרים לעסקים עם פרילנסר
פרילנסר יכול להיות פתרון טוב, ברוב המקרים הוא יעלה פחות מחברת קידום. יש זמינות וגמישות וכמובן יחס אישי.
אם זה לא מסתדר, אפשר גם לסיים את ההתקשרות ולהחליף ספק – לעבור לפרילנסר אחר ללא התחייבויות כבדות.
קידום אתרים לעסקים עם חברת קידום
מנגד, אפשר להשתמש בשירותים של חברת קידום אתרים, ובהחלט תוכלו ליהנות משירות כולל, צוות של אנשים, לעיתים יותר ידע וניסיון, אך גם יותר כסף שזה יעלה לכם.
ברוב המקרים, חברת קידום תיקח יותר כסף עבור השירותים שהיא מספקת.
קראו בהרחבה על איך לבחור מקדם אתרים.
הגדרת מטרות ויעדים
אחרי שהחלטתם מי יעשה קידום אתרים לעסק שלכם, אתם צריכים להגדיר מטרות הגיוניות שניתן למדוד.
כאמור, תהליך של קידום אורגני יכול לקחת זמן, לכן חשוב לבצע את התכנון והשלבים הראשוניים בצורה נכונה וביסודיות.
תחליטו אילו מטרות אתם רוצים להשיג בעזרת הקידום האורגני
מטרות אפשריים בקידום אתרים לעסק קטן
חשיפה לוקאלית גבוהה יותר
תרצו שיכירו אתכם יותר באזור שלכם.
גידול בטראפיק לאתר שלכם
ברוב המקרים, ניתן להגדיר גידול של 5-10 אחוזים בשנה כגידול טוב והגיוני. זה כמובן תלוי במספר גורמים כמו גודל האתר, מורכבות, מתחרים, אבל כל עוד האתר בצמיחה כזאת, אתם בכיוון טוב.
גידול בלידים
גידול בכמות שליחת הטפסים אם אתם נותנים שירות או רוצים שישאירו פרטים, רכישות אם מדובר בחנות, כמות הטלפונים אם מדובר בבעל מקצוע.
בכל מקרה, גידול של מעל 10% נחשב גידול טוב.
שיפור במיקומים
כמובן שאתם צריכים להחליט כמה ואילו ביטויים תרצו שיעלו במיקום ולעקוב אחריהם.
חשוב להגדיר את הביטויים החשובים ביותר, אך גם הריאליים, ולוודא שנעשית עבודה נכונה כדי לשפר את המיקום שלהם.
ישנן מטרות נוספות שאתם יכולים להחליט עליהן, הכל תלוי בעסק שלכם או בתחום בו אתם נמצאים.
לאחר שאתם מחליטים על המטרות והיעדים, ולאחר שבחרתם במקדם אתרים שיעשה לכם את העבודה, צריך לבנות תוכנית SEO ראשונית.
כך תעשו את זה.
תוכנית SEO בסיסית לעסק קטן
בין אם רוצים לקדם אתר של עסק קטן או גדול, תהליך הSEO צריך לכלול את אותן הפעולות אך כאמור, הפעולות בקידום אתרים לעסקים קטנים יהיו ממוקדות יותר.
תהליך נכון כולל:
תכנון מטרות ויעדים
כפי שציינו בפסקה הקודמת – חשוב לקבוע אילו מטרות ויעדים אתם מציבים וכמובן לבצע אחריהם מעקב.
מחקר מילות מפתח
- בחירת מילות המפתח הרלוונטיות עבור העסק שלכם
- שימוש במילות המפתח הנכונות עבור האתר – ביטויים עם כוונת משתמש שמתאימה לשירות או למוצר שלכם.
- כדאי להשתמש במילות מפתח זנב ארוך, במיוחד בהתחלה.
מעבר ובדיקת אתר טכנית
- מעבר טכני על האתר לאיתור תקלות
- בדיקת מהירות ושיפור במידה והמהירות נמוכה לשיפור חווית משתמש
- תוודאו שהאתר מאובטח, בעיקר אם יש אפשרות סליקה באתר זה חשוב מאוד
אופטימיזציה לאתר
- הוספה / שיפור של תגיות מטא וכלל התגיות באתר
- סידור כתובת הURL שתהיה ידידותית למשתמש ונוחה למעקב
- הטמעת מילות מפתח במיקומים אסטרטגיים
- בניית היררכיית כותרות נכונה לאתר
- בניה של היררכיה נכונה למבנה האתר
תוכן
- שיפור התוכן באתר
- הוספת תוכן איכותי לאתר
- כדאי לפתוח בלוג לקידום המאמרים שלכם כדי להביא טראפיק נוסף לאתר
קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
אם העסק שלכם לוקאלי, משמע שיש לו מיקום גיאוגרפי או שאתם נותנים שירות באזור גיאוגרפי מסוים, חשוב מאוד ליישם כמה עקרונות של קידום לוקאלי:
פתיחת חשבון Google my business
חשבון GMB חשוב לקידום אתרים לוקאלי ובכללי לקידום אתרים מכיוון שזה כלי חיוני להתאמת האופן שבו האתר שלכם מופיע בגוגל, במפות של גוגל ובתוצאות האורגניות.
עליכם להירשם לגוגל עסקים, מה שלא לוקח הרבה זמן, ואחרי שתרשמו את הפרטים שלכם ולאחר שגוגל מאשרים אתכם אתם תוכלו להופיע שם.
חשוב להוסיף את כתובת העסק שלכם, את טלפון העסק ושעות הפעילות לגוגל עסקים וגם לאתר שלכם, וגם להוסיף את הסכמה של Local Business Schema.org כי זו דרך טובה בהן מנוע החיפוש של גוגל יכול לקרוא על מה האתר שלכם ולאמת את המיקום והפרטים שלכם.
קישורים חיצוניים מעסקים דומים
קישורים חיצוניים הם אחד הפרמטרים החשובים ביותר לקידום אורגני, וכמו שכבר רשמתי – קישורים ובמיוחד קישורי איכות יכולים לעזור מאוד לעסקים קטנים, אבל לא תמיד אפשרי להשיג קישור איכותי מאתר גדול עם סמכותיות גבוהה בייחוד אם יש לכם תקציב קטן, ולכן אחד מסוגי הקישורים המומלצים עבור קידום אתרים מקומי הוא קישור מעסק דומה.
שיתופי פעולה מועילים מאוד לעסקים, אפילו אם מדובר באותו התחום, לא כל אחד הוא המתחרה הישיר שלנו, וקישור מאתר מהתחום שלנו או מעסק דומה לשלנו יכול לתת לנו גישה לקהל שלנו בגולש במקומות אחרים.
תבקשו שהלקוחות שלכם יתנו עליכם חוות דעת
עסקים רבים נוטים לא לתת לגולשים לדרג את השירות שלהם.
ככל הנראה מהפחד שירצו להתנקל אליהם (הקהל בארץ עלול להיות ביקורתי בצורה קיצונית) וזה מובן, אך עם זאת, מי מאיתנו לא חיפש מוצר או שירות כלשהו, ואז בחר בזה עם מספר הכוכבים הגדול ביותר ועם מספר חוות הדעת הרב ביותר, מכיוון שזה נותן לגולש עוד נקודת מבט עליכם.
הוספת תמונות וסרטונים לאתר ולמאמרים שלכם
בין אם אתם כותבים את התוכן לאתר, או בין אם יש לכם כותב תוכן, חשוב שהתוכן שמתווסף לאתר כולל בתוכו סרטונים ותמונות.
תנסו ליצור תמונות ולצלם סרטונים בעצמכם או יש אפשרות ואם זה יוצא מקצועי.
כיום אפשר להשתמש בכלי AI לצורך יצירת תמונות וסרטונים.
מומלץ להשתמש בשירות של אנשי מקצוע שידעו לתת לכם תוצרים איכותיים.
הקשר שלכם עם הלקוחות
הדבר אולי החשוב ביותר לעסקים הוא השירות שלהם והתקשורת עם הלקוח.
יש היום דרכים רבות לתקשר עם הלקוח כשהדרך העיקרית היא בעזרת מיילים – אבל לא בצורה של ספאם כמובן.
כאשר לקוח משאיר לכם מייל, זו יכולה להיות דרך מעולה לשווק לו מוצרים או מבצעים שלכם, אבל גם לשלוח הודעות כמו איחולי שנה טובה או מזל טוב ליום הולדת יכולה לעשות ללקוחות שלכם הרגשה טובה.

ומה דעתכם?
בין אם אתם בעלי עסקים קטנים או גדולים, התהליך של קידום עסקים בגוגל חשוב מאוד, אבל כשמדובר בעסק קטן, חשוב מאוד להקפיד על כל הדברים החשובים ולהיות מדויק בעשייה, לחשוב מחוץ לקופסא ולהיות עם שאיפות.
הייתי רוצה לשמוע אילו עקרונות אתם כבר מיישמים על האתר שלכם,
ואיזה הכי עוזר לכם.
אתם מוזמנים ליצור איתי קשר, אשמח לעמוד לרשותכם.
שאלות נפוצות על קידום אתרים לעסקים קטנים
כמה זמן לוקח לקדם עסק קטן?
קידום אורגני לעסקים קטנים זה תהליך שתלוי במספר גורמים. בדרך כלל רואים תוצאות בין חצי שנה לשנה, אך זה תלוי בתחום ובתחרות.
מה טווח המחירים לקידום אתרים אורגני
המחיר משתנה בהתאם לגודל התחרות, בהתאם לתחום ובהתאם לכמות ההשקעה שתידרש. טווח המחירים הוא בין 1,500 ש"ח לבין 4,500 ש"ח בתחומים תחרותיים מאוד.
מה ההבדל בין קידום אתרים לעסקים קטנים וגדולים?
לעסקים קטנים יהיו פחות משאבים להשקיע בקידום מאשר עסקים גדולים אבל בעזרת אסטרטגיה נכונה של קידום אתרים אפשר להתחרות גם בעסקים גדולים.
איך לקדם את העסק בגוגל אורגני
צריך להתחיל בתכנון נכון של האסטרטגיה שלכם, המטרה שלכם וכמה אתם מוכנים להשקיע. צריך להתחיל במחקר מילים ומחקר מתחרים. לטפל באתר שיהיה תואם להנחיות של מנועי החיפוש (אופטימיזציה), הוספת קישורים חיצוניים ותוכן איכותי שקולע למה שהקהל שלכם מחפש. וזה רק סיכום ממש קצר על איך מקדמים בצורה אורגנית את העסק שלכם.
מוזמנים לפנות אלי לפרטים נוספים.